قیمت بیت کوین چقدر می‌تواند پایین بیاید؟

بیت کوین روند کاهش قیمت سریعی را در پیش گرفته و با رسیدن به مبلغ  17140 دلار برای هر واحد، تا به امروز بیش از یک سال را در یک روند نزولی گذرانده است. در حال حاضر این رمزارز بیشترین کاهش قیمت خود را از زمان بالاترین رقم 69000 دلاری خود در نوامبر سال میلادی 2021 تجربه می‌کند. عملکرد کاهشی قیمت بیت کوین، تا 77 درصد ضرر را به سرمایه گذاران وارد کرده است، اما واقعاً نسبت بیت کوین/دلار آمریکا  ( BTC/USD ) تا چقدر می‌تواند به روند کاهشی خود ادامه دهد؟

معامله‌گران و تحلیلگران بیت کوین مدت‌ها است به این نتیجه رسیده‌اند که سال 2022، سالی برای بازار نزولی ارزهای دیجیتال است. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView تأیید می‌کنند که قیمت رمزارزها پس از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخی خود برای شروع سال جاری، با حدود 46000 دلار، روند نزولی در پیش گرفته و از آن زمان به سطوحی بازگشته است که از نوامبر 2020 تا به امروز مشاهده نشده است.

حالا ارزش دلاری رمزارز بیت کوین به پایین‌ترین مقدار خود در سال‌های اخیر رسیده و با از دست دادن حداکثر حدود 77 درصد از ارزش زمان اوج، به نظر می‌رسد جای کمی برای سقوط بیش از این داشته باشد. این بار اما ممکن است قضیه متفاوت باشد. وبسایت Cointelegraph نگاهی می‌اندازد به آنچه برخی از محبوب‌ترین مفسران بازار کریپتو در مورد اینکه سرانجام بیت‌کوین به کجا می‌رسد، فکر می‌کنند.

CryptoBullet می‌گوید که قیمت واقعی و امن خرید بیت کوین در محدوده 16000 دلار است. این منبع  بر اساس معیار روزهای ارزش تجمعی نابود شده (CVDD) همچنان یک بینش کلیدی از پایین‌ترین قیمت بیت کوین ارائه می‌دهد. CVDD اساساً شمارش می‌کند که یک رمزارز در هنگام انتقال به کیف پول جدید، چه مقدار روزهای hodled داشته است. این عبارت به عنوان نسبتی به سن کلی بازار، تقسیم بر 6 میلیون بیان می‌شود.  منبع تحلیلی Woobull توضیح می‌دهد که CVDD به عنوان یک “عامل کالیبراسیون” ارزش رمزارزها در نظر گرفته می‌شود.

با نگاهی به گذشته، مشاهده می‌کنیم که CVDD به عنوان یک معیار قابل توجه عمل کرده است، و اگر این معیار حالا هم به درستی کار کند، نسبت BTC/USD می‌تواند بهترین فرصت سود ممکن را به خریداران ارایه بدهد. طبق گفته Woobull مقدار  CVDD در حال حاضر حدود 15900 دلار است.

CryptoBullet در 26 نوامبر به دنبال کنندگان توییتر گفت:  “من احساس راحتی می‌کنم و ترجیح می‌دهم که بیت کوین را اینجا در CVDD بخرم.”

 

«آیا ارزش بیت کوین می‌تواند از این مقدار نیز پایین‌تر برود؟ البته این موضوع ممکن است؛ اگر یک شرکت رمزنگاری دیگر ورشکست شود یا چیزی شبیه به آن، ارزش دلاری بیت کوین به زیر CVDD می‌رسد، اما نه خیلی. بخش عمده‌ای از روند نزولی به پایان رسیده است.»

Filbfilb: رقم ۶۵۰۰ دلار به عنوان “بدترین سناریو”

Filbfilb، یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی Decentrader، اخیراً به کوین تلگراف گفت که اگر در مجموع، شرایط موجود بدتر شود، BTC/USD ممکن است در سال جدید به 10000 دلار برسد.

با این حال، این اظهار نظر قبل از هک شدن صرافی FTX بود، و نتیجه حاصل از آن که با سرعت گرفتن روند نزولی ارزش تمامی رمزارزها، از جمله بیت کوین همراه شد، باعث شد که او در این باره تجدید نظر کند. به این ترتیب، Filbfilb در یک استریم زنده، به همراه یکی از بنیانگذاران که Philip Swift نام دارد، مناطقی از ساپورت قوی پیشنهادی را به عنوان مقادیر بالقوه پایین مشخص کرد.

با این حال، این اظهار نظرها متفاوت هستند – تعداد بسیار زیادی از پیشنهادات درست زیر قیمت نقطه‌ای قرار دارند، در حالی که روی 12000 تا 14000 دلار تمرکز کرده‌اند. در عین حال، حمایت نهایی می‌تواند به 6000 دلار نیز برسد.

Filbfilb علاوه بر این، اشاره کرد که یک رویداد پیش‌بینی نشده مانند ورشکستگی‌ها و هک شدن‌های بیشتر کریپتوها می‌تواند باعث افزایش در قسمت بالای پشتیبانی شود و پتانسیل 10000 دلار یا پایین‌تر را باز کند.

او توصیه کرد، با این حال، حرکت به سمت منطقه 6000 دلاری در شرایط فعلی “بعید” است.

بسیاری از نگاه‌ها به فرصت 14000 دلاری دوخته شده است

گروه Filbfilb که در قسمت بالا به آن اشاره شد، در مبادله کتاب‌های سفارش ، هدفی محبوب برای تعداد فزاینده‌ای از مفسران است. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، 14000 دلار، در شرایط فعلی نقطه قابل توجهی در این نمودارها است و ورودی‌های اطراف آن از قبل برنامه‌ریزی شده است.

این منطقه همچنین ضررهای BTC/USD را در مقابل بالاترین قیمت‌های تاریخ، بر اساس زیان‌های بازارهای نزولی قبلی به همراه خواهد داشت.

 

معامله‌گر و تحلیلگر بازرار رمزارزها،  Rekt Capital خاطرنشان می‌کند که نه تنها این مقدار، بلکه 13900 دلار، خط حمایت قابل توجهی را در بازه‌های زمانی هفتگی تشکیل می‌دهد که از نیمه دوم سال 2020 تا کنون تجربه نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH