قیمت پژو پارس

با قیمت پژو پارس چه خودروهای دست دوم خارجی می‌توان خریداری کرد؟

پرشیا هنوز یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار است، اما با قیمت یک پژو پارس نو چه خودروهای خارجی را به شکل دست دوم می‌توان خریداری کرد؟

پرشیا یا پژو پارس یکی از قدیمی‌ترین، محبوبترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار کشور است. این خودرو از سال 1380 به کشور وارد و مونتاژ آن آغاز شد.

این خودرو در واقع فیس‌لیفت پژو 405 است که البته تفاوت‌های زیادی با آن دارد و بعد‌ها تغییرات فنی متعددی در آن شکل گرفت.

پژو پارس هرچند یک مدل قدیمی محسوب می‌شود اما همچنان در کشور تولید شده و به فروش می‌رسد. این خودرو در نسخه‌های جدید بروزرسانی شده اما پلتفرم و طراحی آن مانند گذشته است و به نظر ایران خودرو قصد ندارد این خودرو را بازنشسته کند.

قیمت پژو پارس

پژو پارس قیمت پایینی هم ندارد، مدل پیشرانه TU5 پرشیا قیمتی معادل 420 تا 500 میلیون تومان دارد و یک خودرو نسبتا میان‌رده محسوب می‌شود.

اما از آنجایی که سال‌هاست در خیابان مدل‌هایی مانند پژو پارس را می‌بینید شاید قصد داشته باشید در این بازه قیمتی یک خودرو بهتر و جدیدتر را خریداری کنید، طبیعتا برای تهیه یک خودرو بهتر و جدیدتر باید کمی بیشتر هزینه کنید، اما با قیمت پژو پارس نو می‌توان یک خودرو دست دو خارجی تهیه کرد.

در بازه قیمتی 400 تا 500 میلیون تومان بسیاری از خودروهای دست دو چینی هستند که می‌توان آن‌ها را خریداری کرد، همچنین مدل‌های ژاپنی یا دیگر مدل‌های خارجی هم در این رده قیمتی پیدا می‌شوند اما اگر بخواهید خودروهای درجه یک ژاپنی را بگیرید باید به سراغ مدل‌هایی با حداقل 7-8 سال کارکرد بروید.

قیمت پژو پارس

به هر شکل اگر به دنبال خرید یک خودرو با قیمت پژو پارس هستید اما نمی‌خواهید پرشیا داشته باشید، در ادامه تعدادی از مدل‌های دست دو که امروز با قیمت پژو پارس در بازار به فروش می‌رسد را به شما معرفی می‌کنیم:

ایکس 22 و ایکس 33

اولین خودروهایی که می‌توان در این بازه قیمت معرفی کرد ایکس 22 و ایکس 33 هستند. ایکس 22 اختلاف قیمت زیادی با پژو پارس ندارد برای همین در این بازه می‌توانید مدل‌هایی با یک یا دو سال کارکرد ایکس 22 را خریداری کنید. به همین ترتیب شاسی بلند ایکس 33 نیز در مدل‌های سال 1393 تا 98 به قیمت حدود 500 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

بسترن B50F

بسترن را می‌توان یکی از بهترین برندهای چینی بازار خودرو در ایران نامید. این شرکت خودروهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کند و B50F یکی از این مدل‌ها است. این مدل از نظر طراحی، ایمنی و قدرت موتور، مورد تایید اکثر کارشناسان است اما به شکل محدود عرضه شده و در بازار کشور تنها مدل سال‌های 1393 تا 96 آن وجود دارد برای همین ممکن است قطعات این خودرو در بازار هم محدود باشد. شما با قیمت یک پژو پارس می‌توانید بسترن B50F مدل 1395 یا 96 را خریداری کنید.

هیوندای آوانته اتوماتیک

آوانته یکی از محبوب‌ترین خودروهای کره‌ای بازار ایران است که بیش از 10 سال درخیابان‌ها و جاده‌های کشور رانده شده و خودرویی با سابقه محسوب می‌شود. این مدل طراحی جدیدی ندارد و شاید این نکته برای جوان‌ترها کمی مشکل‌ساز باشد اما کیفیت ساخت بالا، هندلینگ عالی و طول عمر آن می‌تواند آوانته را به یک خودرو خانوادگی خوب تبدیل کند. در حال حاضر با پول یک پرشیا می‌توانید یک خودرو آوانته تمیز برای سال‌های 1388 تا 1391 را تهیه کنید.

قیمت پژو پارس

نیسان ماکسیما وارداتی

ماکسیما نماد خودروهایی است که به اصطلاح مرگ ندارند. با این که سال‌ها از تولید و مونتاژ این خودرو می‌گذرد اما همچنان طرفداران بسیار زیادی دارد و به ویژه مردان دهه 40 و 50 باور دارند که این خودرو همچنان از مدل‌های کره‌ای و چینی جدید بازار بسیار بهتر است.

البته قیمت ماکسیما دست دو همچنان گران است و بعضا به بیش از یک میلیارد می‌رسد، اما اگر به دنبال مدل‌های قدیمی‌تر به عنوان مثال مدل‌های 1383 یا 84 بروید می‌توانید ماکسیما با قیمت یک پژو پارس نو پیدا کنید.

جک J5 اتوماتیک

جک J5 از مدل‌های چینی موفق در بازار است. البته سرعت، هندلینگ و شتاب آن به پای دست دوم‌های ژاپنی نمی‌رسد اما طراحی جدید، قدرت مناسب، کیفیت مطلوب و آپشن‌های متعدد باعث شده تا جک J5 برای راننده‌های غیرحرفه‌ای یک گزینه بسیار مناسب باشد.

جک J5 در دو نسخه اتوماتیک و دستی عرضه شده و شما بر اساس میل خود می‌توانید یکی از این دو نسخه را انتخاب کنید، اما اگر بخواهید حدود 400 تا 500 میلیون تومان هزینه کنید، می‌توانید یک جک اتوماتیک تمیز مربوط به سال 1394 یا حتی جدیدتر را تهیه کنید. البته به طور معمول جک J5 دست دو در بازار قیمتی کمتر از 400 میلیون تومان دارند.

برلیانس H330 اتوماتیک

برلیانس H330 نتیجه همکاری پارس خودرو و برلیانس است که یک خودرو باکیفیت و پر آپشن محسوب می‌شود. این خودرو در واقع مدل صندوق‌دار برلیانس H320 است و به واسطه صندوق بزرگی که دارد، انتخاب خوبی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود.

طراحی سدان جذاب برلیانس H330 از نقاط قوت آن است، در عین حال بهره‌مندی از یک پیشرانه معمولی اما قدرتمند و مصرف پایین از دیگر ویژگی‌هایی ‌است که شما را به خرید این خودرو ترغیب می‌کند. در حال حاضر می‌توانید برلیانس H330 اتوماتیک یا دستی مدل 1397 را با قیمت یک پژو پارس نو خریداری کنید.

نیسان پیکاپ دوکابین

نیسان پیکاپ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای این فهرست است. این مدل در سال 1997 تولید شد اما پارس خودرو با همکاری نیسان فیس‌لیفت آن را از سال 1380 تا 89 در کشور تولید کرد. البته فیس‌لیفت پیکاپ تغییر خاصی نسبت به مدل اصلی نداشت، درواقع این مدل با طراحی قدیمی و امکانات مربوط به سال 2000 عرضه شده و صرفا برای استفاده‌های بیرون شهری، آفرود یا عبور از مناطق صعب‌العبور مناسب است و امکانات قدیمی، بدنه خشک و مصرف بالای آن برای استفاده درون شهری توجیه ندارد.

مزدا 3

مزدا 3 دیگر نیازی به معرفی ندارد، در این سال‌ها هر کسی پول خوبی در جیب داشت و می‌خواست یک ماشین قدرتمند، جذاب، با کیفیت و فول‌آپشن بگیرد، به او مزدا 3 را معرفی می‌کردند. حال قیمت مزدا 3 دست دو به حدود 400 تا 700 میلیون تومان رسیده است اما برخی از مدل‌های قدیمی‌تر آن که برای سال 1385 یا 86 هستند با قیمت کمتر از 500 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسند. مزدا در سه تیپ در کشور مونتاژ شده که شما می‌توانید هر سه تیپ را با قیمت یک پژو پارس خریداری کنید.

قیمت پژو پارس

سوزوکی گرند ویتارا

شاسی‌بلند جذاب سوزوکی را می‌توانید به قیمت یک پرشیا نو خریداری کنید. این مدل از 1396 به بازار کشور وارد شد و مدل سال‌های 2007 و 2008 آن با قیمت خوبی در بازار دست دوم قابل خریداری است. سوزوکی گرند ویتارا طراحی معمولی و به نوعی قدیمی دارد، این شاسی بلند بیشتر برای علاقه‌مندان به سفرهای بیرون شهری، طبیعت‌گردی و حتی آفرود مناسب است.

لیفان ایکس 60 اتوماتیک

به عنوان آخرین خودرو در این لیست به سراغ لیفان مشهور بازار در سال‌های 1381 و 87 می‌رویم. این خودرو که در ابتدا طرفداران زیادی داشت، پس از گذشت مدتی و عرضه شاسی بلند‌های دیگر، کمتر مورد توجه قرار گرفت اما هنوز هم افراد زیادی هستند که به لیفان ایکس 60 علاقه‌دارند. این خودرو کیفیت ساخت خوبی دارد، البته باید بدانید که این مدل چینی است و در حد یک خودروی چینی از آن توقع داشته باشید.

این خودرو در سه نسخه دستی، اتوماتیک و فیس‌لیفت تولید شده و هر سه نسخه آن در مدل‌های سال 1386 یا 87 با قیمت یک پژو پارس به فروش می‌رسد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH