مصرف سوخت تارا چقدر است؟ + جدول

مصرف سوخت تارا یکی از سوالاتی است که طرفداران این خودرو به دنبال پاسخ آن هستند. در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

تارا یکی از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای داخلی بازار است که در سال 99 توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو 301 ساخته شده و در واقع مدل ایرانی شده پژو 301 فرانسوی است.

تارا به معنی ستاره است و ایران خودرو به دلیل آن که امید زیادی به درخشش تارا در بازار دارد این نام را بر روی این خودرو گذاشت، هر چند تارا در مراسم معرفی روشن نشد و باعث شد تا این مراسم حاشیه‌های فراوانی داشته باشد اما در حال حاضر در بازار فروش خوبی دارد و برخی از طرفداران محصولات ایرانی این خودرو را خریداری کرده‌اند.

تارا طراحی بسیار زیبایی دارد، شاید بتوان آن را جذاب‌ترین خودرو بومی دانست. این مدل هم یک سدان خانوادگی و هم اسپرت است. طراحی چراغ‌ها، بدنه، رینگ‌ها، چراغ ال‌ای‌دی یک پارچه، جلوپنجره و طراحی داخل اتاق تارا با دیگر خودروهای ایرانی تفاوت دارد و بلوغ طراحی در خودروهای ایرانی در این مدل دیده می‌شود.

مصرف سوخت تارا

این خودرو در دو نسخه دستی و اتومات ساخته شده و به دلیل شباهت آن به پژو 301، مشخصات فنی آن نیز به این مدل فرانسوی شباهت بسیاری دارد. ایران خودرو در این مدل از پیشرانه تقویت شده TU5 استفاده کرده که 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن‌متر گشتاور دارد. تارا دنده‌ای دارای گیربکس 5 سرعته و تارا اتوماتیک دارای گیربکس 6 سرعته است.

صفر تا صد تارا حدودا در 12.5 ثانیه به ثبت رسیده و از این نظر می‌توان تارا را در دسته خودروهای نسبتا پرقدرت در بازه قیمتی خود دانست. اما نوع پیشرانه این خودرو مصرف پایینی دارد و تارا نیز در رده خودروهایی با مصرف سوخت مناسب قرار گرفته است.

مصرف سوخت تارا

به این ترتیب اگر به دنبال یک سدان باکیفیت و کم مصرف هستید، می‌توانید تارا را مد نظر داشته باشید، البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف سوخت خودرو به عوامل زیادی وابسته است و مصرف سوخت تارا نیز همین شرایط را دارد.

اما بر اساس تست‌های انجام شده، می‌توان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را 7.2 لیتر در نظر گرفت. این بدان معنا است که تارا در هر صد کیلومتر به طور معمول 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، مصرف سوخت تارا در شهر حدود 8 تا 8.5 لیتر و در جاده کمی کمتر از 7 لیتر است.

البته این میزان مصرف سوخت به بسیاری از موارد همچون نوع رانندگی، سرعت، تعداد سرنشینان، روشن بودن کولر و غیره بستگی دارد ولی اگر بخواهیم رقمی به عنوان میانگین مصرف سوخت در خودرو تارا اعلام کنیم، می‌توانیم به لیست پایین اشاره کنیم:

جدول کامل مصرف سوخت تارا

مصرف سوخت در شهر  8 تا 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت بیرون از شهر  6.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی  7.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت با کولر  +2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک  50 لیتر
استاندارد آلایندگی  یورو 5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH