خبر مهم گوگل؛ دو قابلیت جذاب به گوگل‌پلی اضافه می‌شوند

گوگل به‌دنبال ارائه 2 ویژگی جدید برای اپلیکیشن پلی استور در سیستم‌عامل اندروید است که هدف از عرضه آنها، بهبود تجربه کاربری با روش‌های مختلف و در عین‌حال قابل‌ توجه است. وبسایت 9to5Google گزارش می‌دهد که نشانگر کاملا جدید پیشرفت دانلود و گزینه مربوط به بایگانی اپلیکیشن‌ها 2 ویژگی قابل عرضه در فروشگاه پلی استور طی آینده نزدیک به‌شمار می‌روند.

بدین‌ترتیب کاربران برای اطلاع از زمان انتظار جهت دانلود و نصب یک برنامه جدید بایستی منوی تنظیمات سریع را به سمت پایین بکشند. در این‌صورت میزان پیشرفت دانلود به‌همراه اعلان‌ها دقیقا در قسمت پایینی منو نمایش داده می‌شود. چنین قابلیتی اگرچه فوق‌العاده است؛ اما تا حدودی محدودکننده نیز خواهد بود؛ چرا که کاربران به یک شاخص پایدار دسترسی ندارند.

دسترسی به نمایشگر همیشه روشن یا گزینه‌ای برای فعال‌سازی آن احتمالا برای کاربرانی با سرعت اتصال محدود کمک‌کننده خواهد بود. این افراد پیش از آغاز یک دانلود جدید بایستی تا زمان اتمام دانلود پیشین منتظر بمانند. از این رو حباب دانلود جدید در واقع راهکاری برای آینده محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشات، این حباب روی نمایشگر شما شناور شده و میزان پیشرفت دانلود را نشان می‌دهد. این مشخصه به کاربر امکان می‌دهد که تا زمان اتمام فرآیند نصب در فروشگاه گردش نموده و یا به انجام سایر امور بپردازد.

کاربرانی که مایل به استفاده از این ویژگی نیستند؛ در صورت عدم تمایل به مشاهده حباب دانلود می‌توانند آن‌را فعال نکنند. همچنین در صورت فعال‌سازی این مشخصه امکان جا‌به‌جایی یا رد آن فراهم خواهد بود.

قابلیت بایگانی برنامه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های جدید احتمالی به‌شمار می‌رود. در واقع کاربران به‌جای حذف برنامه‌ها می‌توانند آنها را بایگانی نمایند. گوگل به‌طور رسمی از عرضه چنین قابلیتی خبر داده است؛ بنابراین دسترسی عمومی کاربران به آن چندان مایه تعجب نخواهد بود. بایگانی اساسا به کاربران امکان می‌دهد تا یک برنامه را حذف اما داده‌های شخصی مرتبط با آن‌را حفظ کنند. داده‌های شخصی به‌طور معمول شامل تنظیمات، اطلاعات ورود به سیستم و داده‌های مربوط به سیو بازی‌ها برای گیمرها هستند.

حباب جدید پیشرفت دانلود در فروشگاه پلی استور گوگل

کاربران با مراجعه به منو اپلیکیشن‌ها در بخش تنظیمات می‌توانند در عوض حذف برنامه‌ها، آنها را بایگانی کنند. این گزینه با هدف کمک به کاربران دارای گوشی‌هایی با فضای ذخیره‌سازی محدود ارائه شده است. بنابراین کاربران در صورت مواجهه با معضل کمبود فضا همواره می‌توانند یک برنامه را بایگانی نمایند؛ بدون آنکه نگران از دست رفتن پیشرفت‌ها یا تنظیمات مورد نظر خود باشند.

شما پس از بایگانی کردن یک برنامه می‌توانید از صفحه آن در گوگل پلی بازدید کرده و دکمه Restore را فشار دهید (این دکمه جایگزین Install شده است). با انجام این‌کار، برنامه فایل‌های از دست رفته خود را دانلود کرده و به شما امکان می‌دهد تا دوباره از آن به‌طور کامل استفاده کنید.

دکمه ‌Restore که در صفحه مربوط به برنامه در فروشگاه پلی استور قابل رویت است

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که ویژگی‌های جدید پلی استور چه زمانی عرضه خواهند شد؟ اطلاعات به‌دست آمده از طریق کالبدشکافی دقیق برنامه نشان می‌دهند که این توابع هم‌اکنون به‌صورت نسبی قابل دسترس هستند. اگرچه این موضوع بدان معنا نیست که ویژگی‌های فوق آماده انتشار هستند؛ اما می‌توان اطمینان داشت که فرآیند تست آنها به شکلی فعالانه در حال پیشرفت است.

بدین‌ترتیب انتظار می‌رود که ویژگی‌های فوق به‌زودی در دسترس عموم کاربران قرار گیرند. بنابراین در صورت دریافت یک به‌روزرسانی برای اپلیکیشن پلی استور می‌توانید به منو تنظیمات برنامه مراجعه نموده و شیوه کارکرد قابلیت‌های مورد اشاره را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH