مدیاتک از تراشه 4 نانومتری جدید Dimensity 8200 رسما رونمایی کرد

مدیاتک تراشه جدید خود موسوم به Dimensity 8200 را رسما معرفی کرد. این تراشه جدید، تجربه‌ای همتراز با مدل‌های پرچم‌دار را برای گوشی‌های هوشمند پریمیوم به ارمغان می‌آورد. این تراشه بر پایه فناوری فرآیند 4 نانومتری تولید شده و به لطف بهره‌مندی از مشخصه HyperEngine 6.0 از کیت توسعه نرم‌افزاری Vulkan SDK برای قابلیت ردیابی پرتوی در بازی‌ها، بهبود نرخ فریم و بهینه‌سازی هوشمند منابع پشتیبانی می‌کند.

تراشه Dimensity 8200 نخستین مدل از سری 8000 با یک هسته پردازشی بزرگ محسوب می‌شود. به بیان دقیق‌تر CPU به‌کارگیری شده در این تراشه مجهز به یک هسته کورتکس A78 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، سه هسته کارآمد با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف کورتکس A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است.

مدیاتک در تراشه جدید خود، قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های بهتر را ارائه نموده و از ISP ارتقایافته مدل 785 بهره گرفته است. اما تفاوت کلیدی این تراشه نسبت به مدل‌های پیشین از پردازنده قدرتمندتر موجود در آن ناشی شده است. این پردازنده از مشخصه HyperEngine شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های اختصاص یافته برای بهبود عملکرد گیمینگ در گوشی‌های هوشمند (در سطحی قابل رقابت با دستگاه‌های پرچم‌دار) پشتیبانی می‌کند.

دستگاه‌های مجهز به تراشه Dimensity 8200 از قابلیت تطبیق هوشمندانه نرخ نوسازی هنگام اجرای یک بازی پشتیبانی نموده و بدین‌ترتیب تراشه به‌طور خودکار عملکرد خود را با نرخ فریم تطبیق خواهد داد.

از جنبه امکانات ارتباطی نیز تراشه جدید قابلیت اتصال 5G دوگانه، وای‌فای 6E، بلوتوث 5.3 و سرعت دانلود را از مدل نسل قبلی خود به ارث برده است. با این‌حال حداکثر نرخ نوسازی قابل پشتیبانی اندکی افزایش یافته است؛ اما کمپانی‌های تولیدکننده بایستی این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند خود فعال نمایند.

در حال حاضر برخی دستگاه‌ها از تراشه Dimensity 8200 استفاده می‌کنند. iQOO Neo7 SE نخستین دستگاه عرضه شده به بازار با این تراشه محسوب می‌شود. این مدل اوایل وقت امروز در بازار چین معرفی شد. شیائومی از طریق حساب‌کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo از عرضه گوشی ردمی K60E با تراشه Dimensity 8200 خبر داده است. اگرچه برای عرضه این محصول به هیچ‌گونه بازه زمانی خاصی اشاره نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH