نکسوس 8 از HTC یک ابرتبلت خواهد بود!

چند مدتی است که از نکسوس 8 یا تبلت پریمیوم ساخت HTC می‌شنویم و امروز اطلاعات جدیدی از این دستگاه درز کرده‌اند. اول از همه اینکه یک منبع ادعا کرده است که فلاندر یا وولانتیس با نام مستعار T1 شناخته شده و مجهز به دو دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و جلویی 1.6 مگاپیکسلی است. در ضمن با کمی جستجو در درون اطلاعات درز کرده متوجه شدیم که اندروید L برای این دستگاه انتخاب شده و سنس هم رابط کاربری‌‌اش است.

علاوه بر اینها اطلاعاتی از پایگاه داده‌های FCC درز کرده که نشان می‌دهد نکسوس 8 با کد 0P8210000 در حال گرفتن گواهی نامه در کره جنوبی است. چنین اطلاعاتی یک ماه پیش در @evleaks نیز منتشر و دستگاهی با نام فلاندر و کد مشابه نکسوس 8، در فضای نت ظاهر شده بود.

انتظار می‌رود که نکسوس ساخته شده اچ تی سی از نکسوس 7 گوگل با کیفیت‌تر باشد و همانطور که از این برند تایوانی انتظار می‌رود از یک شاسی فلزی در ساخت این تبلت 8.9 اینچی با رزولوشن 2560×1600 پیکسل استفاده شود. اطلاعات درز کرده اخیر بعلاوه از تجهیز نکسوس جدید به پردازنده 64-bit Tegra و یک رم 4 گیگابایتی Elpida با ساختار 2×2 GB  خبر داده و این دستگاه را اولین دستگاه مجهز به اندرید L و پردازنده 64 بیتی نامیده‌اند.

در ضمن حرفهایی از مدل دیگری مجهز به پردازنده کوالکام و با پشتیبانی از LTE و دوربین بیشتر از 8 مگاپیکسل نیز زده شده است. تمام این پیشرفتها و ویژگی‌ها قطعا با قیمت ارزان عرضه نخواهد شد. انتظار می‌رود این تبلت با قیمتی بیشتر از 300$ عرضه شود و از آنجایی که سامسونگ گلکسی تب S با رزولوشن مشابه قیمتی برابر با 400 دلار دارد، نکسوس 8 احتمالا در حدود 350 دلار خواهد بود.

زمان عرضه این دستگاه هم از جاهایی درز کرده است، ولی احتمالا برای معرفی در کنفرانس Google I/O در نظر گرفته نشده است و در رویدادی جداگانه و پس از رویداد گوگل معرفی می‌شود. شایعات تخمین می‌زنند که زمان عرضه سه ماه سوم سال 2014 باشد و احتمالا ماه آینده از این دستگاه پرده‌بردرای شود.

Nexus-8 (2)


Nexus-8


Nexus-8 (1)

2 در مورد “نکسوس 8 از HTC یک ابرتبلت خواهد بود!”

  1. دو نکته:
    اول اینکه کنفرانس سالانه Google I/O، هر سال در فصل بهار برگزار میشه و Google I/O 2014 هم ماه ژوئن امسال برگزار شد و رفت و تمام شد. اگر بنا باشه نکسوس بعدی در Google I/O معرفی بشه، باید منتظر بهار 2015 بود.
    نکته دوم هم اینکه اصولا سری نکسوس با فلسفه «تجربه اندروید خالص» به وجود اومد و وجود رابط سنس براش بی معنیه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH