تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 FE با تراشه اگزینوس 2300 در راه است

مدتی قبل کمپانی کوالکام اعلام کرد که در سال 2023 تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های گلکسی از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. از آن زمان به بعد گزارشات متعددی منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ از توسعه تراشه اگزینوس 2300 صرفنظر نموده و برای تمامی مدل‌های سری گلکسی S23 خود به‌طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. با این‌حال اکنون یک گزارش جدید ادعا می‌کند که عرضه تراشه اگزینوس 2300 منتفی نشده و این نیمه‌هادی، مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد.

یک افشاگر با شناسه RGcloudS@ موجودیت تراشه 4 نانومتری اگزینوس 2300 را تائید نموده و مدعی استفاده از آن در گوشی گلکسی S22 FE و تبلت گلکسی تب S8 FE شده است. بر اساس گزارشات، هر 2 دستگاه مورد اشاره ضمن برگزاری رویداد Galaxy Unpacked 2023-Part 2 معرفی خواهند شد. بر اساس گزارشات پیشین، سامسونگ گلکسی S22 FE به‌عنوان جانشین گلکسی A74 روانه بازار خواهد شد.

بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی S22 FE مجهز به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HM6 و برچسب قیمتی مشابه با گلکسی A73 5G خواهد بود. این موضوع از یک پیشرفت قابل توجه نسبت به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی در گلکسی S21 FE حکایت دارد. کارشناسان امیدوارند که این گوشی مجهز به یک ماژول تله‌فوتو اختصاصی نیز باشد.

شایعه دیگری که از سوی یک افشاگر جدید با شناسه OreXda@ مطرح شده است؛ نشان می‌دهد که گلکسی S22 FE به‌زودی معرفی خواهد شد. همچنین این افشاگر در ادامه ادعا می‌کند که ایربادهای بی‌سیم گلکسی بادز 2 لایو نیز به‌زودی روانه بازار خواهند شد. از سوی دیگر یک افشاگر با شناسه dohyun854@ ادعا می‌کند که سامسونگ مدل گلکسی S23 FE را عرضه نخواهد کرد.

چنان‌چه شایعات فوق صحیح باشند؛ در این‌صورت سامسونگ دستگاه‌های سری گلکسی A7x خود را با مدل‌های گلکسی S FE جایگزین خواهد کرد. با وجود احداث واحد اختصاصی تولید تراشه توسط Samsung MX، غول کره‌ای در آینده‌ای نه‌چندان دور از تراشه‌های بومی اگزینوس خود استفاده خواهد کرد.

اخیرا شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد واحد Samsung LSI فعالیت‌های خود را به تولید تراشه‌های ویژه خودرو محدود نموده و تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند توسط واحد جدید توسعه تراشه Samsung MX طراحی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH