باتری S23

اطلاعاتی درمورد سیستم خنک‌کنندگی و باتری سری گوشی‌های S23 سامسونگ فاش شد

زمان زیادی تا معرفی پرچمدارهای جدید سامسونگ باقی نمانده، این یعنی اطلاعات آن‌ها به سرعت فاش خواهند شد، این بار خنک‌کنندگی و باتری S23 فاش شدند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

به لطف مجموعه‌ای از رندرها و درز تصاویر رسمی مطبوعاتی، ما از قبل می‌دانیم که این سه گوشی چه شکلی خواهند داشت. مهمتر از همه، ما می‌دانیم که تمام مدل‌های گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا از همان تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برند و خبری از نسخه اگزینوس نیست.

اما جزئیات بیشتری در مورد چند ویژگی کلیدی که خریداران بالقوه Galaxy S23 ممکن است به آن‌ها اهمیت دهند فاش شده است: روشنایی صفحه نمایش، اندازه باتری و سیستم‌های خنک کننده.

خبر خوب این است که به نظر می‌رسد سامسونگ علاقه مند به پر کردن شکاف بین مدل‌های مقرون به صرفه‌تر و Ultra است تا مدل‌های مختلف این خانواده تفاوت‌های کمتری با یکدیگر داشته باشند.

شخصی با نام Ice Universe می‌گوید گلکسی S23 عادی و پلاس همان اوج روشنایی صفحه نمایش مشابه با نسخه Ultra را خواهند داشت. این مقدار 1750 نیت است که با عملکرد فعلی صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra مطابقت دارد. این در صورتی است که مدل مقرون به‌صرفه‌تر یعنی گلکسی اس 22 پایه دارای روشنایی 1300 نیت است.

اکانت Ice Universe در 26 دسامبر 2022:

از آنجایی که نسخه Ultra روشنایی صفحه را نسبت به نسل قبل بهبود نداد، ارتقای منظم S23 و S23+ به 1750nit باعث شده تا عملکرد مشابهی با نسخه Ultra داشته باشند. این اتفاق یک خبر بسیار خوب برای S23 و S23+ است، اما برای طرفداران S23 Ultra شاید خبر خوبی نباشد.

شاید مهم‌تر از روشنایی صفحه، عمر باتری باشد که به نظر می‌رسد سامسونگ ظرفیت باتری مدل‌های پایه و پلاس را افزایش خواهد داد. مدل‌های گلکسی اس 23 و پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی خود، ظرفیت باتری 200 میلی‌آمپر ساعتی بیشتری خواهند داشت.

با توجه به این افزایش، باتری‌های 3900 و 4700 میلی آمپر ساعتی برای این دو گوشی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که Ultra همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نسخه قبلی خود را ارائه می‌کند.

در بخش سرعت شارژ، گلکسی اس 23 از شارژرهای 25 واتی پشتیبانی می‌کند و مدل‌های بزرگ‌تر مانند مدل‌های قبلی خود حداکثر توان ۴۵ وات را دارند. همانطور که قبلاً در سری S22 دیدیم، این یک ارتقاء بسیار بزرگی نیست و بیشتر یک ترفند بازاریابی است.

در نهایت، یک افشاگر دیگر جزئیات هیجان انگیز دیگری را ارائه می‌دهد، جزئیاتی که ممکن است همه خریداران به آن اهمیت ندهند. گوشی‌های جدید باید از سیستم‌های خنک کننده بهبود یافته در مقایسه با سری گلکسی اس 22 برخوردار باشند. این کار حداکثر عملکرد گوشی را در مدت زمان‌های طولانی‌تری هنگام استفاده از برنامه‌های سنگین، تضمین می‌کند.

مشکلات عملکرد گلکسی اس 22 که درست پس از شروع عرضه گوشی توسط سامسونگ مشخص شد تا حدی به دلیل عدم وجود خنک کننده فعال مناسب بود. برخی ادعا کردند که سامسونگ هزینه‌های خنک کننده را کاهش داده بود و برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گوشی و حفظ عمر باتری، از بخش نرم افزاری برای کاهش عملکرد استفاده می‌کرد.

سامسونگ سیاست متفاوتی را برای پرچمداران امسال در نظر گرفته است. گزارش‌ها از کره حاکی از آن است که این شرکت این بار هزینه‌ها را کاهش نخواهد داد تا دیگر این نوع مشکلات در سری جدید نقش کمتری داشته باشند.

البته تقریبا همزمان با این خبر که توسط یک افشا کننده فاش شد، Ice Universe گفت که تلفن‌های Galaxy S23 از سیستم خنک کننده خوبی برخوردار نیستند.

احمد قویدر (@AhmedQwaider888) در 26 دسامبر 2022:

به صورت رسمی و اختصاصی
گوشی‌های Galaxy S23/S23+/S23 Ultra سیستم‌های خنک کننده بهبود یافته‌ای خواهد داشت

مدل S23 نسبت به S22 به مقدار 1.6 برابر بهبود یافته است
مدل S23+ نسبت به S22+ به مقدار 2.8 برابر بهبود یافته است
مدل S23 Ultra نسبت به S22 Ultra به مقدار 2.3 برابر بهبود یافته است

سامسونگ به عملکرد حداکثری گوشی در استفاده‌های بلند مدت، توجه زیادی کرده است.

با این حال، ما هنوز اطلاعات خاصی از این گوشی‌ها جز این شایعه‌ها نداریم. آزمایش‌های دقیق در دنیای واقعی شواهدی از عملکرد و خنک‌کننده Galaxy S23 ارائه خواهند کرد که باید تا عرضه رسمی این گوشی‌ها منتظر بمانیم که تا اواخر فوریه طول خواهد کشید.

اگر این شایعات دقیق باشند، به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال پر کردن شکاف ویژگی و مشخصات بین مدل‌های ارزان‌تر S23 و نسخه Ultra است. این چیزی است که طرفداران گلکسی اس که نسخه Ultra را نمی‌خواهند از آن استقبال خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH