مشخصات اولین تبلت شرکت Xiaomi با نام Mi Pad 7.9

xiaomi-tablet

Mi Pad 7.9، اولین تلاش شرکت Xiaomi برای تولید تبلت است که در ادامه با مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

Mi Pad از طراحی آیپد مینی ۲ به طرز آشکاری الهام گرفته است ولی آیا این تبلت خریدی مناسب محسوب می‌شود؟

Mi Pad از یک پردازنده ۲.۲ گیگاهرتزی چهار‌هسته‌ای کورتکس A15 که بر پایه چیپست تگرا K1 شرکت Nvidia است و ۲ گیگابایت رم، بهره می‌گیرد. صفحه نمایش ۷.۹ اینچی این تبلت با رزلوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل مشابه آیپد مینی ۲ است که تراکم پیکسلی معادل 324ppi را به همراه دارد. همانند مدل Wi-Fi آیپد مینی ۲، Mi Pad از 3G، رادیو FM، NFC و GPS، بی‌بهره است.

ترکیب دوربین‌های جلو و پشت این دستگاه با رزلوشن ۸ و ۵ مگاپیکسل، بالاتر از چیزی است که در آیپد مینی ۲ پیدا می‌شود ولی هر دو تبلت قادر به ضبط ویدیو‌هایی با کیفیت 1080p هستند. ابعاد هم در بیش‌تر موارد در هر دو دستگاه مشابه هستند. دستگاه Xiaomi یک میلی‌متر ضخیم‌تر و ۳۰ گرم سنگین‌تر است.

این تبلت با ۳۶۰ گرم وزن، به راحتی در دست نگه داشته می‌شود و کار را برای خواندن و یا جستجو در وب آسان می‌کند. Mi Pad در رنگ‌های متنوعی عرضه شده است ولی به نظر می‌رسد، بیش از اندازه بدنه نرمی دارد و افتادن آن راحت است.

حافظه‌های داخلی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است و با اسلات microSD می‌توانید ظرفیت‌های بالاتری هم به آن اضافه کنید. اسپیکر‌های پشت این دستگاه، صدای خوبی دارند ولی شما را سورپرایز نخواهند کرد. بلوتوث نسخه ۴ هم در این دستگاه به کار گرفته شده است.

باتری لیتیوم-پولیمری به کار گفته شده در این دستگاه، تبلت را با ۸۶ ساعت پخش موسیقی یا ۱۱ ساعت پخش ویدیو همراهی خواهد کرد. درباره مصرف انرژی K1 نسبت به A7 اپل هم هنوز گزارشی منتشر نشده است.

به عنوان یک محصول چینی، Mi Pad از خدمات گوگل به شکل پیش‌فرض بی‌بهره است ولی از آن پشتیبانی می‌کند. به دلیل این که بعضی از خدمات گوگل مانند نقشه‌ها در چین موجود نیستند، در این دستگاه هم تعبیه نشده‌اند ولی با دسترسی به Play Store گوگل، همگی قابل نصب هستند. بنابراین Mi Pad، جزو اولین دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که می‌توان خدمات گوگل را به دلخواه به آن اضافه و یا از روی آن پاک کرد.

رابط کاربری هم از سیستم عامل iOS الهام گرفته شده است. Xiaomi تلاش کرده است، نسخه ۴.۴ اندروید کیت‌کت را تا سرحد ممکن با استفاده از رابط MIUI به سیستم عامل شرکت اپل نزدیک کند. کشویی برای برنامه‌ها وجود ندارد و همه آن‌ها در صفحه اصلی، یافت می‌شوند. Mi Pad از ویجت‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

2 در مورد “مشخصات اولین تبلت شرکت Xiaomi با نام Mi Pad 7.9”

  1. آقای صادقی به نظر شما با قیمت 1,100,000 ارزش خرید داره یا موارد بهتر و بارزشتری (نسبت به قیمت) هم برای خرید هست؟؟

    1. علیرضا صادقی

      دوست عزیز با این قیمت از نظر مشخصات عددی تبلتی برابری نمیکنه. تبلت خیلی خوب و قدرتمندی هست مخصوصا از نظر گرافیکی. ولی این تبلت چون اولین تبلت شرکت Xiaomi هست، هنوز جای کار داره و به نحوی در مرحله آزمایشی هست و فعلا پیشتهاد خریدش رو نمیکنم. در آینده مدل‌های بهتری از این تبلت ارایه میشه. در حال حاضر رقیبش فکر می‌کنم نکسوس ۷ جدید با قیمت کمتر هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH