نسخه جدید لپ‌تاپ گیمینگ ROG زفیروس G14 در نمایشگاه CES معرفی شد

لپ‌تاپ ROG زفیروس G14 از آن دست لپ‌تاپ‌های کامپکت و سبک وزن بود که در سال 2020 پس از ریزر بلید 14 و ایسر Predator Triton 300 SE عرضه شد. ویژگی مهم این لپ‌تاپ وزن و ابعاد کوچک‌تر آن نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ بزرگ، سنگین و حجیم است.

اما شرکت ایسوس در نمایشگاه 2023 CES نسخه جدید از این لپ‌تاپ محبوب را معرفی کرد.

نسخه جدیدی ابعاد بزرگ یا وزن سنگین ندارد، بلکه تغییراتی مثبت در همان بدنه و پلتفرم قبلی پیاده شده است. بدنه سفید و نمایشگر روی بدنه  AniMe Matrix lid از جمله نشانه‌های زفیروس قبلی هستند که در مدل جدید هم دیده می‌شود، اما تغییر اصلی در بخش نمایشگر اصلی است. مدل 2020 زفیروس G14 از نمایشگر 120 هرتز با رزولوشن 2500 در 1600 بهره میبرد ولی در مدل جدید از پنل باکیفیت مینی LED استفاده شده که می‌تواند نقطه قوت این مدل باشد.

انتخاب نمایشگر جدید حرکت هوشمندانه‌ای از سمت ایسوس است، زیرا بدون نیاز به بزرگ و حجیم کردن لپ‌تاپ یا اضافه کردن ویژگی‌های عجیب و غریب، با اضافه کردن یک نمایشگر باکیفیت‌تر، ارزش خرید لپ‌تاپ را افزایش داده است. نور پنل میکرو LED نسبت به بقیه پنل‌ها روشن‌تر و واضح‌تر است به این ترتیب چیزی که از  HDR در نمایشگر جدید می‌توانید توقع داشته باشید، یک سطح بالاتر رفته است. ایسوس به شما قول می‌دهد که HDR در این نمایشگر تفاوت زیادی با HDR نمایشگر‌های IPS LED دارد.

 

استفاده از پنل مینی LED تنها به این مدل ختم نمی‌‌شود و ایسوس برنامه دارد تا در سال جدید لپ‌تاپ‌های بیشتری را با این پنل نمایشگر به بازار عرضه کند، این اقدام می‌تواند برگ برنده ایسوس در سال 2023 باشد. طبیعتا مدل‌های گران‌تر ایسوس با پنل مینی LED و مدل‌های ارزان‌تر با پنل معمولی روانه بازار خواهند شد.

البته نمایشگر جدید تنها تغییر زفیروس G14 مدل 2023 نخواهد بود، در این لپ‌تاپ از جدیدترین پردازنده‌های رایزن استفاده شده است، همچنین پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 انویدیا در مدل جدید دیده می‌شود. البته ایسوس دقیقا مشخص نکرده که از کدام تراشه‌ها استفاده می‌کند ولی باید انتظار داشته باشیم که حداقل تا RTX 4060 در این مدل استفاده شود.

این لپ‌تاپ در سه ماهه سوم سال 2023 عرضه می‌شود و قیمت آن هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH