ریزر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید بلید 16 و بلید 18 رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های گیمینگ بزرگ بار دیگر به بازار بازگشته‌اند و در این میان حتی ریزر نیز وارد میدان شده‌ است. این شرکت از 2 لپ‌تاپ گیمینگ جدید خود با فرمت بزرگ و اسامی بلید 16 و بلید 18 رونمایی کرده است. این 2 لپ‌تاپ در واقع 2 عضو جدید خانواده ریزر بلید به‌شمار رفته و هنوز جانشین مدل‌های فعلی شامل ریزر بلید 15 و ریزر بلید 17 قلمداد نمی‌شوند.

در حال حاضر صرفنظر از اندازه 2 لپ‌تاپ، پیرامون مشخصات و امکانات آنها اطلاعات بسیار محدودی ارائه شده است. فعلا ریزر نیز به جزئیات محدودی پیرامون لپ‌تاپ‌های جدید خود اشاره کرده است؛ اما بی‌تردید لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید قابلیت‌های بیش‌تر و بهتری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. در وهله نخست بایستی خاطرنشان کرد که هر 2 لپ‌تاپ گیمینگ جدید از جدیدترین پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل در سری Core i9 HX و همچنین تراشه‌های گرافیکی سری RTX 40 تا RTX 4090 استفاده خواهند کرد.

در نتیجه ریزر بلید 18 قوی‌ترین لپ‌تاپ شرکت ریزر به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که ریزر بلید 16 در مقایسه با کلیه لپ‌تاپ‌های 16 اینچی موجود در بازار از قدرت گرافیکی بالاتری در ازای هر اینچ برخوردار است. چنین مقایسه ویژه‌ای پیش از این برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ انجام نشده است. لپ‌تاپ‌های جدید ریزر بلید با وجود محدودیت‌های ناشی از ضخامت بسیار کم و وزن سبک خود کماکان بر مقوله عملکرد تاکیدی ویژه دارند.

مشاهده تفاوت‌های عملکردی میان این 2 لپ‌تاپ، موضوعی جالب توجه خواهد بود؛ خصوصا اینکه شکاف عملکردی میان مدل‌های ریزر بلید 15 و ریزر بلید 17 نسبتا کم بود. به‌نظر می‌رسد که ریزر با عرضه مدل جدید ریزر بلید 18 نویدبخش تفاوت‌های چشمگیرتری در خانواده لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود خواهد بود.  ‌‌

امسال بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ لپ‌تاپ‌های گیمینگ، مدل 18 اینچی مخصوص بازی خود را در نمایشگاه CES به معرض نمایش گذاشته‌اند. بنابراین در کنار ریزر بلید 18 از محصولاتی نظیر Alienware m18 و Acer Predator Helios 18 300 نیز رونمایی شده است. با پیشرفت نمایشگاه CES 2023 شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون لپ‌تاپ‌های گیمینگ ریزر بلید 16 و ریزر بلید 18 خواهیم بود. اما در حال حاضر این مدل‌ها جزو محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید در نمایشگاه CES به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH