معرفی 3 روش متفاوت برای یافتن بازی‌های اندرویدی به وسیله کنترلر (دسته بازی)

کمپانی‌هایی که در ساخت بازی‌های مختلف فعالیت دارند، امروزه سعی می‌کنند تا با افزایش قابلیت‌های بازی خود با دیگر شرکت‌ها رقابت کنند و به نوعی توجه‌ها را به خود جلب کنند. اگر گیمر باشید، حتما می‌دانید که علاوه بر لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و سیستم، می‌توانید با استفاده از کنترلر یا دسته بازی نیز به بازی بپردازید و بازی‌های فراوانی از جمله گیم‌های اندرویدی مختلف را پیدا کرده و تجربه جدیدی را ثبت کنید.

بازی‌های زیادی برای اندروید وجود دارد که با پشتیبانی از کنترلر به بازار عرضه می‌شوند، اما احتمال دارد که پیدا کردن آنها آنقدرها هم که بنظر می‌رسد آسان نباشد. فروشگاه گوگل پلی نیز هیچ فیلتری را برای کمک به جستجو در برنامه یا وب فراهم نکرده است. با این وجود، یک گیمر با کنترلر برای یافتن بازی‌های اندرویدی جدید و محبوب چه کار باید کند و چه راه‌حلی برای انجام این کار وجود دارد؟

هیچ نگران نباشید، چرا که ما در این مطلب قصد داریم تمام اطلاعاتی که باید درباره نحوه یافتن بازی‌های اندرویدی با کنترلرها بدانید را برای شما بیان کنیم. پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بازی کردن با کنترلرها تجربه‌ای بسیار متفاوت و لذت بخش را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. از مدت‌ها پیش، کاربران می‌توانستند با بهره‌گیری از کنترلر‌ها لذت تجربه‌ انجام برخی از بازی‌های موبایلی را افزایش دهند.

کنترلرها و تجربه بازی متفاوت!

همانطور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کنترلرها یا دسته‌های بازی به کاربران امکان می‌دهند تا تجربه جذاب و متفاوتی را در بازی کردن ثبت کنند. با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند علاوه بر رایانه‌ها، گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های گیمینگ به گیمرها اجازه دهند تا با دسته‌های بازی به انجام بازی‌های مختلفی بپردازند.

این مطلب را نیز بخوانید: راهنمای کامل و جامع استریم کردن با کامپیوتر، کنسول و گوشی: چگونه استریمر شویم؟

این مطلب را نیز بخوانید: مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟ (آپدیت تابستان 1402)

کنترلرها یکی از این تجهیزات هوشمند و جدید هستند که از مدت‌ها پیش توسط گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند در جهت بهبود تجربه‌ بازیکنان بسیار مفید باشند. خوب است بدانید که با بهره‌گیری از کنترلر‌ها لذت تجربه‌ بعضی از بازی‌ها افزایش می‌یابد و فرصت بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود تا با دنیای جذابی آشنا شوید!

نحوه یافتن بازی‌های اندرویدی با پشتیبانی از کنترلرها

با تمام مزیت‌های کنترلرها، شما نمی‌توانید بازی اندرویدی مورد نظر خود را با پشتیبانی از دسته بازی بیابید. حتی فروشگاه گوگل پلی استور نیز برای کاربران امکانی فراهم نکرده تا با استفاده از فیلتر و جستجو بازی مورد نظر خود را در کنترلر پیدا کنند. اما ما قصد داریم تا با معرفی سه روش نحوه یافتن این بازی‌ها را با استفاده از دسته بازی به شما آموزش دهیم. پس برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ما باشید.

دانلود MiniReview

برنامه MiniReview به شما امکان می‌دهد تا با فعال سازی چندین فیلتر بازی‌های مورد نظر خود را با پشتیبانی از دسته بازی پیدا کنید و از انجام بازی‌های مختلف لذت ببرید. مهم نیست که به دنبال چه نوع بازی هستید، چرا که در هر صورت با این برنامه، تمام بازی‌های دلخواه خود را پیدا می‌کنید و از انجام این برنامه‌ها با دوستانتان حسابی کیف خواهید کرد.

برای شروع باید، با این آدرس به سایت موردنظر بروید. یا اینکه به فروشگاه گوگل بروید و از بخش جستجو، MiniReview را بنویسید تا برنامه موردنظر را یافته و سپس دانلود کنید.

البته برای دانلود برنامه می‌توانید از همان ابتدا با استفاده از لینک پایین اقدام کنید و برنامه را نصب کنید.

دانلود MiniReview

پس از دانلود و یا مراجعه به سایت، با انواع بازی‌ها روبرو خواهید شد. حالا در بالای صفحه روی تب Browse بزنید.

در این بین، گزینه‌های زیادی وجود دارد، بنابراین باید به دنبال آپشن فیلتر بگردید.

در اینجا کمی به پایین اسکرول کنید تا گزینه Controller Support را مشاهده کنید. در این بخش می‌توانید تیک آن را فعال کنید.

سپس روی «Apply» بزنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تیک کنار iOS را بردارید، چرا که تنها بازی‌های اندرویدی در اینجا حضور خواهند داشت.

MiniReview علاوه بر ارائه فیلتر‌های مختلف، به شما امکان می‌دهد تا به بررسی‌های مختلفی که درباره هر بازی وجود دارد دسترسی داشته باشید. با این کار خواهید فهمید که کدام بازی با کنترلر شما سازگار هستند و به خوبی کار خواهند کرد.

بررسی لیست Backbone

برنامه Backbone یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای یافتن بازی‌های اندرویدی در دسته‌های بازی کاربرد فراوانی دارد. همچنین اپلیکیشنی وجود دارد که می‌تواند لیست بازی‌های سازگار را با این کنترلر به گیمرها نشان دهد. البته این برنامه تنها برای افرادی است که کنترلر Backbone را خریداری کرده‌اند.

برای شروع باید از لینک زیر به وب‌سایت مربوطه بروید.

وب‌سایت Backbone

شما به آسانی می‌توانید بدون اینکه دسته این شرکت را خریداری کنید یا اینکه حسابی در سایت داشته باشید به لیست بازی‌های Backbone با پشتیبانی از کنترلر در مرورگر دسترسی داشته باشید. در این لیست صدها عنوان بازی قرار دارد.

به علاوه، وجود نمادهای مختلف در زیر هر بازی به شما کمک می‌کند تا آسان‌تر بازی‌های موبایلی را از بازی‌های رایانه بیابید.

دانلود Razer Nexus

کمپانی ریزر نیز مانند Backbone لیستی از بازی‌های با پشتیبانی از کنترلر را ارائه می‌کند. برخلاف Backbone، شما نمی‌توانید برای مشاهده لیست این بازی‌ها از مرورگر استفاده کنید و حتما باید اپلیکیشن Razer Nexus را نصب کنید.

برای دانلود این برنامه، از لینک پایین اقدام کنید و سپس به ادامه مطلب بروید:

دانلود Razer Nexus

همچنین اگر یک کنترلر ریزر داشته باشید، می‌توانید بازی‌هایی که با گیم‌پد شما سازگار هستند را مشاهده کنید. وقتی شما روی یک بازی کلیک کنید، تریلر یوتیوب آن در کنار اسکرین‌شات‌ها و اطلاعات دیگر مربوط به بازی به شما نشان داده خواهد شد که بسیار مفید است!

شما می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس را نیز در گوشی اندروید خود استریم کنید. ریزر همچنین بازی‌های موجود از سرویس مایکروسافت را در کنار بازی‌های اندرویدی نشان کاربران می‌دهد. بنابراین به راحتی می‌توانید تعداد بازی‌هایی که با کنترلر شما سازگار هستند را ببینید و از استفاده از آنها لذت ببرید.

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمام مراحلی که برای دسترسی به بازی‌های اندرویدی با پشتیبانی از کنترلر به آنها نیاز دارید را برای شما بیان کنیم. کنترلرها از مدت‌ها پیش توسط گیمرها مورد استفاده قرار گرفتند و در جهت بهبود تجربه‌ بازیکنان کاربردی بوده‌اند. شما می‌توانید با بهره‌گیری از کنترلر‌ها لذت تجربه‌ بعضی از بازی‌ها را افزایش دهید و تجربه جدیدی کسب کنید.

احتمالا پیدا کردن بازی‌های اندرویدی با پشتیبانی از دسته بازی آنقدرها هم که بنظر می‌رسد آسان نباشد. فروشگاه گوگل پلی نیز هیچگونه فیلتری برای جستجو در برنامه یا وب فراهم نکرده ولی ما با معرفی 3 روش متفاوت به شما یاد دادیم که چگونه با دسته بازی بازی‌های مختلف را پیدا کنید.

در این بخش، شما می‌توانید علاوه بر دانلود MiniReview، از برنامه ریزر و Backbone نیز استفاده کنید و با بهره‌گیری از آنها با انواع بازی‌ها مناسب با پلتفرم خود آشنا شوید و میزان سازگاری آنها را با دسته بازی خود بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مراجعه کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید از بخش‌های مختلف آن برای یافتن بازی‌های اندرویدی توسط دسته بازی استفاده کنید. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما در میان بگذارید و سوالاتتان را از کارشناسان سایت ما بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH