ایسوس نسخه جدید دو لپ‌تاپ ProArt Studiobook و ROG Flow X13 را معرفی کرد

ایسوس در نمایشگاه فناوری CES 2023 که این روزها در حال برگزاری است، از محصولات جدید خود پرده برداشت و چندین لپ‌تاپ جدید را معرفی کرد. یکی از این محصولات، لپ‌تاپ ProArt Studiobook 16 OLED مدل 2023 نام دارد که در دسته جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای ایسوس قرار می‌گیرد و برای کاربران حرفه‌ای، برنامه‌نویسان و سازندگان برنامه‌های سه‌بعدی طراحی شده است. پس احتمال اینکه عینک‌های سازگار نیز با آن طراحی شود، وجود دارد.

ایسوس در این سری از پردازنده‌ اینتل HX استفاده می‌کند. ایسوس برای پردازنده گرافیکی نیز از Nvidia GeForce RTX بهره برده است. در این مدل، از سیستم خنک‌کننده استفاده شده تا هوای بیشتری بین تجهیزات حرکت کند و عمر دستگاه را افزایش دهد.

نکته جالب این محصول، پنل OLED با رزولوشن 3.2K است و اندازه‌ای 16 اینچی دارد. زمان تاخیر در هنگام بازی‌ها 0.2 میلی‌ثانیه ارزیابی شده؛ همچنین ایسوس موفق شد گواهینامه DCI-P3 را نیز برای این مدل کسب کند.

ایسوس در مورد ویژگی سه‌بعدی اینچنین گفته است:

فناوری ASUS Spatial Vision به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی محتوای تصویری 2 بعدی را به سه‌بعدی تبدیل کنند.

ایسوس از این نمایشگر سه‌بعدی در لپ‌تاپ Vivobook Pro 16 3D OLED نیز استفاده کرده بود.

ایسوس در این سری از لپ‌تاپ‌ها، دوباره از Asus Dial (ایسوس دایل: سخت‌افزاری که در انتهای کیبورد وجود دارد و قابلیت شخصی‌سازی برنامه‌های مختلف را گسترش می‌دهد) استفاده کرده و آن را در قسمت چپ بالای ترک‌پد لمسی قرار داد. این فناوری با فتوشاپ، Premiere Pro و غیره سازگاری دارد.

این شرکت قیمتی برای این سری از لپ‌تاپ ارائه نداده ولی احتمالا در سه ماهه دوم سال 2023 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

محصول بعدی که ایسوس در نمایشگاه CES 2023 از آن رونمایی کرد، لپ‌تاپ ROG Flow X13 نام دارد. البته این نسل، نسخه ارتقایافته آن محسوب شده، گرافیک و صفحه‌نمایش بهتری دارد و کارت گرافیک آن نیز از نوع گرافیک خارجی XG Mobile است.

با اینکه شاسی نسبت به مدل اصلی 10 میلی‌متر کوچکتر شده، ولی اندازه کیبورد تغییری نکرده است. این مدل لولای 360 درجه دارد. باتری مدل ارتقایافته از 62 وات ساعت به 75 وات ساعت رسید. ایسوس این بار سعی کرد با بکارگیری از Nvidia Advanced Optimus عمر باتری را بهبود بخشد.

وب‌کم لپ‌تاپ ROG Flow X13 به کیفیتی 1080p و یک دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره مجهز شده است. پردازنده این دستگاه از نوع رایزن Zen 4 و پرازنده گرافیکی RTX سری 40 خواهد بود.

علاوه بر آن، ایسوس اعلام کرده که قرار است Flow Z13 بروزشده را نیز عرضه کند. احتمالا در آن از پردازنده نسل سیزدهم و گرافیک سری RTX 40 استفاده خواهد کرد. نکته مهم، نمایشگر Nebula آن است؛ یعنی نمایشگر 13 اینچی از وضوح تصویر 1440p و رفرش ریت 165 هرتزی بهره می‌برد.

مدل بروزشده Flow X16 نیز با نمایشگر مینی لمسی LED Nebula HDR عرضه می‌شود که می‌تواند حداکثر روشنایی 1100 نیت داشته باشد.

با این فناوری، کاربران می‌توانند در هنگام بازی کردن با لپ‌تاپ، از تصاویر روشن‌تر لذت ببرند. روشنایی این پنل‌ از مدل‌های OLED در ریزر بلید 15 یا MSI Raider GE67 HX نیز بیشتر است. ایسوس در Flow X16 از جدیدترین پردازنده‌های 9 هسته‌ای اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 استفاده کرد.

تمامی لپ‌تاپ‌هایی که در بالا ذکر کردیم، قرار است در سه ماهه دوم سال جاری وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH