سلام فرانسوی به آینده؛ طرح اولیه خودرو پژو اینسپشن معرفی شد + گالری تصاویر

کانسپت اینسپشن برای اولین بار در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شد. شرکت سازنده، پژو، اعلام کرد که این خودروی الکتریکی احتمالا در سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

این کانسپت از پلتفرم STLA Stellantis بهره می‌برد و طولی به اندازه 5 متر و ارتفاعی 1.34 متری خواهد داشت. این دستگاه به فناوری 800 ولت و یک باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده که می‌تواند تنها با یک بار شارژ شدن مسافت 497 مایلی (800 کیلومتر) را طی کند.

موتور دوگانه خودرو قادر است قدرت 680 اسب بخاری (500 کیلووات) داشته باشد. علاوه بر آن، پژو از سیستم چهار چرخ متحرک نیز در این خودرو استفاده کرده است. کانسپت اینسپشن می‌تواند در عرض 3 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد.

این خودرو نیز مانند اکثر دستگاه‌های الکتریکی این شرکت از سیستم i-Cockpit استفاده می‌کند. این فناوری به سرنشینان امکان می‌دهد تا از سیستم سرگرمی در کنار نمایش مشخصات فنی، سیستم کنترل ناوبری، مدیریت سوخت، کنترل روشنایی داخلی و طراحی مدرن لذت ببرند.

علاوه بر آن، سیستم کنترل Hypersquare جدید نیز در فرمان تعبیه شده است؛ در این فناوری، فرمان به جای اتصالات مکانیکی با سیم به چرخ‌ها وصل شده است. شرکت خودروسازی سعی کرده است در ساخت فرمان مستطیل شکل، از بازی‌های ویدیویی الهام بگیرد. تهویه مطبوع، کنترل رادیو که با حرکت انگشت شست امکان‌پذیر است و فرمان لمسی از دیگر ویژگی‌های کانسپت اینسپشن محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات آن، شیشه 7.25 متر مربعی است که تحت فرایند اکسید فلزی تولید می‌شود. پژو از شیشه ناریما استفاده می‌کند. این نوع شیشه در ابتدا برای پوشش محافظ کلاه ایمنی فضانوردان ناسا طراحی شده بود که باعث می‌شود که پنجره‌ها رنگ زرد به خود بگیرند ولی همچنان میزان حرارت خود را حفظ خواهند کرد.

پژو در این خودرو از سیستم STLA AutoDrive استفاده می‌کند. همین ویژگی باعث می‌شود که کاربران بتوانند از سطح 4 رانندگی خودکار برخوردار شوند. راننده و سرنشینان در کابین دنج و راحت خودرو احساس آرامش خواهند کرد. فرمان Hypersquare از نوع جمع‌شونده است. یعنی راننده می‌تواند آن را در داشبورد پنهان کند در نتیجه شاهد کابینی جادار و جذاب‌تر خواهیم بود.

یکی از مهم‌ترین اهداف پژو این است که تا سال 2030 به بزرگترین برند در حوزه تولید خودروهای الکتریکی اروپا تبدیل شود. برای همین در نظر دارد در آینده از پنج خودروی الکتریکی جدید خود رونمایی کند. در آینده احتمالا اطلاعات بیشتری از این خودرو در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH