پژو E-208 مدل 2024 رونمایی شد + تصاویر و جزییات

خودروی پژو 208 جزو پرفروش‌ترین خودروهای اروپا در سال‌های 2021 و 2022 بوده است. برای همین، شرکت معروف خودروسازی پژو تصمیم گرفته که از مدل جدید و بروز شده آن با نام پژو E-208 مدل 2024 رونمایی کند.

در طراحی ظاهری، چراغ‌ها با همان الگوی همیشگی با سه خط عمودی حضور دارند. تمام مدل‌های این خودرو از همین چراغ‌ها استفاده می‌کنند ولی نسخه اسپرت یا همان GT به چراغ‌های جلوی فول LED مجهز شده است.

در طراحی چراغ‌های پشتی نیز از سه خط افقی استفاده شده که به پنجه‌های قرمز معروفند. تمام نسخه‌های پژو 208 با آینه‌های مشکی براق عرضه می‌شوند و خریداران می‌توانند بین هفت رنگ یکی را انتخاب کنند.

همچنین نسخه اسپرت یا GT به کمان مشکی‌رنگ در چرخ‌ها و سقف مشکی مجهز می‌شود. چرخ‌های خودرو در اندازه‌های 16 و 17 اینچی هستند و پارچه‌های جدید آلکانترا مشکی با دوخت سبز آدامیت به صندلی‌های فضای کابین اضافه شده‌اند.

ولی این‌ها همه تغییرات در کابین نیستند. چرا که دسته ابزار دیجیتال 10 اینچی استاندارد در دو مدل‌ Allure و GT عرضه می‌شوند. صفحه نمایش 10 اینچی دیگری نیز در کابین وجود دارد. برای تعویض دنده نیز پژو از یک دستگیره استفاده کرد.

کمپانی خودروسازی پژو همچنین در خودروی پژو 2024 جدید خود از سیستم i-Connect استفاده کرده و آن را به صورت استاندارد در خودرو قرار داد. آپشن سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته i-Connect، پشتیبانی از اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو جزو مواردی هستند که در این خودرو مشاهده می‌شوند.

در مدل‌های Allure و GT، از دوربین‌های پارک جلو و عقب با کیفیت بالا، 3 پورت USB-C و همچنین شارژر بی‌سیم بسیار قدرتمندتر استفاده شده است.

نسخه E-208 تمام الکتریکی از باتری 51 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی با قدرت 156 اسب بخار بهره‌مند شده که برای 400 کیلومتر در چرخه WLTP طراحی شده است. شارژ 20 تا 80 درصد باتری این خودرو نیز در کمتر از 25 دقیقه با یک ایستگاه فست شارژ انجام می‌شود.

در ادامه می‌توان گفت که پژو اعلام کرده بود که نسخه هیبریدی و موتور احتراق داخلی نیز موجود هستند که مدل‌های هیبریدی از یک سیستم 48 ولتی همراه با موتورهای بنزینی PureTech 100 استفاده می‌کنند و می‌توانند قدرت 136 اسب بخاری تولید کنند. این در حالی است که مدل‌های ICE پژو به موتور 1.2 لیتری مجهز شده‌اند که قدرتی معادل 75 اسب بخار و 100 اسب بخار تولید می‌کنند.

کمپانی پژو مسائل ایمنی را نیز رعایت کرده و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط فعال، نظارت بر نقاط کور و سیستم هشدار راننده هستند را با این خودرو عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH