رکوردی جدید برای بازار نرم‌افزاری ویندوزفون

wps

ویندوزفون مایکروسافت بدون شک محبوب‌ترین سیستم‌عامل همراه نیست ولی مخاطبین خاص خود را دارد و پس از اندروید و iOS می‌توان آن را پرمخاطب‌ترین سیستم‌عامل برای پلتفرم‌های همراه دانست. به همین دلیل نیز مسئولان مایکروسافت تأکید فراوانی بر موفقیت این محصول در بازار دارند و اکنون خوشحال هستند که برای نخستین بار از بدو پیدایش این سیستم‌عامل، رکوردی جدید برای بازار نرم‌افزاری ویندوزفون به ثبت رسیده است که امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

این بازار نرم‌افزاری توانسته است تا رکورد 300 هزار نرم‌افزار را به دست بیاورد، البته این رقم در برابر بازار نرم‌افزاری اپل و اندروید به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه و برابری نیست ولی برای مایکروسافت که به‌تازگی ارزش این نوع از عرضه را درک نموده است می‌تواند یک نشانه مثبت و روبه رشد محسوب گردد.

البته مسئولان مایکروسافت اعتقاد دارند که این رقم موقت خواهد بود و با اقدامات مسئولان این کمپانی، به‌زودی شاهد پیشرفت بیشتر این بازار و حضور نرم‌افزارهای بیشتر بر روی آن خواهیم بود و در صدر اقدامات مسئولان این غول آمریکایی می‌توان با ویندوز مشترک برای تمامی پلتفرم‌ها روبرو شد که می‌تواند برای بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزاری فرصت حضور در این بازار را فراهم سازد و به‌این‌ترتیب توسعه آن سرعت بسیار بالایی خواهد گرفت.

جالب اینجاست که برای یک مقایسه ساده بدانید که بازار نرم‌افزاری اپل شامل یک‌میلیون و دویست هزار نرم‌افزار است و همین تفاوت در نرم‌افزارها نشان می‌دهد که چرا ویندوزفون تنها 3 درصد از کل مالکیت بازار را در اختیار خود گرفته است. البته نباید از رشد تحسین‌برانگیز ویندوزفون و بازار نرم‌افزاری آن نیز به‌سادگی گذر کرد زیرا در ماه ژوئن سال 2012 بود که این بازار نرم‌افزاری تنها یک‌صد‌ هزار نرم‌افزار داشت ولی در بازه زمانی کوتاهی و در ماه دسامبر سال 2013، این رقم به 200 هزار نرم‌افزار ارتقا پیدا کرد و سرانجام به رکورد 300‌هزار نرم‌افزار رسید.

سخنگوی مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید: «ما توانستیم به 300‌هزار نرم‌افزار در بازار نرم‌افزاری ویندوزفون دست پیدا کنیم و این بازار در حال گسترشی سریع است. در طول سال گذشته میلادی تنها در بخش ویندوزفون و بازار نرم‌افزاری ویندوزفون با رشدی 94 درصدی روبرو بوده‌ایم و این موضوع در حالی رخ داده است که تعداد برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری فعال بر روی این پلتفرم، به میزان پنجاه‌درصد افزایش داشته‌اند.»

مایکروسافت برنامه‌های بسیاری را برای بهبود شرایط کاری خود در بازار سیستم‌های عامل همراه به اجرا درآورده است و ظاهرا این ترفندها ثمربخش بوده‌اند و شرکت‌های نرم‌افزاری نسبت به آن‌ها روی خوش نشان داده و بر روی ویندوزفون نیز به‌عنوان یک مقصد مطلوب برای نرم‌افزارهای خود نگاه می‌کنند و این امر می‌تواند در بازه زمانی نه‌چندان طولانی موجب کاهش فاصله ویندوزفون با اندروید و ios شود.

4 در مورد “رکوردی جدید برای بازار نرم‌افزاری ویندوزفون”

  1. شما چرا جواب کامنت ها رو نمیدید ؟؟ من چند بار سوال پرسیدم . لطفا رسیدگی کنید و جوااااااااااااااب بدید .

  2. پیشرفت مایکروسافت قابل قبول بود ولی نه با سرعت زیاد . انتظار داشتیم تا اخر 2014 به 500 هزار نرم افزار برسه . بعد هم اپلیکیشن های ایرانی درون ویندوز فون خیلی کم اند . چرا ؟؟
    من خودم ویندوز فون رو بهتر از 2 سیستم دیگه میدونم . هنوز اپیلیکیشن هایی مثل اینستاگرام در نسخه بتا یا همون ازمایشی هستن .
    من قبول ندارم که پیشرفت چمگیری کرده باشه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH