منوی استارت ویندوز 11

ویندوز کمتر آزاردهنده خواهد شد، تبلیغات منوی استارت ویندوز 11 حذف می‌شوند!

مایکروسافت در حال آزمایش نسخه جدیدی با افراد مختلف است که وب‌سایت‌های پیشنهاد شده را از منوی استارت ویندوز 11 حذف می‌کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

کاربران ویندوز 11 بدون شک خوشحال خواهند شد که مایکروسافت ایده‌ای را که در اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی معرفی شد، یعنی وب سایت‌های پیشنهادی را که در منوی استارت ظاهر می‌شوند، کنار گذاشت (و دومین تغییر نامطلوب نیز به تازگی اعمال شده است).

آخرین نسخه پیش نمایش ویندوز 11 شاهد کنار گذاشتن این تغییرات بود که بیلد 25272 نام دارد که به تازگی به کانال Dev (تست اولیه) معرفی شده است.

این ویژگی منوی Start که کنار گذاشته شده است، برای اولین بار در نوامبر 2022 در بیلد پیش‌نمایش 25247 ظاهر شد و به وب‌سایت‌های رایج اجازه می‌داد در پایین پنل منو توصیه شوند.

همانطور که Ghacks، در پست وبلاگ خود که جزئیات تغییرات آخرین پیش نمایش ویندوز 11 را توضیح می‌دهد، مایکروسافت همچنین خاطرنشان کرد که اقدام پیشنهادی برای جستجوی متن کپی شده در مرورگر Edge نیز حذف شده است.

این بدان معناست که اگر متنی را برای کپی کردن در یک سند برجسته کنید، یک پنل درون خطی ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد آن متن برجسته شده را مستقیما در Edge  جستجو کنید.

مایکروسافت گفت:

از همه اینسایدرهایی (افراد تست کننده) که درباره این دو ویژگی به ما بازخورد دادند، تشکر می‌کنیم.

به عنوان یادآوری باید بگوییم که ممکن است ویژگی‌ها و تجربیاتی که در Dev Channel امتحان می‌کنیم، به طور کامل حذف شوند و هرگز فراتر از کانال Dev منتشر نشوند، زیرا ما دائما ایده‌های جدیدتری را پرورش می‌دهیم و از اینسایدرها بازخورد دریافت می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل: دور شدن از Edge

بیلد 25272 همچنین مجموعه‌ای کامل از اصلاحات را اعمال کرد، از جمله راه حلی برای مشکلی که کادر جستجو در نوار وظیفه با اشکالات بصری خراب شده بود و تعداد زیادی از باگ‌ها با Task Manager حل شده است.

با این که هیچ ویژگی جدیدی معرفی نشده، قطعاً چیزهای مفیدی در این نسخه وجود دارد.

خوب است که مشکل کاربران با این دو ویژگی را بررسی کنیم. ویژگی اول که تقریباً منجر به درهم ریختگی بیهوده منوی استارت ویندوز 11 شد و نگرانی‌هایی را در مورد تبلیغ شدن وب سایت‌های شخص ثالث و البته مرورگر Edge توسط مایکروسافت ایجاد کرد. ویژگی دوم هم که تنها به تبلیغ بیش از اندازه Edge تمرکز داشت.

در حالی که مایکروسافت در سال گذشته هنگام معرفی ویژگی وب‌سایت‌های توصیه‌شده به دقت اشاره کرد که می‌توان آن را برای کسانی که آن را نمی‌خواستند خاموش کرد، بازهم بازخورد کاربران به وضوح در مورد این ویژگی به منوی Start با صدای بلند و واضح ارائه شده است. خبر خوب این است که مایکروسافت در حال گوش دادن به این بازخورد بوده و به زودی این ویژگی را حذف خواهد کرد.

با این حال، باید گفت که تلاش‌های مداوم برای تبلیغ مرورگر Edge در ویندوز بسیار خسته کننده و آزاردهنده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH