بررسی موس عمودی و خاص دیلاکس M18 Plus با نورپردازی RGB

اگر طرفدار موس‌های گیمینگ هستید، در این مطب قصد داریم موس عمودی دیلاکس با نورپردازی RGB و طراحی استوانه‌ای را به شما معرفی کنیم.


در هر صنعت، زمانی که تقاضا و عرضه بیشتر می‌شود، شاهد پیشرفت در آن زمینه هستیم. این پیشرفت اما تا جایی ادامه پیدا می‌کند که به نقطه‌ای خاص می‌رسد، جایی که دیگر پیشرفت‌های اولیه به اتمام می‌رسد و محصول یا صنعت مورد نظر رشد کافی را داشته و به بلوغ رسیده است. از این نقطه به بعد در کنار رشد بیشتر، شاهد جهش‌های ژنتیکی نیز هستیم، جهش‌هایی که به منظور ایجاد تغییری اساسی و عرضه محصولی نو و یا پیدا کردن راهی جدید برای پیشرفت ایجاد می‌شوند.

دنیای فناوری یکی از صنایعی است که یک یا حتی دو دهه از زمان بلوغ آن گذشته و مدت‌‌هاست که شاهد جهش‌های عجیب در بخش‌های مختلف آن هستیم. از گوشی‌های تاشو گرفته تا لپ‌تاپ‌هایی با دو صفحه‌نمایش، می‌توان دید که بسیاری از این جهش‌ها نیز موفق بوده‌اند اما نباید از یاد برد که اگر این تعداد از جهش‌ها سربلند شده‌اند، ده‌ها برابر آن‌ها نیز سرنگون شده و شکست خورده‌اند.

لوازم جانبی نیز از این قائده مستثنی نبوده‌اند و این جهش‌ها گریبان موس‌ها را نیز بار‌ها گرفته‌اند. جهش موس‌ها یکی از جهش‌های نسبتا آرام و طولانی بوده که کم‌کم به سری موس‌های ارگونومیک معروف شده‌اند. این موس‌ها از ظاهر‌ی عجیب و غریب و آینده‌نگرانه‌ برخوردار‌ هستند که بی‌شک توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. اما وقتی صحبت کار و استفاده از آن‌ها به میان می‌آید، کاربران به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته‌ای که عاشق آن‌ها هستند و دسته‌ای که به هیچ قیمتی حاضر به کار با آن‌‌ها نیستند.

در این مطلب نیز یکی از این موس‌های ارگونومیک را که توسط کمپانی دیلاکس و به نام M18 Plus ساخته شده، بررسی خواهیم کرد و تجربه کار با آن را برای شما شرح خواهیم داد.

شما می‌توانید این محصول را به صورت ریالی و یا پرداخت مستقیم با ارز دیجیتال از فروشگاه ارزیف شاپ بخرید.

طراحی موس عمودی دیلاکس

بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین ویژگی این موس عمودی، در طراحی آن نهفته است. از هر سو که به این موس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که با یک موس معمولی روبه‌رو نیستید و ظاهر عجیبش رخ‌نمایی می‌کند. از رو‌به‌رو اگر به آن نگاه کنید، می‌توانید هر چهار‌ دکمه و اسکرولر آن را ببینید که در دو طرف یک استوانه خمیده و زیبا قرار داده شده‌اند. توجه داشته باشید که این موس برای راست دست‌ها طراحی شده و افراد چپ‌دست نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

بخش‌ میانی این استوانه که با خمیدگی‌هایش دلربایی می‌کن،د تنها بخش براق این ماوس بوده که با یک لاین چراغ RGB احاطه شده است. این بخش براق تا پایین ماوس ادامه یافته و در لبه‌های پایینی آن محو می‌شوند. در بالای این استوانه لوگوی سفید رنگ دیلاکس را می‌بینیم که در همان بخش براق قرار گرفته و در پایین آن نیز محل اتصال سیم را به چشم می‌خورد.

در میانه این بخش براق یک خط جدا کننده را می‌بینیم که دو سمت آن اندکی با کم‌سلیقگی روی یک‌دیگر قرار گرفته‌اند اما زیاد به چشم نمی‌آیند. جداشدگی‌های این‌چنینی در چند قسمت دیگر این موس عمودی نیز دیده می‌شوند که مشکل خاصی در ظاهر یا کاربری آن ایجاد نکرده‌اند.

لاین RGB این موس عمودی که بخش براق آن را احاطه کرده بود از اطراف بخش بالایی و کم‌قطرتر موس شروع شده و در انتهای بخش پایینی و قطورتر موس به اتمام رسیده است. این چراغ‌ها بی‌شک ظاهر جذاب M18 Plus را تکمیل کرده‌اند که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شما زمانی که این ماوس را در دست می‌گیرید، دکمه‌های اضافی و سمت چپ آن را با شست خود و دکمه‌های اصلی و راستی ماوس را با انگشت‌های اشاره و وسط خود کنترل خواهید کرد. تمام بخش پشتی ماوس از یک پلاستیک مات و نرم ساخته شده که حس باکیفیت و خوش‌دست بودن را القا خواهد می‌کند.

در قسمت سمت راست ماوس دو کلید راست و چپ قرار گرفته‌اند و اسکرولر نیز میان آن‌ها جا خوش کرده است. کلید راست کمی طویل‌تر و مرتفع‌تر تعبیه شده تا دسترسی به آن‌ برای انواع کاربران راحت‌تر باشد.

در سمت چپ ماوس یک فرورفتگی وجود دارد که باعث می‌شود محل قرارگیری انگشت شست بسیار راحت‌تر باشد. در همین قسمت دو دکمه اضافه قرار دارد که می‌توان از طریق برنامه مخصوص ماوس، آن‌ها را برای انجام تسک‌های مختلف تنظیم نمود. این دکمه‌ها در بالا و پایین فرورفتگی و محل قرارگیری شست شما جای دارند به همین سبب می‌توان صرفا با بالا یا پایین بردن شست آن‌ها را فشاد داد و لازم نیست انگشت خود را از روی ماوس بلند کنید.

موس عمودی دلوکس

قسمت عقبی این ماوس کف دست شما قرار خواهد گرفت. در جعبه ماوس یک قطعه قابل اتصال وجود دارد که به انتهای ماوس وصل شده و تبدیل به تکیه‌گاه دست شما خواهد شد تا بتواند تجربه‌ای هرچه روان‌تر را به کاربران ارائه دهد. این قطعه به صورت کشویی به ماوس متصل شده و با استحکام کافی در جای خود باقی خواهد ماند.

در قسمت زیرین ماوس نیز سنسور، دکمه خاموش و روشن و اسلایدر برای روان‌تر حرکت‌ دادن ماوس تعبیه شده که مانند آن‌ها بر روی تکیه‌گاه دست نیز قرار داشته تا باعث اصطکاک نشوند. این موس یک سیم پلاستیکی معمولی داشته که طول قابل قبولی دارد اما بهتر بود که کمی طویل‌تر باشد. این ماوس همچنین برای اتصال از پورت USB تایپ A استفاده می‌کند.

تجربه کاربری با موس عمودی دیلاکس

بی‌شک نباید توقع داشته باشید که با اولین بار استفاده، تجربه‌ای بی‌نقص و روان داشته باشید، چرا که از فرم قرارگیری دست گرفته تا محل دکمه‌ها، همگی با تجربه چندین ساله شما متفاوت خواهد بود. در واقع همین نبود عادت است که ابتدا بسیاری از کاربران را از خود می‌راند اما اگر در حد چند ساعت تحمل داشته باشید، کم‌کم می‌توانید تجربه خوبی از کار با آن کسب کنید. اما جدا از بحث عادت، قطعا متوجه می‌شوید که چقدر در استفاده از این ماوس دست شما راحت خواهد بود.

در ابتدای استفاده از این ماوس عمودی جای انگشت‌ها و یا دستم اشتباه قرار می‌گرفت. برای مثال انگشت اشاره روی اسکرولر راحت‌تر بود و یا با توجه به طراحی ماوس، شاید تمایل داشته باشید که حداقل در ابتدا دست خود و ماوس را کمی مایل نگه دارید، این امر اما باعث می‌شود که سنسور نیز مایل باشد و وقتی برای مثل ماوس را به سمت راست می‌برید، اشاره‌گر کمی مایل و خلاف انتظار شما حرکت کند. اما تمام این مشکلات بعد از کمی استفاده حل می‌شود و خیلی زود به آن عادت خواهید کرد.

موس عمودی دلوکس

با این حال شکل این ماوس و روش در دست گرفتن آن کمی در ابتدا انجام کار‌های دقیق و کوچک با آن را دشواتر می‌کند برای مثال هنگام تایپ، کلیک کردن در محل دقیق مورد نظر کمی سخت بود اما همان‌طور که انتظار داشتم بعد از مدتی استفاده، این موضوع هم حل شد.

بر روی جعبه به صورت گرافیکی توضیح داده شده که علاوه بر راحتی، به دلیل شکل قرارگیری دست، دیرتر خسته می‌شوید و دستتان کمتر درد می‌گیرد. همین‌طور نیز هست اما در عوض با ماوسی بزرگ طرف هستیم که شاید برای دست‌های کوچک گزینه مناسبی نباشد.

علاوه بر بزرگی انکار ناپذیر، این ماوس وزن قابل توجهی نیز دارد که این دو در نهایت باعث می‌شود که فکر سریع حرکت دادن آن را از سر خود بیرون کنید. همین امر این ماوس را به گزینه مناسبی برای کار کردن تبدیل می‌کند و پیشنهاد دادن آن به گیمر‌ها و برای بازی کمی سخت است. در واقع برای برخی بازی‌ها گزینه بسیار خوبی است اما اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید این ماوس برای شما ساخته نشده است.

به طور کلی این موس عمودی برای کسانی طراحی شده که ساعات زیادی را پشت سیستم خود می‌گذرانند و با نرم‌افزار‌های مختلف کار می‌کنند. اگر وب‌گردی زیاد، استفاده از نرم‌افزار‌های تدوین ادوبی و یا آفیس از کار‌های روزمره شما محسوب می‌شود، این ماوس تجربه کاربری بسیار خوبی در اختیار شما خواهد گذاشت.

سوییچ‌ها

سوییچ‌های استفاده شده در کلید‌های این موس عمودی به طور کلی تجربه خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارند که البته در این بازه قیمتی از سوییچ‌های یک ماوس انتظار کمتر نیز نمی‌رود. ارتفاع سوییچ‌ها و قطر نسبتا زیاد کلید‌ها تجربه روانی از کلیک کردن را ارائه می‌دهد و حتی به دلیل شکلی که دارد شما را معتاد کلیک کردن آن‌ها می‌کند.

هر کلید به دلیل موقعیت و شکل متفاوت خود صدای متفاوتی دارد به طوری که بدون نگاه کردن می‌توان فهمید صدای کدامیک به گوش می‌رسد. به طور کلی نیز تمام کلید‌ها صدایی معمولی دارند شبیه به چیزی که در ماوس‌های دیگر می‌شنویم، نه بیشتر و نه کمتر و درواقع صدای آن به گوشتان آشنا خواهد بود.

نرم‌افزار

دیلاکس برای این موس عمودی یک برنامه هم آماده کرده که قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زمانی که آن را باز می‌کنید با دو تب اصلی Mouse و Macro مواجه خواهید شد. اکثر نیاز‌های شما در تب اول یا ماوس برطرف خواهد شد. در اولین بخش این تب می‌توانید کاربرد دکمه‌های ماوس را شخصی‌سازی کنید. گزینه‌هایی که برای شخصی‌سازی دارید نیز زیاد هستند، این موارد شامل دکمه‌های کیبورد، فانکشن‌های معمولی ماوس، تغییر حساسیت ماوس، تغییر پروفایل دکمه‌ها، باز کردن یک اپلیکیشن خاص، دکمه‌های مالتی مدیا و شورتکات‌های ویندوز می‌شود که می‌توانید برای هر دکمه از میان آن‌ها انتخاب کنید.

در بخش بعدی شما می‌توانید سرعت پوینتر و DPI ماوس را تنظیم کنید. سرعت پوینتر در بازه ۱ تا ۱۰ و DPI از ۵۰۰ تا ۴۰۰۰ قابل تنظیم است. تفاوت این دو نیز در آن است که DPI جابه‌جایی بر اساس اینچ را می‌سنجد و سرعت پوینتر صرفا به صورت نرم افزاری سرعت جابه‌جایی پوینتر را زیاد می‌کند. شما در این بخش همچنین می‌توانید رفرش‌ریت ماوس را مشخص کنید که در بازه ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ قابل تنظیم است.

در بخش آخر نیز می‌توانید نورپردازی RGB آن را تنظیم نمایید. شما می‌توانید حالت‌های مختلفی را برای نورپردازی این ماوس مشخص نمایید که شامل حالت تنفس، چرخش تمام رنگ‌ها و یا یک رنگ ثابت به انتخاب خودتان می‌شود.

در تب ماکرو نیز شما این قابلیت را خواهید داشت تا حرکات ماوس خود را برای مدتی ریکورد کنید و هر وقت خواستید خود نرم‌افزار قادر خواهد بود تا آن حرکات را دوباره برایتان انجام دهد. یعنی مثلا اگر یک کار ثابت روزانه دارید، می‌توانید یک‌بار آن را انجام دهید و ماوس آن را ریکورد کند. برای دفعات بعد دیگر لازم نیست که خودتان این کار را انجام دهید و خود ماوس کار انجام شده توسط شما را ادامه خواهد داد. ویژگی بسیار خوب و کاربردی برای بسیاری اوقات که شما یک کار مشخص را انجام می‌دهید.

جمع‌بندی بررسی موس عمودی دیلاکس

موس عمودی دیلاکس M18 Plus برای کسانی است که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت و ظاهری فضایی را به دسکتاپ خود بیاورند، همچنین اگر با ماوس خود زیاد کار می‌کنید M18 Plus می‌تواند باعث شود که کمتر خسته شوید و تجربه راحت‌تری داشته باشید. با این حال خرید این ماوس به کسانی که قصد بازی دارند پیشنهاد نمی‌شود چرا که کمی بزرگ و سنگین است و دقت لازم را برای انجام برخی بازی‌ها ندارد.

شما می‌توانید این محصول را به صورت ریالی و یا پرداخت مستقیم با ارز دیجیتال از فروشگاه ارزیف شاپ بخرید.

2 در مورد “بررسی موس عمودی و خاص دیلاکس M18 Plus با نورپردازی RGB”

  1. مهدی حسینی

    شما که سایت دارید نقد بررسی میکنید خودتون بگید الان گارانتی های لپتاپ ایسوس لنوو ام اس آی از گارانتی های گوشی سامسونگ بهتر هستند غیر از اینه
    هست الان تو بازار موبایل ایران اپل شیایومی بهتر هستند غیر از این هست الان گارانتی های داریا همراه سپهر دتعامل بهتر هستند درست هست مگه شما نقد بررسی نمی کنید خودتون قضاوت کنید سامسونگ کدوم محصولاتش تو ایران هست جز گوشی تبلت محصولات لوازم خانگی صوتی تصویری که هیچ
    تلویزیون که هیچ میخواید برید بخرید میمیونید کدوم برند رو بخرید همش ایرانی به غیر از ایکس ویژن جی پلاس غیر از این هست

  2. مهدی حسینی

    به نظر شما اینده سامسونگ در ایران چیه هست
    در صورتی که هیچ کدام از محصولات الکترونیکی سامسونگ در ایران نیستند از تلویزیون که سام شده هرکی خریده راضی نبوده گارانتی سام سرویس خوب نیست لوازم خانگی ایران نیستند احتمالا گوشی های گلکسی سری اس 25 اس 25 پلاس اس 25 اولترا آخرین گوشی های سری اس سامسنوگ در ایران به ایران میان بازار الکترونیک ایران رو به اتمام نابودی هست چون برند های ایرانی گارانتی های متفرقه بازار الکترونیک ایران رو خراب کردند جز چند برند
    ASUS
    Lenovo
    msi
    green
    corseir
    master cooler
    lagitech
    غیر از این هست شما بگید به جز این چند برند خودتون بگید جز این چند برند سامسنوگ از رده خارجه این طور نیست
    چون میدونید چرا چون شرکت هایی که گارانتی کننده هستند سامسونگ خریدن دیگه هیچی سامسونگ اسمش تو ایران هست غیر ازین هست
    با برند
    ADATA
    خودتون حساب کنید غیر ازین هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH