پشتیبانی ویندوز ۷

پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 به پایان رسید: خداحافظ اسطوره!

مایکروسافت بعد از سال‌ها موفقیت با ویندوز ۷ و شکست‌های متعدد با ویندوز ۸.۱، پشتیبانی از این دو نسخه را به پایان می‌رساند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بیش از یک دهه پیش، مایکروسافت ویندوز 7 را معرفی کرد که یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل تاکنون بوده است. در واقع، بسیاری از افراد به‌جای ارتقا به نسخه ۸، به استفاده از همان ویندوز ۷ ادامه دادند و با صرف نظر از ویندوز 8 و 8.1، مستقیماً به ویندوز 10 رفتند. کسانی که عقب ماندند و هنوز این ارتقا را انجام ندادند، باید بدانند که امروز پایان پشتیبانی برای ویندوز 7 و ویندوز 8.1 است.

در ژانویه 2020، دریافت به‌روزرسانی‌ها با ویژگی‌های جدید برای ویندوز 7 متوقف شد و مایکروسافت پشتیبانی امنیتی 3 ساله را با هزینه اضافی ارائه کرد. این برای بسیاری از کسب و کارهایی که نمی‌توانستند به راحتی به سیستم عامل جدیدتر منتقل شوند، بسیار مهم بود. امروز، مایکروسافت جلوی کاربران ویندوزهای قبلی خود یک حق انتخاب قرار می‌دهد، ارتقا به نسخه‌های جدیدتر یا استفاده از سیستم عاملی که دیگر پشتیبانی امنیتی ندارد و در معرض خطر است.

طبق داده‌های شخص ثالث، ویندوز 7 همچنان حدود 10 درصد رایانه‌های شخصی را در سراسر جهان تامین می‌کند، در حالی که ویندوز 8.1 روی رایانه‌های بسیار کمتری وجود دارد. شاید به همین دلیل است که مایکروسافت به طور کلی پشتیبانی از ویندوز 8.1 را در یک مرحله پایان می‌دهد و مانند ویندوز 7 پشتیبانی امنیتی اضافه‌ای را ارائه نمی‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH