مایکروسافت سرفیس دئو 3 با نمایشگر تاشو در راه است

این ادعا که شرکت‌ مایکروسافت با عرضه دستگاه‌های سرفیس دئو و سرفیس دئو 2 خود به فهمی نادرست از وضعیت خاکم بر بازار دست یافته است؛ بی‌تردید یک صحبت خلاف واقع به‌شمار می‌رود. امروزه دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تاشو به شکل چشمگیری در بازار رواج پیدا کرده‌اند؛ اما مایکروسافت بر این باور است که مردم استفاده از 2 نمایشگر تخت مجزا در کنار یکدیگر را به وجود نمایشگر تاشو ترجیح می‌دهند و بر همین اساس کمپانی آمریکایی مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است.

اکنون بایستی با صراحت اعلام کرد که فرضیه مایکروسافت نهایتا عملی نشده است. فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو هر ساله رو به افزایش بوده و از سوی دیگر، دستگاه‌های سری سرفیس دئو فروش بسیار کم‌فروغی را تجربه کردند. بنابراین بر اساس اعلام برخی منابع آشنا با برنامه‌های مایکروسافت، این شرکت بالاخره آماده است تا استراتژی خود را تغییر دهد.

سرفیس دئو 3 مجهز به یک نمایشگر داخلی تاشو و یک صفحه‌نمایش خارجی تخت خواهد بود. بنابراین این دستگاه از قالب طراحی مشابه با گوشی‌های ویوو ایکس فولد و آنر مجیک Vs برخوردار خواهد بود. ظاهرا این گجت، دوره طولانی یک ساله برای ساخت نمونه اولیه و تست اجزای سخت‌افزاری را پشت سر گذاشته است.

مایکروسافت در ابتدا قصد داشت تا سرفیس دئو 3 را در پایان سال جاری میلادی عرضه نموده و برای تولید آن از طراحی نمایشگر دوگانه همانند مدل‌های نسل قبلی استفاده کند. با این‌حال مایکروسافت به‌دنبال استفاده از نمایشگر لبه به لبه با طراحی کشیده‌تر و باریک‌تر، پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم و اعمال چند پیشرفت نامشخص دیگر بود. در واقع طراحی این دستگاه از قبل نهایی شده بود؛ اما مایکروسافت در اقدامی معجزه‌آسا تصمیم گرفت تا مسیر عاقلانه‌ای را در پیش گرفته و برای مدل آینده سرفیس دئو از یک نمایشگر واقعا تاشو بهره‌برداری نماید.

این تغییر رویکرد موجب شد تا عرضه سرفیس دئو 3 در اواخر سال 2023 منتفی اعلام شود و اکنون مشخص نیست که این گجت واقعا چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد. بعلاوه در حال حاضر پیرامون مشخصات فنی دستگاه نیز هیچ‌گونه جزئیات خاصی در دست نیست؛ چرا که اکنون ظاهرا برای هرگونه گمانه‌زنی در این رابطه هنوز خیلی زود است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سرفیس دئو 3 مجهز به لولای 360 درجه‌ای خواهد بود. اما علیرغم این موضوع، برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که چنین ادعایی نادرست بوده و مدل آینده سرفیس دئو از لولای 180 درجه‌ای بهره خواهد برد. این مشخصه در اکثر گوشی‌های تاشو دیگر نیز به چشم می‌خورد. اگرچه در بسیاری از خبرها از این دستگاه تحت عنوان سرفیس دئو 3 یاد شده است؛ اما مایکروسافت احتمالا با هدف برجسته‌سازی تغییر اعمال شده در طراحی نمایشگر از نام متفاوتی برای این محصول استفاده خواهد کرد.

همچنین برخی منابع خبری ادعا می‌کنند که مایکروسافت قصد دارد تا تولیدات اندرویدی آینده خود را بیش از پیش از رقبا متمایز نماید. بعلاوه این شرکت در زمینه ارائه تجربه اکوسیستمی میان دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوترهای شخصی ویندوزی خود کار می‌کند؛ تجربه‌ای که نمونه مشابه آن در خصوص آیفون‌ها و کامپیوترهای مک اپل نیز به چشم می‌خورد.

بعلاوه مایکروسافت قصد دارد تا سری گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را به سطحی فراتر از خانواده سرفیس دئو توسعه دهد. در همین راستا کمپانی به بررسی قالب‌های طراحی مختلف برای محصولات احتمالی آینده خود پرداخته است. این دستگاه‌ها فاقد طراحی تاشو بوده و از الگوی سنتی و معمول امروزی برای گوشی‌های هوشمند استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH