برنامه Afterburner

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای کارت‌های گرافیک کنار گذاشته می‌شود!

توسعه دهنده این برنامه می‌گوید که شرکت MSI مدتی است که به طور کامل برنامه Afterburner را رها کرده است و او نیز به زودی آن را رها خواهد کرد! با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ظاهراً یک ابزار محبوب کارت گرافیک یعنی MSI Afterburner، در معرض خطر است، اگرچه علیرغم بحث و جدل‌هایی که به تازگی در مورد برنامه ایجاد شده، MSI به ما اطمینان می‌دهد که هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن این ابزار (که برای اورکلاک و غیره استفاده می‌شود) وجود ندارد.

رسانه Tech Powerup در ابتدا این مطلب را نوشت که یک پست از توسعه دهنده این برنامه یعنی Alexey Nicolaychuk که به “Unwinder” نیز معروف است، در انجمن‌های Guru3D پیدا کرده است. در این پست، این توسعه دهنده حرف از رها کردن روند توسعه برنامه می‌زد.

نیکولایچوک در یک بحث در مورد مشکلی با Afterburner، پاسخ داد که “پروژه MSI Afterburner احتمالاً مرده است” و هنگامی که در مورد آن، مورد سوال قرار گرفت، توضیح داد که “جنگ و سیاست جزو دلایل این اتفاق هستند”.

او ادامه داد:

من در رسانه خبری توسعه MSI Afterburner به صورت رسمی به آن اشاره نکردم، اما این پروژه خیلی وقت است که توسط شرکت MSI نیمه کاره رها شده است…

من سعی می‌کنم تا زمانی که وقت آزاد دارم، خودم به پشتیبانی از آن ادامه دهم، اما بعد از مدتی احتمالاً باید آن را رها کنم و به چیز دیگری روی بیاورم تا بتوانم قبض‌هایم را بپردازم!

مشکل اصلی اینجاست که نیکولایچوک یک شهروند روسیه است و پس از حمله این کشور به اوکراین، MSI پرداخت‌های حقوق او را متوقف کرد و او را مجبور کرد تا در طول سال 2022 بدون دریافت دستمزد روی پروژه زیر نظر شرکت کار کند.

نیکولایچوک به طور فزاینده‌ای از این تصمیم شرکت ناامید شد. او در جای دیگری می‌گوید:

احساس می‌کنم که دارم یک کار بیهوده انجام می‌دهم و انرژی خودم را برای چیزی که دیگر مورد نیاز شرکت نیست تلف می‌کنم.

رسانه PC Gamer گزارش می‌دهد که MSI واقعاً تأیید کرده است که “پرداخت‌ها به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و مقررات اقتصادی ناشی از آن متوقف شده است” اما این شرکت اصرار دارد که Afterburner مرده یا رها شده نیست.

شرکت MSI به PC Gamer گفت: “ما کاملاً قصد داریم MSI Afterburner را ادامه دهیم. MSI روی یک راه حل کار می‌کند و انتظار دارد که این مشکل به زودی حل شود”.

تجزیه و تحلیل: نشانه‌های امیدوار کننده‌ای برای راه‌حل مشکل

نویسنده Wccftech یک خبر از MSI را در توییتر خود قرار داده که نشان می‌دهد MSI این پاسخ را داده است:

«تیم بازاریابی و حسابداری محصولات ما اکنون با این مشکل برخورده‌اند. به دلیل وجود جنگ، پرداخت ما با موفقیت به حساب بانکی نویسنده منتقل نشد. ما همچنان با او در تماس و در حال بررسی چگونگی حل این مشکل هستیم.»

اگر راه حلی برای پرداخت مالی به توسعه‌دهنده فعلی وجود نداشته باشد، این امکان وجود دارد که MSI به دنبال زوایای دیگری باشد، شاید از یک برنامه‌نویس متفاوت استفاده کند. ما فقط می‌توانید منتظر بمانیم و به تماشای این فضا ادامه دهیم، زیرا به نظر می‌رسد علیرغم اظهارات نیکولایچوک، MSI نمی‌خواهد این پروژه از بین برود.

این تصمیم MSI چندان هم تعجب آور نیست، زیرا Afterburner یک ابزار محبوب است که همانطور که در مقدمه ذکر کردیم می‌تواند برای اورکلاک استفاده شود، اما همچنین برای استفاده از دیگر ترفندهای GPU مانند آندرولت (Undervolt) نیز استفاده می‌شود.

بسیاری از رسانه‌ها و یوتیوبرها برنامه Afterburner را برای بنچمارک گرفتن بازی‌هایی که بنچمارک داخلی ندارند، بسیار مفید می‌دانند. ما امیدواریم که MSI به بیانیه خود در مورد این این مشکل پایبند باشد و راه حلی با سرعت کافی پیدا کند، اکنون که سر و صداهای بیشتری در مورد این مشکل در سراسر اینترنت به راه افتاده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH