هواوی بی‌نیاز از کوالکام، تراشه جدید هواوی قدرتی مشابه با اسنپدراگون 8 نسل 2 دارد

علیرغم این واقعیت که هواوی دیگر تراشه‌های بومی خود را به‌صورت انبوه تولید نمی‌کند؛ اما این موضوع ابدا بدان معنا نیست که کمپانی چینی از توسعه این تراشه‌ها دست کشیده است. با توجه به آخرین داده‌های به‌دست آمده به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های هواوی به لحاظ عملکرد بسیار بهتر از تراشه‌های سامسونگ هستند.

یک منبع خبری چینی با نام MyDrivers، تصویری از هواوی میت 50 پرو با یک تراشه جدید بومی موسوم به کایرین KC10 را منتشر کرده است. از طرفی یک دست‌اندرکار مشهور حوزه صنعت با شناسه Rodent950 جزئیات محدودی را در رابطه با این نیمه‌هادی ارائه نموده است. به گفته این منبع خبری، تراشه کایرین KC10 یا همان کایرین 9010 دارای عملکرد بالایی بوده و در تست بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز حدودا 1.3 میلیونی شده است.

همچنین این افشاگر خاطرنشان می‌کند که کمپانی روی توسعه یک تراشه قدرتمندتر با شناسه KC20 نیز کار می‌کند. با این‌حال از آنجا که هواوی برای تولید تراشه‌های خود نمی‌تواند با شرکت‌های خارجی همکاری کند؛ لذا برای ساخت تراشه‌های جدید کایرین بایستی تا زمان ارائه لیتوگرافی بومی خود منتظر بماند.

در صورت صحت چنین ادعایی به‌نظر می‌رسد که هواوی در زمینه توسعه تراشه به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است؛ چرا که تاکنون تنها 2 پلتفرم در جهان یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و Dimensity 9200 مدیاتک موفق به ثبت چنین امتیازات بالایی در بنچمارک AnTuTu شده‌اند. Rodent950 در زمینه افشای اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند هواوی و آنر دارای سابقه‌ای طولانی و البته درخشان است. وی پیش‌تر در مقطعی از زمان، جزئیات دقیق مربوط به گوشی‌های هواوی P50 و هواوی میت 40 را قبل از عرضه آنها در فضای وب منتشر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH