درخواست ایلان ماسک از کاربران برای کاهش میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی

ایلان ماسک پیش‌تر در ماه اکتبر و طی یک قرارداد 44 میلیارد دلاری اقدام به خریداری توییتر کرد. اکنون وی معتقد است که مردم بایستی میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی را کاهش دهند.

پس از آنکه یکی از کاربران توییتر طی یادداشتی مدعی شد که گرایشات ضد اجتماعی موجب انزوای هرچه بیش‌تر مردم خواهد شد؛ ایلان ماسک در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که کاربران احتمالا باید زمان کمتری را صرف رسانه‌های اجتماعی نمایند. ایلان ماسک در پاسخ به توییت این کاربر به پژوهشی که در سال 2021 توسط مرکز تحقیقات زندگی آمریکا انجام شد اشاره کرد. نتایج این پژوهش نشان داد که تعداد دوستان مردم طی مدت 3 دهه گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

امروزه 15 درصد از مردم فاقد دوستان صمیمی هستند؛ در حالی‌که این رقم طی دهه 90 برابر با 3 درصد بوده است. این ارقام برای زنان به‌ترتیب برابر با 10 و 2 درصد هستند. ایلان ماسک خود یکی از کاربران فعال توییتر محسوب می‌شود. وی پاسخ خود را دقیقا پس از ساعت 1 بامداد روز پنج‌شنبه  به وقت محلی در توییتر منتشر کرد. نامبرده در ساعت 1:30 بامداد توییت دیگری را منتشر کرد و حدود ساعت 9 صبح نیز بار دیگر به توییتر بازگشت.

تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ماه نوامبر نشان می‌دهد که ایلان ماسک طی دوره 3 هفته‌ای پس از خریداری توییتر به‌طور متوسط در هر ساعت یک توییت را منتشر کرده است. بیش‌تر فعالیت وی در توییتر چه قبل و چه بعد از خریداری این رسانه اجتماعی شامل پاسخگویی به سایر کاربران بوده است. سال گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد تا عادت وحشتناک خود مبنی بر چک کردن فوری گوشی هنگام فرا رسیدن صبح را کنار بگذارد.

ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد: “به‌ نظر من ورزش کنید و بهترین فرم بدنی خود حفظ نمایید. به همین دلیل من پس از بیدار شدن از خواب شبانه و قبل از کار کردن با گوشی خود برای مدت حداقل 20 دقیقه ورزش می‌کنم و پس از آن گوشی هوشمند خود را در دست می‌گیرم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH