ایران و روسیه رمزارز جدیدی به نام توکن منطقه خلیج فارس تولید می‌کنند!

ایران و روسیه دو کشوری هستند که در گذشته در عرصه‌های مختلف همکاری‌های زیادی داشته‌اند. یکی از این کارها، اتصال شبکه بانکی ایران به میر روسیه بود که البته هنوز به طور کامل نهایی نشده ولی نکته مهم‌تری که اینجا وجود دارد، این است که همکاری این دو کشور اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و آنها قصد دارند توکن منطقه خلیج فارس را تولید کنند.

ایران و روسیه قصد دارند از استیبل‌کوین یا رمزارزهایی که تغییر قیمت نخواهند داشت و به پرداخت‌های فرامرزی مجهز هستند، رونمایی کنند.

خبرگزاری روسی Vedomosti در این باره اینچنین اعلام کرد که ایران و روسیه می‌خواهند از این توکن در تجارت‌های خارجی استفاده کنند. این نوع روش پرداختی، به توکن منطقه خلیج فارس مشهور شده است.

اولین بار، رئیس مرکز توسعه تجارت ایران، خبر تجارت فرامرزی ایران و روسیه را منتشر کرد. در آن زمان اعلام شده بود که قرار است همکاران روسی در این عرصه در پلتفرم‌ مذکور مشارکت داشته باشند.

وی همچنین از مقدمات اتصال شبکه بانکی ایران به میر خبر داد. در شهریور ماه بود که هیات روسی به ایران سفر کرد. در این سفر، دو کشور درباره توسعه همکاری‌ها در رمزارز مذاکراتی انجام دادند و اکنون می‌بینیم که خبر انتشار توکن منطقه خلیج فارس منتشر شده است.

الکساندر براژنیکوف که مدیر اجرایی انجمن صنایع رمزنگاری و بلاک‌چین روسیه است اعلام کرد که این توکن قیمت ثابت خواهد داشت، یعنی استیبل‌کوین نامیده می‌شود و مانند طلا است. الکساندر براژنیکوف فردی است که در همایش تکنو بلاک ایران هم حضور یافته بود.

یکی از برنامه‌هایی که ایران و روسیه در اقدامات مربوط به توکن منطقه خلیج فارس انجام دادند، این است که افراد می‌توانند با استفاده از آن در یک سری تراکنش‌های فرامرزی شرکت کرده و به‌ جای استفاده از ارزهایی مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال ایران، از توکن منطقه خلیج فارس بهره ببرند.

این ارز قرار است در ابتدا در منطقه اقتصادی آستاراخان که در روسیه واقع شده، استفاده شود. آستاراخان جایی است که محموله‌های ایران پذیرفته می‌شوند.

آنتون تکاچف یکی از قانون‌گذاران روسی است که در شهریور ماه به ایران سفر کرده بود. او در این باره اینچنین گفت که وقتی این پروژه مشترک به مرحله آخر خود می‌رسد، که تنظیم‌گری‌های موجود در بازار دیجیتال روسیه تکمیل شده باشد.

ایران و روسیه دو کشوری هستند که محدودیت‌هایی در استفاده از رمزارز ایجاد کرده‌اند ولی حالا سعی کرده‌اند که در مشارکت جدید خود، تحریم‌های جهانی را دور بزنند. در نهایت، ایران نیز قصد دارد ثبت سفارش واردات به ارزش 10 میلیون دلار را نهایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH