ارسال تصاویر در واتساپ با کیفیت بهتر؛ نسخه بتا با تغییراتی همراه می‌شود!

پیام‌رسان واتساپ که ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر فعال دارد، یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در سراسر جهان است. کاربران می‌توانند اطلاعات زیادی را علاوه بر فرستادن پیام‌ها در این برنامه انتقال دهند. ویدیو، عکس، میم و فایل‌ها تمامی مواردی‌اند که کاربران دنیا هرروزه با آن در ارتباط هستند.

واتساپ در طی این سال‌ها سعی کرد که برای کاهش حجم سرور و فضای اشغال‌شده این برنامه روی گوشی، از روش فشرده‌سازی تصاویر استفاده کند. گرچه این روش تاکنون پاسخگوی نیازهای کاربران بوده است، ولی مشکل اساسی آن این است که در هنگام انتقال تصاویر فشرده‌شده، کیفیت آنها به شدت کم می‌شود.

همین مسئله موجب نارضایتی کاربران این برنامه شده است. واتساپ اکنون چند سالی است که درگیر این مسئله شده ولی حالا تصمیم دارد که تغییراتی در این مسئله ایجاد کند.

کارشناسان در این‌باره اینچنین اعلام کردند که اگر واتساپ بتواند مشکل کاهش کیفیت تصاویر به اشتراک گذاشته را افزایش دهد، دیگر هیچ مشکلی در برنامه به چشم نمی‌خورد. طبق ادعای واتساپ، تغییرات زیادی در نسخه بتای این برنامه برای اندروید که به زودی منتشر می‌شود، وجود خواهد داشت.

این پیام‌رسان قرار است در کنار دکمه ارسال تصاویر، از آپشن‌های خودکار، ذخیره‌کننده داده تلفن همراه و بهترین کیفیت تصویر استفاده کند. اگرچه فرق زیادی بین دو مورد آخر وجود ندارد ولی به طور مثال تصاویری که با آپشن ذخیره‌کننده داده تلفن همراه فرستاده شدند، کیفیت 0.9 مگاپیکسل داشتند ولی همان تصویر هنگامی که با بهترین کیفیت ارسال شد، کیفیتی برابر با 1.4 مگاپیکسل داشت. در این روزها که فناوری بسیار پیشرفت کرده است، کاربران مایل نیستند تصاویری بی‌کیفیت را برای یکدیگر ارسال کنند.

کاربران نیز اعلام کرده بودند که اگر این تغییر جذاب راهی نسخه بتای واتساپ شود، به خوبی از آن استقبال خواهند کرد. تلگرام که یکی از رقیبان واتساپ به حساب می‌آید، همیشه سعی کرده است که در هنگام ارسال تصاویر، حجم آنها را کاهش دهد، ولی این میزان از کاهش حجم به گونه‌ای نبوده که روی کیفیت آن اثر بد بگذارد. علاوه بر آن، آپشنی برای ارسال تصویر با همان کیفیت اصلی فراهم می‌کند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه این پیام‌رسان چه زمانی بروزرسانی مذکور را برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر می‌کند، وجود ندارد. با این وجود، واتساپ اعلام کرده که بدون شک نسخه بعدی با تغییرات زیادی همراه خواهد بود و هنوز در حال توسعه است. نکته آخری که کارشناسان به آن اشاره کردند این است که این بروزرسانی قبل از عرضه اصلی، در کانال بتای این برنامه حضور خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH