احتمال بسته شدن تیک‌تاک در اروپا مطرح شده است

اتحادیه اروپا بر شرکت TikTok فشار می‌آورد تا از قانون خدمات دیجیتال (DSA) که به تازگی به تصویب رسیده، پیروی کند. هدف DSA بهبود محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله ایجاد شفافیت در مورد چرایی حذف برخی محتواها و نحوه هدف قرار دادن تبلیغ‌کنندگان، کاربران است.

کمیسر اروپایی، تیری برتون به Shou Zi Chew گفت که TikTok باید خیلی زودتر از موعد 1 سپتامبر شروع به رعایت قوانین جدید کند. طبق مقررات جدید، شبکه‌های اجتماعی ممکن است تا 6 درصد از درآمد سالانه خود را جریمه شوند و حتی اوضاع به ممنوعیت فعالیت این پلتفرم در اتحادیه اروپا منتهی شود.

برتون به Chew گفت: با مخاطبان جوان‌تر، مسئولیت بیشتری به همراه خواهند داشت. سخنگوی تیک‌تاک، Caroline Greer، در توییتی اعلام کرد که این پلتفرم متعهد به پیروی از قوانین DSA، GDPR و آیین‌نامه عمل در برابر اطلاعات نادرست است.
برتون یک پست وبلاگی با عنوان “آیا برخی از رسانه‌های اجتماعی یک گرگ در لباس مبدل هستند؟” نیز نوشت. از پلتفرم‌هایی با ویدیوهای کوتاه با موسیقی جذاب، انواع رقص و جلوه‌های بصری جذاب در این پست یاد شده است. مطلب اخیر وبلاگ وی به نگرانی‌ها در مورد خروج داده‌های کاربران اتحادیه اروپا از این محدوده و اینکه چگونه DSA قصد دارد فضای دیجیتال امن‌تری برای همه کاربران اروپایی، به‌ویژه کاربران جوان‌تر ایجاد کند نیز می‌پردازد.

اسکرول به بالا
TCH