چین از سریع‌ترین قطار هیدروژنی جهان رونمایی کرد

کشور چین که جزو یکی از ابرقدرت‌ها در جهان محسوب می‌شود، اکنون موفق شده از سیستم قطار جدید خود رونمایی کند. قطار جدید هیدروژنی که به ابر خازن نیز شهرت یافته است، می‌تواند با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت کند. حدود یک سوم از 1000 ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی در سراسر جهان، در چین قرار دارد.

با این تفاسیر، این قطار جزو سریع‌ترین فناوری است که تا به امروز در جهان طراحی شده و می‌تواند مسافر جابه‌جا کند. این قطار محصول مشترک شرکت CRRC، بزرگترین تولیدکننده محصولات ریلی جهان، و Chengdu Rail Transit خواهد بود.

کارشناسان با بیان اینکه این فناوری جزو اولین قطار مسافربری هیدروژنی در چین است که تاکنون تولید شده، خاطرنشان کردند که برد آن تا 373 مایل (600 کیلومتر) نیز می‌رسد.

نکته جالب و بسیار مهم درباره این فناوری، آلایندگی صفر آن است. این قطار به لطف ساختار هیدروژنی خود، به جای خروج گازهای مضر، آب منتشر می‌کند.

همانطور که می‌دانید سایر وسایل نقلیه با آلودگی بیش از حد خود به محیط زیست خسارت زیادی وارد کرده‌اند. البته در این بین خودروسازی‌های زیادی نیز حضور دارند که با تولید و طراحی خودروهای کاملا الکتریکی، از کره زمین محافظت می‌کنند و یک قدم به دنیای آینده نزدیک‌تر شده‌اند.

رانندگی خودران به علاوه فناوری ارتباطی 5G نیز در این قطار حضور یافته است. سایر ویژگی‌ها شامل توقف، راه‌اندازی و حرکت به صورت خودکار هستند.

تا قبل از طراحی قطارهای چینی، آلمانی‌ها در مقام اول تولید فناوری هیدروژنی قرار داشتند. آنها با تولید 14 قطار با برد حدود 620 مایل (1000 کیلومتر) به این جایگاه رسیدند، ولی اکنون قطارهای چینی با سرعت بالای خود به راحتی رقبای آلمانی را شکست می‌دهند.

ژاپن و کره جنوبی نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. تمامی این کشورها در جهت محافظت از محیط زیست گام برداشته‌اند و به نوعی طرفدار حمل و نقل سبز هستند. البته فعلا چین در مقام اول تولید فناوری‌های سازگار با محیط زیست قرار داشته و پیشروی این صنعت است.

بخش زیادی از تامین زنجیره باتری لیتیومی در جهان در چین قرار دارد. تولید فناوری‌های هیدروژنی با سرعت بالا می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ جایگاه‌های سوخت‌گیری لیتیومی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH