طرح مفهومی آئودی اکتیو اسفیر معرفی شد + گالری تصاویر

آئودی از جدیدترین کانسپت خود رونمایی کرد؛ این کوپه که آئودی اکتیو اسفیر نام دارد، قادر است به پیکاپ قدرتمندی نیز تبدیل شود. این خودرو ممکن است مانند نسل قبلی خود به فناوری‌های جدید مجهز شده باشد.

ولی با تصاویری که اکنون از این خودرو منتشر شده، مطمئن شدیم که با آئودی اکتیو اسفیر می‌توانیم یک قدم به دنیای آینده نزدیک‌تر شویم و خودروهای جدید را لمس کنیم.

آئودی سعی کرده در قسمت طراحی این خودرو از دو مدل اسپرت‌بک و آلرود الهام بگیرد. سیستم تعلیق از نوع بادی است که به دمپرهای تطبیقی مجهز شده و می‌تواند فاصله پایه خودرو از زمین را به حدود 2 اینچ برساند. حتی روی بدنه نیز خطوط عمودی و نوارهای فلزی به چشم می‌خورند تا افزایش ارتفاع آن را به خوبی به کاربر نشان دهد.

چرخ‌های خودرو اندازه 22 اینچی دارند که می‌توانند در محیط‌های خارج از جاده برای تهویه بهتر هوا باز شوند. بخش زیادی از خودرو از شیشه تشکیل شده که شامل درها، سقف و جلوپنجره هستند که بدون وجود هیچ مانعی دید گسترده‌ای را از صندوق عقب به کاربران می‌دهد.

پنجره عقب خودرو نیز از جنس شیشه بوده که به قابلیت حمل دوچرخه‌های الکترونیکی مجهز شده است.

در کابین، چهار صندلی خودگرم و سردشونده برای سرنشینان وجود دارد که متاسفانه از نمایشگر و کنترل برخوردار نیستند. ویژگی جالب آئودی اکتیو اسفیر در هنگام رانندگی خودکار این است که داشبورد، فرمان و پدال‌ها می‌توانند پنهان شوند. البته بقیه تجهیزات سر جای خود قرار دارند.

هدست واقعیت افزوده نکته دیگر این کانسپت است که برای تمامی سرنشینان در دسترس قرار می‌گیرد. با این هدست می‌توان اطلاعات خودرو، نمایشگرها و سایر تجهیزات را کنترل کرد.

 

با استفاده از این فناوری، کاربر می‌تواند عملکردهای مختلفی کنترل کند تا احساس راحتی بیشتری به سرنشینان القا شود. با این سیستم، هرکدام از افراد حاضر در خودرو می‌توانند به محتوای موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنند، به موسیقی گوش دهند، بازی کنند و یا اینکه اطلاعات مهم خودرو را به راننده انتقال دهند.

آئودی و پورشه کانسپت پریمیوم الکتریکی این خودرو را طراحی می‌کنند. آئودی اکتیو اسفیر مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک است و می‌تواند با دو موتور خود قدرتی برابر با 242 اسب بخار (325 کیلووات) و گشتاوری معادل 531 پوند فوت (720 نیوتن متر) تولید کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH