اپل فروش مدل‌های بازسازی شده سری آیفون 13 با قیمت ارزان‌تر را آغاز کرد

اگرچه سری آیفون 14 یک مجموعه هیجان‌انگیز به‌شمار می‌رود؛ اما در این میان یک واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت: اپل در واقع روی مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس تاکید داشت. از سوی دیگر مدل‌های معمولی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس موجب ناامیدی طیف گسترده‌ای از کاربران شدند. دلیل چنین پدیده‌ای این بود که 2 مدل غیر پرو از ویژگی‌های تقریبا مشابه با سری آیفون 13 در سال گذشته برخوردار بودند.

اما نکته ناامیدکننده‌تر اینکه آیفون‌ 13 پرو و آیفون‌ 13 پرو مکس از هر نظر بهتر از مدل‌های معمولی آیفون 14 هستند. دقیقا به همین دلیل اپل در وهله نخست به‌جای کاهش قیمت، عرضه این 2 مدل را متوقف کرد. اکنون پس از گذشت 4 ماه از زمان عرضه آیفون 14، مشتریان بار دیگر می‌توانند گوشی‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس را مستقیما از اپل خریداری نمایند.

غول کوپرتینویی فروش مدل‌های بازسازی شده آیفون 13 را رسما آغاز نموده است. بدین‌ترتیب کلیه گوشی‌های خانواده آیفون 13 به‌جز مدل استاندارد هم‌اکنون در دسترس مشتریان قرار دارند. این اطلاعات توسط وبسایت MacRumors و در یک مقاله اختصاصی ارائه شده است. در حال حاضر مدل‌های بازسازی شده خانواده آیفون 13 تنها برای خرید در تعدادی از کشورهای اروپایی قابل دسترس هستند. با این‌حال بر اساس اعلام منبع خبری، اپل استور ایالات‌متحده نیز به‌زودی از این رویه تبعیت خواهد کرد.

وبسایت MacRumors خاطرنشان می‌کند که آیفون‌های بازسازی شده در مقایسه با مدل‌های معادل نو خود حدودا 15 درصد ارزان‌تر هستند. این موضوع در واقع بدان معناست که مدل بازسازی شده آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 14 ارزان‌تر خواهد بود؛ چرا که اپل قیمت‌گذاری آیفون 14 در اتحادیه اروپا را افزایش داده است. آیفون 13 مینی احتمالا آخرین گوشی هوشمند کامپکت اپل در این رده قیمتی مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود.

با توجه به اینکه دستگاه‌های بازسازی شده اپل به‌صورت آنلاک و همراه با باتری و نمای خارجی جدید عرضه می‌شوند؛ لذا خریداران بالقوه دچار محدودیت‌های بودجه‌ای در واقع می‌توانند خریداری این گجت‌ها را به‌عنوان روشی برای خودداری از پرداخت هزینه‌های اضافی مدنظر قرار دهند. نهایتا اگرچه از زمان عرضه سری آیفون‌ 13 به بازار حدودا یک سال گذشته است؛ اما تراشه A15 مورد استفاده در این گوشی‌ها کماکان از اکثر رقبای سال 2023 قدرتمندتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH