اپل برای نخستین بار لقب بزرگترین فروشنده موبایل در بازار چین را از دست داد

اپل برای نخستین بار به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در بازار چین تبدیل شد. تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research به ارزیابی بازار چین طی دوره 3 ماهه گذشته و دوره 12 ماهه سال 2022 پرداختند. در 3 ماهه چهارم سال 2022 شرکت اپل به لطف عرضه آیفون‌های جدید خود به رهبر بلامنازع بازار چین و بازارهای بین‌المللی تبدیل شد.

در این دوره، اپل سهم 23.7 درصدی از بازار را کسب کرد و نزدیک‌ترین رقیب آن سهم 17.2 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. در عین‌حال فروش اپل همانند تقریبا تمامی بازیگران دیگر بازار کاهش پیدا کرد. در این میان تنها مورد استثناء به هواوی مربوط می‌شود؛ چرا که کمپانی چینی موفق به افزایش 15 درصدی عرضه محصولات خود شد.

در پایان سال، اپل از اوپو پیشی گرفت و با کسب سهم 18 درصدی از بازار در رتبه دوم ایستاد. این در حالیست که ویوو با کسب سهم 19.2 درصدی به رهبر جدید بازار تبدیل شد. بنابراین شکاف میان ویوو و اپل نسبتا کوچک است. در عین‌حال سهم اپل از 16 درصد در سال 2021 بیش‌تر شده و سهم ویوو از 21.5 درصد کمتر شده است. در صورت تداوم این روند در سال جاری میلادی، اپل احتمالا به بازیگر برتر بازار تبدیل خواهد شد.

همچنین بایستی به این نکته اشاره کرد که سهم شرکت‌های اوپو، شیائومی و هواوی نیز کاهش پیدا کرده است. اما سهم آنر از 10.4 به 16.7 درصد افزایش است؛ جهشی که در نوع خود بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد. به‌طور کلی میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین 14 درصد کاهش یافت. بدین‌ترتیب فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور برای پنجمین سال متوالی سیری نزولی را تجربه کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH