با ویژگی‌های سیستم خنک‌کننده سری گلکسی S23 سامسونگ آشنا شوید

با بررسی ویدیوی کالبدشکافی گوشی‌های سامسونگ گلکسی S22 و گلکسی S22 اولترا می‌توان دریافت که مدل اولترا به منظور کاهش موثر دمای تراشه از یک محفظه بخار جدید با اندازه بزرگتر بهره گرفته است. با این‌حال مدل کوچک‌تر گلکسی S22 صرفا دارای پدهای گرافیتی است. با این‌حال امسال سامسونگ اندازه محفظه‌های بخار را افزایش داده و حتی در مدل استاندارد گلکسی S23 نیز از یک نمونه از آن‌ها بهره گرفته است.

یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe از طریق انتشار یک انیمیشن، پیشرفت‌های سری گلکسی S23 در برابر پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ را به معرض نمایش گذاشته است. با بررسی این انیمیشن می‌توان متوجه شد که اندازه محفظه بخار در مدل‌های گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا تا چه اندازه افزایش یافته است.

در ادامه، تصاویر مربوط به اندازه محفظه‌های بخار در گوشی‌های سری گلکسی S22 و گلکسی S23 نمایش داده شده و امکان مقایسه بهتر آن‌ها را فراهم نموده است.

در سال گذشته مدل استاندارد گلکسی S22 علیرغم استفاده از پیکره‌بندی سخت‌افزاری مناسب قادر به ارائه حداکثر عملکرد خود برای مدت زمانی طولانی نبود. با این‌حال امسال مدل معمولی گلکسی S23 به لطف بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده بهبود یافته و البته بهره‌وری انرژی مطلوب‌تر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی (که توسط کمپانی TSMC تولید شده است) احتمالا از بازدهی عملکردی بهتر و طولانی‌تری برخوردار خواهد بود.

همچنین استفاده از حافظه رم سریع‌تر LPDDR5X با پهنای باند 8.5 گیگابیت برثانیه یکی دیگر از دلایل افزایش عملکرد نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود. این در حالیست که حافظه‌های LPDDR5 با پهنای باند 6.4 گیگابیت برثانیه فعالیت می‌کنند.

استفاده از حافظه سریع‌تر UFS 4.0 نیز در ارتقاء سرعت گوشی موثر است. اگرچه بایستی توجه داشت که ورژن 128 گیگابایتی سامسونگ گلکسی S23 از حافظه‌های قدیمی‌تر UFS 3.1 استفاده می‌کند. مدل 256 گیگابایتی این گوشی مجهز به تراشه‌های حافظه جدید بوده و یک پیشنهاد ارتقاء رایگان در طول دوره دریافت پیش‌سفارش به‌شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH