پنج نکته‌ای که سامسونگ در هنگام معرفی گلکسی S23 مطرح نکرد!

بالاخره رویداد گلکسی 2023 برگزار شد و سامسونگ علاوه بر رونمایی از سری جدید گوشی‌های هوشمند S23 خود، از لپ‌تاپ‌های منحصر به‌فرد سری بوک 3 پرده برداشت.

شاید گمان کنید تمام موارد رونمایی شده‌اند، اما باید گفت که هنوز هم یک‌سری چیزها وجود دارند که انتظار داشتیم سامسونگ در این رویداد به آنها اشاره کند!

در زمانی که در دست داشتن گوشی‌هایی با نمایشگر خمیده مزیت به شمار می‌رفت، ولی حالا کمپانی‌ها سعی می‌کنند انحنای موجود را حذف کنند. یکی از این شرکت‌ها که در طی این سال‌ها سعی بر طراحی گوشی‌هایی با نمایشگر صاف داشته است، سامسونگ نام دارد.

سامسونگ در این‌باره خاطرنشان کرده بود که در هنگام استفاده از قلم سامسونگ در گوشی‌های بزرگ 6.7 اینچی، تجربه کاربری کاهش پیدا می‌کرد. کاربران زیادی از این مسئله شاکی شده بودند و بالاخره سامسونگ راه‌حلی یافت.

تولید گوشی‌هایی با نمایشگر صاف، نه خمیده!

پس از چند سال طراحی دستگاه‌های خمیده، حالا شاهد دستگاهی هستیم که به میزان‌ قابل‌توجهی خمیدگی کمی داشته و در هنگام استفاده از S Pen احساس خوبی به کاربر منتقل می‌شود. این دستگاه که گلکسی S23 اولترا نام دارد، جزو بزرگترین و قدرتمندترین عضو این سری جدید بوده که در مقایسه با گلکسی S22 اولترا، 30 درصد خمیدگی کمتری دارد.

در هر صورت، باید منتظر بمانیم تا بیشتر از تاثیرات این تغییر مطلع شویم. ولی تنها چیزی که مسلم است، این می‌تواند باشد که کاهش انحنای نمایشگر باعث افزایش تجربه کاربری شده و استفاده از قلم را در کنار دستگاه آسان‌تر می‌کند.

مشکلات نسخه 128 گیگابایتی گلکسی S23

سامسونگ اعلام کرده بود که کاربران می‌توانند مدل 256 گیگابایتی را با همان قیمت نسخه 128 گیگابایتی از سایت پیش‌خرید کنند. کاربران نیز که احساس می‌کردند پیروز این میدان شده‌اند، کمی بعد متوجه شدند که نه تنها پیروزی در کار نیست، بلکه آنها نمی‌توانند به صورت مستقیم نسخه 128 گیگابایتی را از سایت خریداری کنند. تفاوت‌های زیادی بین نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز وجود دارد.

نسخه 128 گیگابایتی گلکسی S23 همچنان از فناوری ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کند. همانطوری که می‌دانید، دیگر از این فناوری در گوشی‌های هوشمند استفاده نمی‌شود! این در حالی است که نسخه 256 گیگابایتی و سایر مدل‌های این سری از سیستم UFS 4.0 برخوردارند.

گرچه شاید فکر کنید این مسئله آنچنان هم اهمیت ندارد ولی باید خاطرنشان کرد که طبق چیزی که سامسونگ ارائه کرده است، تفاوت بین این دو نسخه بسیار زیاد بوده و سرعت گوشی در هنگام استفاده بین UFS 3.1 و UFS 4.0 کاملا متفاوت است، یعنی چیزی حدود دو برابر!

با این میزان، انتظار داریم که UFS 4.0 برنامه‌ها را سریعتر باز کرده و در مقایسه با UFS 3.1، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد تا شرکت‌ها دیگر در طراحی دستگاه‌ها و پرچمداران خود، از نسخه ذخیره‌سازی پایه 128 گیگابایتی استفاده نکنند. اما مسلما به این زودی‌ها این اتفاق رخ نخواهد داد.

اضافه‌ شدن دو نرم‌افزار جدید تصویربرداری؛ لایت‌روم و Expert RAW

سامسونگ در بیشتر رویدادهای خود از دوربین‌های جدیدی که طراحی کرده است، حرفی به میان می‌آورد. در این رویداد نیز این شرکت کره‌ای گفته بود که با تولید گلکسی S23 و جایگذاری دوربین 200 مگاپیکسلی در آن، سعی داشته که دوباره عنوان بهترین گوشی دوربین هوشمند را از آن خود کرده و از رقیبانی همچون پیکسل 7 پرو و آیفون 14 پرو مکس پیشی بگیرد.

این لنز 200 مگاپیکسلی با برنامه Expert RAW ترکیب شده تا تجربه بهتری را برای کاربران در هنگام عکسبرداری رقم بزند. همچنین نرم‌افزار ادیت عکس Adobe Lightroom به طور پیش‌فرض در دستگاه حضور می‌یابد. یعنی کاربران با Expert RAW عکسبرداری می‌کنند و با لایت‌روم به سراغ ادیت و فتوشاپ آنها می‌روند. البته گالری اصلی با تمام امکانات خود در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قاب و لوازم‌جانبی فراوان

هروقت که گوشی جدیدی از سامسونگ عرضه می‌شد، کاربران تنها باید به لوازم جانبی معمولی برای آنها اکتفا می‌کردند. ولی این مورد برای سری گلکسی S23 صدق نمی‌کند؛ چرا که این گوشی علاوه بر قاب سیلیکونی و چرمی از چندین وسایل دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که باعث تعجب کاربران شده است.

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد از این طریق، فضای جدیدی را برای لوازم جانبی‌های جدید خود ارتقا دهد. این همان کاری است که اپل در هنگام عرضه شارژر مگ‌سیف با کاربران خود کرده بود. اکنون بیشتر قاب‌های سامسونگ از حلقه پشت قاب استفاده می‌کنند که برای نگهداری بهتر و تکیه دادن گوشی روی سطوح صاف کاربردی است.

برخلاف مگ‌سیف، گجت کیس به آهن‌ربا وصل نبوده و تنها از رابط اختصاصی استفاده می‌کند. همین می‌تواند مانعی برای تولید انبوه سامسونگ باشد. نکته مهم این است که کاربران می‌توانند قلم سامسونگ اضافه‌ای را در هنگام خرید گلکسی S23 اولترا سفارش دهند که البته نیازی هم نیست دقیقا هم‌رنگ گوشی خریداری‌شده باشد.

عدم وجود اتصال ماهواره‌ای 

چندی‌پیش کوالکام و ایریدیوم قراردادی برای اتصال ماهواره‌ای امضا کردند. این دو شرکت قصد داشتند این فناوری را برای گوشی‌هایی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به ارمغان بیاورند، حالا کاربران گمان کردند که می‌توانند شاهد این فناوری در سری جدید گوشی‌های سامسونگ باشند، ولی اینطور نخواهد بود!

رییس سامسونگ سعی کرده درباره عدم وجود اتصال ماهواره‌ای دلایلی ارائه کند و یکی از آنها نیز آماده نبودن زیرساخت‌های مربوط به این سیستم است. این فناوری جدید قرار است در اواخر امسال، روی گوشی‌های هوشمند ارائه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH