رویداد IFA 2014: از برندهای بزرگ دنیا چه انتظاری داشته باشیم؟

تقریبا بیست روز دیگر به رویداد بزرگ ایفا در برلین باقی مانده است، رویدادی که بسیاری از کمپانی‌های بزرگ از آن برای معرفی محصولات جدید خود استفاده می‌کنند. در مطلب زیر آنچه را که از کمپانی‌های بزرگ انتظار داریم ببینیم، خواهید خواند.

سامسونگ

بیش از هر چیز برای معرفی نوت 4 مشتاقیم. دستگاهی که قرار است در رویدادی که روز سوم سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی شود. اما تنها نوت 4 نیست که قرار است در این رویداد رو بنمایاند، اسمارت واچ جدید سامسونگ با نام Gear Solo با قابلیت تجهیز به سیمکارت برای ایجاد تماس و اتصال به اینترنت یکی از شگفتی‌های سامسونگ در ایفا خواهد بود. احتمال دارد دو گجت دیگر با نام‌های Gear Glass که رقیب گوگل گلس بوده و Gear VR که در ساختش از Oculus-Rift الهام گرفته شده است در این رویداد معرفی شوند.

Gear VR

glpGear Glass

gear-glass


 

سونی

سونی برای این رویداد حداقل معرفی دو اسمارتفون جدید را مد نظر دارد. سونی اکسپریا Z3 و سونی اکسپریا Z3 کامپکت. اینطور که بنظر می‌رسد دستگاه اول پرچمدار جدید کمپانی و دومی نسخه مینی این پرچمدار خواهد بود. البته احتمال این هم وجود دارد که سونی از این موقعیت برای معرفی گجت‌های پوشیدنی یا گجتهای فیتنس نیز استفاده کند.

سونی اکسپریا Z3 کامپکت

Sony-Xperia-Z3-Compactسونی اکسپریا Z3

Sony-Xperia-Z3


 

مایکروسافت

مایکروسافت هم برایمان سورپرایزهایی دارد. یک یا دو اسمارتفون جدید از سری لومیا با نام‌های  Nokia Lumia 730 و Nokia Lumia 830 که برای روز چهارم سپتامبر آماده شده‌اند. Lumia 730 احتمالا یک مدل پایین رده بوده و ویژگی بارز آن توانایی بالایش در انداختن عکسهای سلفی خواهد بود. از مشخصات این هوشمند می‌توان به صفحه 4.7 اینچی با رزولوشن اچ دی، اسنپدراگون 400، رم 1 گیگابایتی، دوربین 6.7 مگاپیکسلی پشتی و 5 مگاپیکسلی جلویی نام برد. اما Lumia 830 یک تلفن بالای متوسط با مشخصاتی چون دوربین 13 مگاپیکسلی، اسنپدراگون 800 و ویندوز 8.1 است.

Nokia Lumia 830

Nokia-Lumia-830Nokia Lumia 730

Nokia-Lumia-730

 

هواوی

هواوی هم قرار است چهارم سپتامبر اسمارتفون جدیدی را معرفی کند و با توجه به شایعات این هوشمند قابلیت رقابت با بالارده‌های بازار را خواهد داشت.  Huawei Ascend D3 نام این دستگاه بوده و با بدنه فلزی ساخته شده است.

از دیگر مشخصات این دستگاه باید به صفحه 6 اینچی، با رزولوشن QHD، رم 3 گیگابایتی مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 920، دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی و 5 مگاپیکسلی جلویی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی اشاره کرد. نکته جالب دیگر درباره این هندست وجود یک نسخه معمولی‌تر از آن است. نسخه‌ای مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی و رم 2 گیگابایتی. باید بگوییم که احتمالا در پنل پشتی D3 از اسکنر اثر انگشت استفاده خواهد شد. در ضمن انتظار یک رابط کاربری کاملا متفاوت از اندروید کیت کت را برای این هوشمند داریم.

hu1

ایسوس

ایسوس برای روز سوم سپتامبر آماده می‌شود تا گجتهایی از جمله یک اسمارت واچ مجهز به پلت فرم Google Wear را رونمایی کند. گفته می‌شود که این اسمارتفواچ بین 99 تا 149دلار قیمت گذاری خواهد شد. احتمال این وجود دارد اسمارتفونهای جدیدی از سری زنفون این برند و تبلتهای اندرویدی و ویندوزی مجهز به پردازنده اینتل هم معرفی شوند.

اسکرول به بالا
TCH