شیاطین سرخ بر ضد تکنولوژی

ipad-banned

باشگاه فوتبال منچستریونایتد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان شناخته می‌شود و هواداران این تیم، منچستریونایتد را شیاطین سرخ می‌نامند ولی به نظر می‌رسد که شیاطین سرخ بر ضد تکنولوژی موضع گرفته‌اند و اجازه واردکردن گجت‌های همراه به استادیوم این تیم داده نخواهد شد.

ماجرا از فصل گذشته منچستریونایتد آغاز می‌شود، این تیم در فصل گذشته و پس از بازنشستگی مربی کهنه‌کار خود با بحران روبرو شد، نتایج ضعیف، بازی‌های بسیار ضعیف و شرایط متزلزل تیم موجب شد تا این تیم مخاطبین خود را از دست بدهد و تعداد تماشاگران این تیم به‌شدت کم‌تر از قبل شوند. بسیاری از تماشاگران که از پیش کلیه بلیت‌های تیم برای تمامی بازی‌های فصل را خریداری کرده‌ بودند، پس از مشاهده بازی‌های خسته‌کننده این تیم به سرگرمی‌های دیگر روی آوردند و بارها مشاهده شد که این افراد مختلفی در روی سکوهای استادیوم اولدترافورد با همراه‌های دیجیتالی خود مشغول به فعالیت هستند.

به‌این‌ترتیب منچستریونایتد تصمیم گرفت تا ورود گجت‌هایی که اندازه آن‌ها از 15 در 10 سانتی‌متر بیشتر باشد را به استادیوم خود ممنوع کند. این ممنوعیت موجب خواهد شد تا بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها با ممنوعیت ورود به این استادیوم روبرو شوند و حتی آیپد مینی نیز نخواهد توانست از این تست ابعاد عجیب‌وغریب منچستریونایتد خارج شود.

البته باشگاه منچستریونایتد این ممنوعیت را کمی رسمی و محترمانه مطرح کرده است و در بیانیه خود برای هواداران و مراجعین به این استادیوم، علت ممنوعیت آوردن ابزارهای بالاتر از ابعاد یادشده را مسائل امنیتی اعلام نمود ولی با اندکی تأمل می‌توان دریافت که اگر قرار است یک گجت دیجیتالی برای استادیوم خطرساز باشد، ابعاد آن نمی‌تواند چندان مهم باشد.

استادیوم اولدترافورد پس از استادیوم ومبلی، بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور انگلستان است و ظرفیت پذیرایی از 75 هزار و 731 نفر را دارد ولی با شرایط پیش‌آمده، این تیم تماشاگران را مجبور می‌کند تا بر روی سکوها نشسته و فقط بازی را تماشا کنند و به مسائل دیگر نپردازند. حتی یکی از طنزپردازان انگلیسی دراین‌باره گفت که اگر این باشگاه این فصل هم نتیجه نگیرد ممکن است فروش مواد غذایی و گفتگوی بین تماشاگران نیز به دلیل مسائل امنیتی در استادیوم اولدترافورد ممنوع شود.

با توجه به حجم وابستگی افراد به گجت‌های دیجیتالی خود که عموما بزرگ‌تر از ابعاد استاندارد مدنظر مسئولان منچستریونایتد است، احتمال این امر وجود دارد تا تماشاگرانی که تعصب کمتری را به این تیم دارند، بازی‌های یونایتد را تحریم نموده و به استادیوم نروند.

هم‌چنین علاوه بر این مورد، مسئولان استادیوم اولدترافورد ورود هرگونه ابزار تیز، فشفشه و ترقه، پرچم و بنرهای بزرگ‌تر از 2 در 1 متر، میله، رادیو و فندک را نیز به این استادیوم ممنوع کرده‌اند که این موارد حداقل جنبه امنیتی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH