گوگل قابلیت تبدیل گوشی اندرویدی به وب‌کم لپ‌تاپ را عرضه خواهد کرد

همه ما می‌دانیم که وب‌کم لپ‌تاپ‌ها عالی نیستند. در نتیجه، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از یک وب‌کم اکسترنال استفاده کنند و برخی حتی از تلفن هوشمند خود به عنوان وب‌کم رایانه‌های خود از طریق برنامه‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند.

آیفون‌ها همچنین ممکن است به عنوان وب‌کم برای مک‌بوک‌ها استفاده شوند. اکنون شایعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه گوگل در حال توسعه برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد از گوشی هوشمند خود به عنوان وب‌کم برای لپ‌تاپ خود استفاده کنید. این قابلیت به زودی به عنوان یک تابع بومی در اندروید ارائه می‌شود و نیاز به نرم افزار شخص ثالث را رفع می‌کند. این قابلیت بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که گوگل تا به حال به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است.

امروز، میشال رحمان، متخصص اندروید در توییتر فاش کرد که گوگل ممکن است قابلیتی برای تبدیل گوشی اندرویدی شما به وب‌کم USB اضافه کند. رحمان شواهدی را کشف کرد که نشان می‌دهد اندروید در حال افزودن سرویس DeviceAsWebcam به پروژه منبع باز Android (AOSP) است. اگر با AOSP آشنایی ندارید، باید بدانید که یک برنامه توسعه سیستم عامل منبع باز گوگل برای اندروید است.

این برنامه به هر کسی اجازه می‌دهد تا کد و تغییرات آن را بررسی کرده و در آن مشارکت کند، در حالی که توسط Google هدایت و نظارت می‌شود. “DeviceAsWebcam” به عنوان “سرویس جدیدی که یک دستگاه Android را به یک وب‌کم تبدیل می‌کند” تعریف می‌شود. به گفته رحمان، این قابلیت روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی کار می‌کند که از حالت گجت استاندارد UVC (کلاس ویدیوی USB) پشتیبانی می‌کنند که امکان ارسال داده‌های ویدیویی را فراهم می‌کند.

تبدیل گوشی به وب‌کم لزوماً برای اندروید نوآورانه نیست. با این حال، این اولین باری است که اندروید اجازه می‌دهد گوشی شما را بدون استفاده از برنامه شخص ثالث به یک دستگاه UVC تبدیل کند. مشخص نیست که آیا گوگل این قابلیت را در یک آپدیت سیستم عامل عرضه خواهد کرد یا خیر. با این حال، برای بهره برداری از قابلیت‌های جدید در حال حاضر، رحمان پیشنهاد می‌کند که ابتدا دستگاه شما با CONFIG USB CONFIGFS F UVC=y کامپایل شود. از نظر فنی، همچنان برای عملکرد به یک برنامه یا سرویس نیاز دارد به همین دلیل تا عرضه رسمی آن منتظر بمانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH