روش جالب هواوی برای برقراری اتصال اینترنت 5G در دریا

هواوی به تازگی پروژه جدیدی را معرفی کرده است که در آن از تخصص خود در ارتباطات راه دور استفاده می‌کند. این شرکت در حال نصب تجهیزات شبکه 5G بر روی قایق‌های ماهیگیری است تا اتصال را برای افرادی که در دریا کار می‌کنند بهبود بخشد.

این غول فناوری چینی با China Unicom برای پروژه “قایق ماهیگیری دیجیتال” کار کرد که همچنین برنده جایزه GSMA “5G Productivity Challenge Award” در سال 2023 شد. از آنجایی که هواوی به شبکه خصوصی 5G و سیستم‌های محصول Unicom نیاز داشت، هر دو شرکت با هم کار کردند. به همین دلیل این برند‌ها به طور مشترک فناوری 5G را برای سیستم‌های روی قایق‌های ماهیگیری توسعه دادند. به لطف 5G، مردم در دریا به محاسبات ابری، فناوری موقعیت یابی Beidou IoT (اینترنت اشیا) و اتصال بهبود یافته دسترسی خواهند داشت.

این امر قایق‌های ماهیگیری را قادر می‌سازد تا بر آب و هوای پویا در دریا نظارت داشته باشند. این قایق‌ها دارای گستره آنتن در مقیاس فوق‌العاده بزرگ 5G MetaAAU هستند که مزایای مختلفی را از پهنای باند بزرگ 3.5G خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این فناوری می‌تواند سرعت دانلود 60 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 2 مگابیت در ثانیه را در محدوده 61 کیلومتری در دریا حفظ کند.

این قایق‌های ماهیگیری دیجیتال جدید همچنین به ماهیگیران این امکان را می‌دهد که با تماشای اخبار، به‌روز بودن اطلاعات آب‌وهوا و حتی برقراری تماس‌های ویدیویی با کیفیت بالا با خانواده‌های خود در تماس باشند. اگرچه یکی از جنبه‌های برجسته آن، این است که به ماهیگیران اجازه می‌دهد از طریق یک برنامه و یک کلیک برای کمک گرفتن از کمک اضطراری در هنگام حضور در آب درخواست کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH