طرح صیانت به صورت چراغ خاموش در کمیسیون مشترک مجلس تصویب شد

در حالی که این روزها اکثر مردم درگیر اتصال به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مطرح در جهان هستند، مجلس با تصویب چراغ خاموش طرح صیانت می‌تواند اوضاع اینترنت کشور را حتی وخیم‌تر کند.

به تازگی حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اعلام کرده که این طرح در کمیسیون مشترک به تصویب رسیده و به‌زودی برای شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

نوروزی دلیل عدم تصویب این طرح در صحن علنی مجلس را مشمول شدن اصل 85 نامید. این درحالی است که غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد برگزاری چنین جلسه‌ای را تکذیب کرده اما نوروزی اعلام کرد که آقای نوری قزلجه در این جلسه حاضر نبوده و از جزئیات آن خبر ندارد.

نایب رییس کمیسیون مشترک در پاسخ به سوال دیگری که این طرح اشکالات بسیاری داشت و آیا در طرح جدید این مشکلات برطرف شد، تاکید کرد که مشکلات تعدیل شده است و توضیح داد: در کمیسیون بحث‌های بسیاری شد و آقای مصری، نایب رییس مجلس هم حضور داشتند و نماینده‌های عضو کمیسیون هم امضا کردند و این مشکلات تعدیل شد.

وی در مورد جزئیات طرح صیانت توضیح داد: پیام‌رسان‌های خارجی باید در داخل کشور نماینده داشته باشند و نمی‌توانند بدون نماینده فعالیت کنند. اگر ما پایگاه‌های داخلی را تقویت کنیم و آن‌ها هم نماینده داشته باشند، فضای رقابتی پیش می‌آید. پلتفرم‌های خارجی باید تحت شرایط ما فعالیت خود را انجام دهند و در کنار پیام رسان‌های داخلی باید با قبول شروط ما رقابت کنند.

این اتفاقات در حالی رخ داده که بیژن نوباوه، دبیر کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت به تازگی اعلام کرده که این طرح باید به صحن علنی ارسال شود تا درمورد اجرای آزمایشی آن تصمیم‌گیری شود.

همچنین سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس هیچ طرحی بدون مصوبه در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال نمی‌شود. مجلس هماهنگ با شورای عالی فضای مجازی در صورت نیاز قوانین لازم برای فضای مجازی را تصویب خواهد کرد که اگر بخواهد چنین اتفاقی بیفتد مثل همیشه هر مصوبه‌ای در این زمینه به صورت شفاف و علنی انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH