آموزش امنیت اینترنتی به کودکان با کمک هوش مصنوعی و ماینکرفت

ایکس‌باکس از بازی تعاملی و تک‌نفره Minecraft استفاده می‌کند تا به بچه‌ها در مورد ایمنی اینترنت و مشارکت فرهنگی قبل از روز جهانی اینترنت ایمن‌تر، آموزش دهد.

چه روی رایانه شخصی یا Xbox Series X|S بازی کنید، ایمن بودن در اینترنت همیشه باید اولویت اصلی شما باشد. به لطف یک بازی جدید در Minecraft که به نام Privacy Prodigy شناخته می‌شود، بچه‌های 7 تا 18 ساله می‌توانند در مورد این مهارت حیاتی بیاموزند.

به گفته کمپانی Xbox، این مینی‌گیم یک “تجربه یادگیری همه جانبه مبتنی بر بازی” بوده، که ادامه سری CyberSafe از Minecraft Education است. با استفاده از این ابزار یادگیری، بچه‌ها می‌توانند به دلیل چالش‌هایی که به تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه چه کسی و چرا باید اطلاعات خود را داشته باشد کمک می‌کند و چگونگی ایمن کردن اطلاعات شخصی خود را درک کنند.

بازیکنان همچنین استراتژی‌هایی را برای محافظت از داده‌های شخصی خود و راه‌هایی برای کاهش مشکلات ناشی از اطلاعات در معرض خطر یاد خواهند گرفت. امیدواریم این امر به دانش آموزان مهارت‌های سواد دیجیتال و همچنین مشکل پیچیده اعتماد در اینترنت را آموزش دهد.

Privacy Prodigy در کتابخانه آموزش Minecraft در دسترس است یا برای دسترسی به این تجربه یادگیری به صورت رایگان در خانه، می‌توانید به صورت رایگان در Minecraft Marketplace وارد Minecraft Bedrock شوید.

کمک هوش مصنوعی

ارتباطات یک بخش حیاتی از هر تجربه بازی است و از آنجایی که معمولاً هنگام آنلاین بودن، رودررو با بازیکن دیگری در تعامل نیستید، کلمات می‌توانند معنای سنگین‌تری داشته باشند. به همین دلیل است که Xbox همچنین از یک پلتفرم Community Sift مبتنی بر هوش مصنوعی برای طبقه‌بندی و فیلتر کردن محتوا از تصاویر و پیام‌ها تا ویدیوها استفاده می‌کند.

همچنین Xbox گفت: ویژگی Community Sift به متخصصان کمک می‌کند تا تشخیص دهند که “چه زبانی توهین‌آمیز است و چه چیزی عامیانه در بازی یا بخشی از فرهنگ فرد است.” به این ترتیب، همانطور که کودکان می‌آموزند چگونه بهتر در فضای آنلاین باشند، ایکس‌باکس نیز تلاش می‌کند ردپای دیجیتالی آن‌ها را بهبود بخشد و محیط آموزشی را ایمن‌تر کند.

بازی Minecraft به لطف سازه‌های بلوکی و ماجراجویی‌های جذاب و غیرقابل پیش‌بینی خود، خلاقیت را ارتقا می‌دهد. تجربه گروهی این بازی دوست داشتنی همراه یک تجربه آموزشی سازنده، برای ایجاد سرگرمی و جذابیت یادگیری برای نسل جوان، اتفاق مهم و هیجان‌انگیزی است است.

ساختار Minecraft Education پلتفرم مبتنی بر بازی استودیو Mojang است که به بازیکنان اجازه می‌دهد به مشکلات و یادگیری جدید از دیدگاه‌های مختلف در دنیای آشنای Minecraft نگاه کنند. به عنوان مثال، Mojang “یک ساعت کد” را تبلیغ کرده که بازیکنان را تشویق می‌کند تا مهارت‌های برنامه نویسی خود را برای فرار از اتاق‌های پر از معما ارتقا دهند.

تمرین دیگری در این بازی شما را به کاوش در پنج دنیای مختلف Minecraft  می‌برد و تجربه زندگی به عنوان حیوانات مختلفی که در آنجا زندگی می‌کنند با اطلاعات اضافه شده از سری بی‌بی‌سی Frozen Planet II را ارائه می‌دهد.

بیش از 500 درس، دنیای جذاب و چالش‌های مختلف راه بسیار خوبی برای سرگرم کردن و یادگیری برای نسل جدیدی از بچه‌ها هستند. افزودن ایمنی اینترنت به این لیست طولانی از فعالیت‌های آموزشی راهی عالی برای تعامل و ترویج تعاملات دیجیتالی امن برای کودکان در هر سنی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH