پردازنده جدید کوآلکام با نام اسنپدراگون 810 با قدرتی عجیب معرفی شد!

کوالکام که به‌تازگی نسل جدید پردازنده‌های 64 بیتی‌اش را آغاز کرده و گلکسی نوت 4 را به عنوان اولین مشتری‌اش دیده است، شروع به تست مدل جدید آن با نام اسنپدراگون 810 کرده است. باید از وب‌سایت نرم‌افزار AnTuTu به خاطر انتشار این اطلاعات تشکر کرد.

نمونه‌ای که این پردازنده بر روی آن نصب‌شده و فرآیند تست بر روی آن انجام گرفته است، دستگاهی 6.2 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بوده و از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. فرکانس این پردازنده در محدوده 200 تا 940 مگاهرتز است؛ که حداکثر این فرکانس 2 گیگاهرتز خواهد بود. البته متأسفانه هیچ اطلاعاتی در خصوص خروجی این پردازنده در این سایت درج نشده است تا بتوان قدرت این پردازنده را با نسل قبلی‌اش مقایسه کرد.

SD810 از 4 هسته Cortex –A57 و 4 هسته Cortex-A53 تشکیل‌شده است که طبق اعلام شرکت کوآلکام می‌توان تا 22 الی 55 درصد کارایی و قدرت بهتری اراِئه داده و حدود 20 درصد باتری کمتری مصرف کند. رابط گرافیکی این چیپست محصول جدید آدرنو با نام Aderno 430 است که حدود 30 درصد سریع‌تر Aderno 420 خواهد بود. آخرین شایعات نشان می‌دهد نکسوس 6، با همین پردازنده یعنی Snapdragon 810 به بازار عرضه خواهد شد، اما در خصوص سایر اطلاعات هنوز اطلاع رسمی وجود ندارد.

باعرضه این چیپست باید منتظر ماند و دید که این پردازنده چگونه علیه رقیب تازه‌اش یعنی Nvidia tegra K1 قد علم خواهد کرد! فقط باید تا پاییز منتظر بمانیم!

big

 

1 در مورد “پردازنده جدید کوآلکام با نام اسنپدراگون 810 با قدرتی عجیب معرفی شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH