لنوو تحلیل‌گران را غافلگیر کرده است

lenovo-smartphone-s930-front-back-2

لنوو گزارش مالی خود را منتشر کرده است و به‌طور بسیار عجیبی در این آمار می‌توان ردپای موفقیت را مشاهده نمود زیرا آمار نشان می‌دهد که لنوو تحلیل‌گران را غافلگیر کرده است و توانسته است فراتر از پیش‌بینی‌های انجم شده در بازار فروش عمل کند.

شرکت چینی لنوو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمادهای پیشرفت در صنایع سخت‌افزاری فناوری اطلاعات محسوب می‌شود زیرا به‌عنوان یک شرکت کم‌ادعا توانست بدون حاشیه و سروصدا و ایجاد جنجال تبلیغاتی، خودش را آرام‌آرام به جمع موفق‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار در جهان وارد کند. این شرکت توانست علیرغم افت وحشتناک بازار پی‌سی در این بازار موفق باشد و به‌صورت همزمان در میان حضور نیرومند غول‌هایی دست‌نیافتنی مانند سامسونگ و اپل، در بازار تولید تبلت و تلفن‌ همراه هوشمند نیز موفق باشد.

شرکت لنوو در بازار فروش در طول سه ماه گذشته موفق به کسب سودی 23 درصد بالاتر از سال پیش شده است و روند صعودی را در ساختار فروش محصولات خود مشاهده می‌کند. این شرکت در آمار مالیخود اعلام کرده است که در پایان روز 30 ژوئن موفق به کسب 213.5 میلیون دلار سود شده است که این رقم در مقایسه با سه ماه پیش از آن بسیار بالاتر بوده است زیرا در سه ماه نخست سال 2014، لنوو تنها به 174 میلیون دلار سود دست‌یافته بود. به‌این‌ترتیب متوسط سود فصلی این کمپانی به 197.3 میلیون دلار در سال 2014 رسیده است و بخش بزرگی از این موفقیت، به فروش بسیار خوب این شرکت در تولید پی‌سی و بازار تلفن‌های همراه هوشمند بازمی‌گردد.

لنوو در سه ماه گذشته موفق شده است تا 15.8 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند را به مشتریان در بازار تحویل بدهد که در آمار کاری تاریخ این شرکت، یک رکورد محسوب می‌شود. این آمار موجب شده است تا لنوو به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در کشور چین شناخته شود و نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میزان 39 درصد افزایش فروش داشته باشد.

سهم این شرکت در مالکیت بازار تلفن همراه در سطح جهانی نیز افزایش مطلوبی داشته است و از 4.7 درصد در سال 2013 به 5.4 درصد در سال جاری افزایش‌یافته است که این آمار برای مسئولان هر شرکتی می‌تواند خوشحال‌کننده باشد.

بازار فروش پی‌سی برای لنوو نیز بسیار عالی بوده است و علیرغم افت 3.7 درصدی فروش کلی پی‌سی در سراسر جهان، لنوو توانسته است با رشدی 12 درصدی در فروش روبرو شود. به‌طورکلی نزدیک به 80 درصد از درآمد لنوو از طریق فروش پی‌سی‌ها تامین می‌شود و همین امر نیز ارزش این رده برای شرکت لنوو را نشان می‌دهد.

346515-lenovo-thinkpad-x240-cover

ارزش دارایی‌های لنوو در حال حاضر برابر با 10.4 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته رشدی 18 درصدی داشته است. مدیر ارشد اجرایی لنوو، یانگ یانگینگ درباره شرایط فعلی این شرکت این‌گونه می‌گوید: «در شرایطی هستیم که بازار پی‌سی در حال سقوط است و به‌طور همزمان و در یک جریان موازی، تلفن‌های همراه هوشمند از یک بازار مناسب به جریان و نبض اصلی بازار سخت‌افزار کامپیوتر تبدیل می‌شود. در حال حاضر ما برنامه‌ریزی‌های خوبی داریم و شرایط موتورولا موبیلیتی و IBM X86 در مسیر رسیدن به توفیق است و همین امر موجب شده است تا به‌صورت همزمان با این رشد سریع، بتوانیم افق‌های بهتری را در پیش روی خود ببینیم.»

یانگینگ در ادامه سخنان خود این‌گونه افزود: «لنوو همچنان برای متحول کردن بازار تلاش می‌کند و به‌عنوان یک هدف اصلی، ما وظیفه داریم تا در بازار بتوانیم به سود دست یابیم تا هسته تجارت خود را در وضعیت خوبی قرار بدهیم، البته این امر همزمان با ساخت ستون‌هایی مستحکم برای آینده کل ساختار کاری‌مان همراه باشد.»

لنوو در ماه ژانویه اعلام کرد که دو قرارداد ویژه را در دست اقدام دارد که ارزش این دو قرارداد برابر با 5.2 میلیارد دلار ارزیابی شده است که یکی از این دو قرارداد، خریداری کردن بخش سرورهای تجاری شرکت آی بی ام یعنی سری x86 است که با رقم 2.3 میلیارد دلار به انجام رسیده است و مورد دیگر نیز مربوط به خرید بخش موتورولا موبیلیتی از شرکت گوگل است که با رقم 2.9 میلیارد دلار انجام‌شده است و بنا به گفته‌های فعلی مدیر لنوو، این دو قرارداد در شرایط بسیاری خوبی قرار دارند و مراحل نهایی قطعی شدن خود پشت سر می‌گذارند.

این دو قرارداد می‌توانند شرایط لنوو را به مرحله جدیدی وارد سازند و بتوانند جایگاه این شرکت را در بازار فعلی بسیار مستحکم‌تر از پیش بسازند. لنوو در میان برترین تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند و لپ‌تاپ قرار دارد ولی نه مانند سامسونگ و اپل به جنجال‌های رسانه‌ای و رقابت‌های تبلیغاتی تن داده است و نه مانند ال‌جی و اچ‌ تی سی و سونی برای تولید دستگاه‌های نجومی تلاش کرده است. این شرکت تمرکز خود را بر روی بازار عمومی قرار داده است و محصولات این شرکت عموما برای رده متوسط درآمدی مناسب هستند و همین امر موجب شده است تا لنوو بتواند به چنین توفیقی در بازار فروش دست بیابد. لپ‌تاپ‌های این شرکت نیز ازنظر کیفیت و امکانات بسیار خوب عمل کرده‌اند و همین امر موجب شده است تا کاربران بدون اینکه بخواهند به لنوو متعصب بشوند، به این نام اعتماد کنند.

 

3 در مورد “لنوو تحلیل‌گران را غافلگیر کرده است”

  1. بنظرم لنوو تو موبایل نیاد بهتره !
    لی تای هاش عالیه 3 ساله دارمش هیچیش نشده !
    بهتره تو عرصع لپتاپ پرچم دار بشه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH