مقایسه کامل دوربین آیفون 14 پرومکس، گلکسی S23 اولترا و پیکسل 7 پرو

در این مطلب به مقایسه دوربین سه پرچم‌دار بزرگ بازار یعنی گلکسی S23 اولترا، آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو  به صورت کامل خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید، ارتقای بزرگی را در سیستم دوربین‌ها به ارمغان می‌آورد. اما مزایای داشتن دوربین 200 مگاپیکسلی بر روی گوشی شما چیست. آیا اصلا دوربین اولترا بهتر از آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 7 پرو گوگل است؟

در این مقایسه دوربین، ما به دوربین‌های اصلی، فوق عریض و البته بخشی که گلکسی در آن قابل شکست نیست می‌پردازیم یعنی دوربین‌های تله فوتو. گلکسی S23 اولترا همچنان با دو دوربین تله فوتو، یکی 3X و یک دوربین آشنا با زوم 10X عرضه می‌شود، بنابراین دارای آن زوم اضافی است که سایر تلفن‌ها ندارند.

ابتدا، یک معرفی سریع از مشخصات دوربین S23 Ultra در مقایسه با دو دوربین دیگر ارائه می‌شود، اما به یاد داشته باشید که می‌توانید مقایسه دقیق مشخصات S23 Ultra در مقابل iPhone 14 Pro Max و Pixel 7 Pro را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

Samsung
Galaxy S23 Ultra
Apple
iPhone 14 Pro Max
Google
Pixel 7 Pro
دوربین اصلی
200MP 1X 23mm f/1.7
48MP 1X 24mm f/1.8
108MP 1X 25mm, f/1.9
اوترا واید
12MP 0.6X 13mm, f/2.2
12MP 0.5X 13mm, f/2.2
12MP 0.6X 13mm, f/2.2
تله‌فوتو
10MP 3X zoom, f/2.4
12MP, 3X zoom, f/2.8
48MP 5X zoom, f/3.5
تله‌فوتو 2
10MP 10X zoom, f/4.9
سلفی
12MP
12MP
10.8MP

 

به نظر می‌رسد دوربین فوق عریض و دوربین تله فوتو گلکسی S23 اولترا حداقل از نظر سخت‌افزاری تغییری نکرده باشند، اما ما آن سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید را داریم که کمی بزرگتر است و جالب آن است که سامسونگ از دوربین جلوی 40 مگاپیکسلی به دوربین 12 مگاپیکسلی تغییر سنسور داده است.

دوربین اصلی

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در روز روشن، هر سه گوشی عکس‌های خوبی می‌گیرند، اما هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. گلکسی نسبت به دو گوشی دیگر از رنگ‌های گرم‌تر و غلیظ‌تر استفاده می‌کند و کمترین نزدیکی به واقعیت را در بین سه مورد دارد. آیفون نوردهی روشن‌تری دارد و رنگ‌های سبز سردتری دارد. پیکسل اغلب به دنبال نوردهی تیره‌تر با رنگ‌های بسیار خاموش و داینامیک‌رینج زیاد است، زیرا می‌بینید که بیشترین رنگ را در آسمان دارد.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

بار دیگر شاهد ترجیح رنگ‌های گرمتر در گلکسی هستیم. ژاکت سوژه که سفید است در گوشی سامسونگ مایل به زرد ثبت شده است. آیفون دارای تراز سفیدی واقعی‌تر و رنگ‌های کلی بهتری است، در حالی که پیکسل بار دیگر عکسی تیره‌تر را با رنگ‌های خاموش ثبت کرده است.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

یکی از مشکلاتی که در Galaxy S23 Ultra متوجه آن شدیم این است که در هوای ابری تقریباً همه عکس‌هایی که گرفته‌‌شده رنگی آبی داشتند. در این عکس به رنگ‌های غنی‌تر آیفون توجه کنید.

جزئیات

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در بررسی آیفون 14 پرو مکس برای اولین بار متوجه شدیم که شارپ کردن بیش از حد زیاد روی عکس‌ها اعمال می‌شود، بیشتر از اکثر گوشی‌های دیگر.

با این حال، گلکسی نیز وضوح را افزایش می‌دهد و در حالی که به اندازه آیفون نیست، هاله‌هایی اطراف شاخه‌های درخت و سایر اشیاء کوچک در عکس‌ها مشاهده خواهید کرد. این نوع پردازش‌های اضافی قرار است گوشی‌ها را بهتر جلوه دهند اما این اتفاق خیلی اوقات نمی‌افتد. پیکسل اما از این مشکل رنج نمی برد.

عکاسی در نور کم

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

هر سه گوشی تشخیص می‌دهند که هوا تاریک است و به‌طور خودکار برای گرفتن نور بیشتر زمان بیشتری صرف تصویر برداری می‌کنند. اندازه‌گیری شده است که هر سه گوشی معمولاً بین 3 تا 4 ثانیه برای عکس‌برداری در شب زمان لازم دارند و تفاوت قابل توجهی در سرعت تصویربرداری در شب مشاهده نشده است.

شما یک حالت شب اختصاصی در هر سه گوشی دارید، اما واقعاً نیازی به استفاده از آن ندارید زیرا تنظیمات خودکار معمولاً نتیجه عملاً یکسانی را ایجاد می‌کنند. فقط در شرایط بسیار تاریک، حالت شب می‌تواند نورگیری طولانی و تصویر کمی روشن‌تر به شما ارائه دهد.

در این عکس‌های اول، می‌توانید متوجه شوید که گلکسی و آیفون تحت تأثیر نور اطراف هستند و عکس گرم‌تری تولید می‌کنند، در حالی که پیکسل وایت بلنس دقیق‌تری را ثبت می‌کند. با این حال، شارپ بودن بیش از حد در آیفون باعث می‌شود که عکس آن کمی مصنوعی به نظر برسد و اگر روی تصویر زوم کنید، نویز بسیار بیشتری را در آسمان خواهید دید. به علاوه، رنگ آسمان در آیفون زیاد واقعی نیست. Galaxy تمیزترین جزئیات را ثبت می‌کند، در حالی که Pixel کمترین جزئیات را در این عکس دارد، اما به دلیل مزیت تراز سفیدی، برخی در واقع آن را در ترجیح می‌دهند.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در اینجا یک برش از یک تصویر متفاوت برای نشان دادن پیشرفت‌های عظیم در جزئیات با این سنسور جدید سامسونگ مشاهده می‌کنید. گلکسی ظاهری طبیعی دارد، آیفون بار دیگر به طور مصنوعی جزئیات را بیش از حد واضح کرده است، و پیکسل در مقایسه با آن تقریبا تار به نظر می‌رسد و جزئیات بسیار کمتری را در شب ثبت می‌کند.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در این عکس دوم، گلکسی کار بسیار خوبی در ثبت رنگ‌های طبیعی این عکس منظره شبانه انجام داد، در حالی که پیکسل رنگ‌های آبی جوهری غیرواقعی را برای آسمان تولید کرد و آیفون نیز کمی ضعیف بود. با جزئیات تمیز، گلکسی بهترین تصویر را در اینجا ثبت کرده است.

به طور کلی، “شب نگاری” در گلکسی واقعاً بهبود یافته است، به خصوص زمانی که به عکس‌ها در یک صفحه بزرگتر نگاه می‌کنید، جایی که می‌توانید جزئیات را متوجه شوید. هر سه در یک سطح کلی هستند، اما ما فکر می‌کنیم گلکسی در حال حاضر دست برتر را دارد.

اولترا واید

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

هنگامی که با دوربین فوق عریض عکس می‌گیرید، رنگ‌های معمول در سامسونگ حتی بیشتر تقویت می‌شوند. اگر این نمونه‌ها را دوست دارید، عکس‌های آماده اشتراک‌گذاری را که می‌گیرید دوست خواهید داشت، اما گاهی اوقات می‌تواند آزار دهنده باشند. آیفون در اینجا تعادل برقرار می‌کند و پیکسل یک بار دیگر عکس تاریک‌تری می‌گیرد.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در نور کم، Galaxy اغلب عکسی می‌گیرد که به نظر “پردازش شده” می‌رسد. در مورد بالا، می‌توانید کمی هاله را در اطراف بدن سوژه در گلکسی ببینید، گویی کسی تصویر را پردازش کرده است که سوژه را بیشتر از پس زمینه روشن می‌کند. دو گوشی دیگر طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. آیفون عکس‌های تیره‌تر با کمی رنگ‌بندی بیشتر ارائه می‌دهد، بنابراین پیکسلی را انتخاب می‌کنیم که طبیعی‌ترین به نظر می‌رسد، حتی اگر به اندازه گلکسی دارای جزئیات نباشد.

تله‌فوتو و زوم

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در زوم 3X، آیفون و گلکسی از لنزهای اصلی خود استفاده و جزئیات بیشتری را نسبت به پیکسل ثبت می‌کنند.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

با این حال، در زوم 5X، دوربین پریسکوپ پیکسل وارد عمل می‌شود و متوجه می‌شوید که عکس بسیار تمیزتری نسبت به دو دوربین دیگر می‌گیرد.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در زوم 10 برابری، گلکسی باید حرف اول را بزند، اما می‌بینیم که در این روز ابری، دیافراگم کندتر آن اجازه ورود نور کافی را نمی‌دهد و پیکسل در واقع از آن پیشی می‌گیرد. البته، در نور روشن، دوربین 10X در گلکسی شات تمیزتری می‌گیرد، اما متأسفانه برای مقایسه این دوربین از نظر آب و هوا خوش شانس نبودیم.

پرتره

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

گوشی گلکسی S23 اولترا با حالت پرتره چشمگیرش از مدل قبلی پیشی می‌گیرد. این گوشی دارای تفکیک سوژه باورنکردنی و جزئیات ملایم دلپذیر است و اکثر پرتره‌هایی که با آن گرفته شده بهتر از آیفون به نظر می‌رسند. پیکسل واقعاً با پرتره‌های دیگر در یک سطح نیست، مشکلات بزرگی با جزئیات دارد، تا جایی که به نظر می‌رسد این حالت در گوشی گوگل کاملاً خراب است.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

به لطف حسگر بهتر و پردازش بهبودیافته، برای اولین بار شاهد پرتره‌های شبانه واقعاً زیبا هستیم. البته که گوشی‌ای که این عکس‌های زیبا را می‌گیرد گلکسی است. بار دیگر در این زمینه از رقبا بهتر ظاهر شده است.

دوربین سلفی

گلکسی S23 اولترا از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که نسبت به دوربین 40 مگاپیکسلی که قبلاً داشتیم روی کاغذ کاهش یافته است. سری S22 در گذشته بهترین سلفی‌ها را در صنعت داشت و این مدل جدید گاهی اوقات می‌تواند بهتر به نظر برسد، اما گاهی اوقات اینطور نیست.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

در این تصویر اول، نوردهی روشن‌تر و تراز سفیدی دقیق‌تر در آیفون را ترجیح می‌دهیم. پیکسل وسیع‌ترین سلفی‌های گروهی را می‌گیرد که عالی است، اما کنتراست را افزایش می‌دهد که منجر به عکس‌های بسیار بد رنگ می‌شود که به خوبی دو گوشی دیگر ظاهر نمی‌شوند.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

و گاهی اوقات، در نور خوب، هر سه گوشی می‌توانند بسیار شبیه به هم به نظر برسند.

از چپ: پیکسل – آیفون – گلکسی

ما متوجه شدیم که مشکل تعادل رنگ سفید در شرایط ابری به دوربین سلفی سامسونگ نیز منتقل شده است. این چیزی است که ما امیدواریم سامسونگ بتواند در به‌روز‌رسانی آینده آن را برطرف کند.

به نظر شما کدام گوشی برترین دوربین‌ها را دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 در مورد “مقایسه کامل دوربین آیفون 14 پرومکس، گلکسی S23 اولترا و پیکسل 7 پرو”

  1. یکی از مشکلاتی که کسی که تستس میکنه شات میزاره اونیه که حالت رنگ تصوسر صفحه نمایش سامسونگو روی گرم میزاره و تو تشخصی ها نمیتونیم مثایسه دقیق بزارید .مورد دیکه اینکه اس ۲۳ یک عکس با کیفیتو با سایز ۲۰مگابایت ذخیره میکنخ امه دو گوشی دیگه حد اقل بین ۶۰تا ۸۰ مگابایت سایز یک عکسشونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH