اپل برای ساخت هر آیفون 14 پرو مکس چقدر هزینه می‌کند؟

محاسبات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهند که هزینه قطعات مورد نیاز برای تولید آیفون 14 پرو مکس اپل به‌طور متوسط برابر با 464 دلار است. این رقم در مقایسه با هزینه قطعات آیفون 13 پرو مکس که در سال 2021 روانه بازار شد؛ تنها 3.7 درصد بیش‌تر است.

تجزیه و تحلیل انجام شده نشان داد که تولید یک دستگاه آیفون 14 پرو مکس با قابلیت پشتیبانی از باند موج میلی‌متری و حافظه فلش 128 گیگابایتی 474 دلار هزینه خواهد داشت.

همچنین هزینه قطعات مورد استفاده در نسخه‌ای از این گوشی با قابلیت پشتیبانی از فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز نیز معادل 454 دلار است در نتیجه هزینه تولید نسخه 128 گیگابایتی آیفون 14 پرو مکس اپل به‌طور متوسط برابر با 464 دلار است.

تراشه‌های طراحی شده توسط اپل که در آیفون 14 پرو مکس به‌کار گرفته شده‌اند؛ بیش از 22 درصد کل هزینه قطعات را تشکیل می‌دهند. تراشه‌های اختصاصی اپل علاوه بر چیپست A16 Bionic شامل آی‌سی مدیریت انرژی، تراشه صدا و واحد کنترل لمسی هستند.

جایگزینی تراشه A15 Bionic با نمونه جدیدتر A16 Bionic موجب افزایش 11 دلاری هزینه‌ها شده است. بعلاوه هزینه دوربین اصلی جدید با سنسور تصویربرداری 48 مگاپیکسلی و نمایشگر با عملکرد همیشه روشن نیز اندکی بیش‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH