مدیرعامل موبایل کمک: جزو پنج شرکت اول حوزه گارانتی موبایل هستیم

روز دوشنبه 24 بهمن‌ماه، شرکت موبایل کمک مراسم جشن ده سالگی آغاز فعالیت خود را با حضور اصحاب رسانه، نمایندگان وزارت صمت، مدیران شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و استارتاپ‌ها، واردکنندگان مطرح تلفن همراه و مدیران شرکت‌های گارانتی و خدمات پس از فروش موبایل در هتل همای تهران برگزار کرد.

موبایل کمک یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های حوزه تعمیرات تلفن همراه است که در سال‌های اخیر خدمات گارانتی تلفن همراه را نیز برای برند‌های اصلی بازار انجام می‌دهد و پس از ده سال خدمت‌رسانی در سکوت خبری، مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا از این پس تعامل بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند.

در نشست خبری این رویداد، علیرضا اسدی بنیان‌گذار و مدیرعامل موبایل کمک اینگونه صحبت‌های خود را آغاز کرد:

باعث افتخار است که در خدمت رسانه‌های قدرتمند حال حاضر هستیم. موبایل کمک براساس یک ایده در سال 2009 راه اندازی شد. در آن زمان تلفن‌های هوشمند به تازگی وارد بازار شده بودند و شرکت‌های بزرگ مانند اپل، گوگل و آمازون اعتقاد داشتند که به زودی همه چیز به سمت تلفن‌های هوشمند خواهد رفت. ما ایده‌هایی برای این بازار داشتیم و بعد از یکی دوسال آزمون و خطا تصمیم گرفتیم تا وارد این بازار شویم. ما از ابتدا به دنبال آن بودیم که خدماتمان بکر باشد، در بخش‌های مختلف رقبای قدرتمندی ظاهر شدند، در حوزه دانلود نرم‌افزار بازار آمد، در حوزه فروش دیجیکالا را داشتیم و دیگر حوزه‌ها به همین شکل، به این ترتیب تصمیم گرفتیم که وارد بازار خدمات شویم.

وی ادامه داد:

در آن زمان مردم گوشی‌های سیمبین داشتند و به این فکر می‌کردیم استفاده از گوشی‌های دکمه‌ای و سیمبین به سمت اسمارت فون‌ها تغییر خواهد کرد و ما پایه‌ریزی ارائه خدمات برای گوشی‌های هوشمند را از همان زمان آغاز کردیم. دو جناح اصلی خدمات، تعمیرات و مشاوره تلفنی بود، پس از مدتی تصمیم گرفتیم پلتفرمی راه بیندازیم که به صورت آنلاین به مردم خدمت‌دهی داشته باشیم.

خدمات تعمیر گوشی با پیک رایگان توسط موبایل کمک

مدیرعامل موبایل کمک اشاره کرد که پس از چند ایده‌ای که از سمت مردم استقبال نشد، خدمت پیک رایگان را راه‌اندازی کردیم که گوشی را در محل تحویل می‌گرفت و به سرویس سنتر منتقل می‌کرد، گوشی تعمیر می‌شد و سپس پیک گوشی را تحویل می‌داد.

وی با اشاره به گذشت زمان و آغاز طرح رجیستری و جلوگیری از واردات گوشی‌های غیررسمی، اعلام کرد که بازار بزرگ تلفن همراه به یک بازار محدود تبدیل شد که تعدادی از شرکت‌ها به عنوان واردکنندگان اصلی فعالیت خودشان را ادامه دادند و قوانین بسیاری تغییر کرد.

اسدی با تاکید بر تغییر متعدد قوانین در خصوص واردات تلفن همراه، اعلام کرد که موبایل کمک با توجه به زیرساخت خدمات تعمیرات موبایلی که در اختیار داشت، به عنوان یکی از اولین شرکت‌های گارانتی رسمی در کشور فعالیت خودش را آغاز کرد.

اسدی: گارانتی رسمی شرکت موبایل کمک برای برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی و نوکیا است که 95 درصد بازار کشور را تشکیل می‌دهد.

تفاوت‌های تعمیر و گارانتی تلفن همراه

مدیرعامل موبایل کمک در خصوص تفاوت سرویس تعمیرات با گارانتی محصول گفت:

شاید احساس شود که این دو سرویس شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما گارانتی درواقع در اصل به رضایت مشتری مربوط می‌شود و تعمیرات بخشی از پازل خدمات گارانتی است. زنجیره تامین رضایت مشتری به شاخص‌های متنوعی بستگی دارد ولی در نهایت هدف اصلی رضایت مشتری است.

وی ادامه داد:

ما تصمیم گرفتیم بر اساس تجربه‌ای که داشتیم، هر روشی که می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند را به کار بگیریم که استفاده از قطعات اورجینال در خصوص تعمیر یکی از آن‌هاست، یکی از راه‌های دیگر می‌تواند پیشنهاد خرید گوشی از مشتری باشد.

به هیچ وجه از قطعه فیک استفاده نمی‌کنیم

علیرضا اسدی در خصوص تامین قطعات اورجینال برای خدمات گارانتی و تعمیرات تلفن همراه گفت:

ما از ابتدای آغاز شرکت تا به امروز، چه برای خدمات گارانتی و غیر گارانتی، حتی اگر مشتری التماس هم کند، قطعه فیک کار نمی‌کنیم. در خصوص سرویس تعمیرات بیشتر به سمت محصولات بالارده سامسونگ و اپل رفتیم و همواره به گوشی‌هایی با عمر حداکثر پنج سال خدمات دادیم، در خصوص گوشی‌های رده بالا تامین قطعات اورجینال مبنای ماست و پس از پنج سال تامین قطعات اورجینال در بازار ممکن نیست؛ به همین علت به گوشی‌های قدیمی سرویس نمی‌دهیم. در همین زمینه به دلیل حساسیت بالایی که داشتیم LCDهای آیفون را یا خودمان وارد می‌کردیم یا از واردکنندگان تامین می‌کردیم.

وی ادامه داد:

تاکید داریم که گوشی‌های قدیمی را تعمیر نکنیم به دلیل اینکه که قطعاتشان بعد از مدتی دیگر تولید نمی‌شود و چون از قطعه فیک استفاده نمی‌کنیم، دیگر خدمت‌رسانی نداریم.

بنیان‌گذار موبایل کمک تاکید کرد که به 70 شرکت وارد کننده تلفن همراه سرویس گارانتی ارائه می‌دهیم و همکاری داریم، همچنین طی یکی سال گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان تلفن همراه دیجی‌کالا بود که برای آنها سرویس لاین خاصی درنظر داشتیم.

سیستم مکانیزه گارانتی موبایل کمک

اسدی در ادامه این نشست خبری با اشاره به سیستم مکانیزه مدرن موبایل کمک برای گارانتی محصولات توضیح داد:

زمانی که گوشی وارد مجموعه می‌شود، می‌دانیم که این گوشی از کدام شرکت وارد شده، کدام شرکت‌ها گوشی‌هایشان خسارت بالاتری دارد، کدام مدل‌ها از کدام شرکت‌ها بیشترین خرابی را دارند، همچنین اگر کیفیت گوشی وارد شده اورجینال نباشد به واردکنندگان هشدار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت موبایل کمک همچنین گفت:

موبایل کمک جزو 5 شرکت برتر حوزه گارانتی تلفن همراه است و امتیاز بالای 80 از سازمان حمایت از مصرف کنندگان دریافت کردیم.

وی در خصوص تاثیر خدمات آنلاین موبایل کمک تاکید کرد که این سایت روزانه صد هزار نفر ورودی دارد و ماهانه سه میلیون بازدید که پس از اعمال محدودیت‌های اخیر، یک سوم این بازدید کاهش پیدا کرده است.

تعمیرات موبایل به‌صرفه نیست

علیرضا اسدی در این نشست خبری تاکید که کرد که پس از افزایش قیمت دلار، تقاضا برای تعمیرات افزایش پیدا نکرده زیرا برای مشتریان خرید یک گوشی جدید به صرفه‌تر از پرداخت هزینه زیاد برای تعمیرات و استفاده از قطعات اورجینال است.

مدیرعامل شرکت موبایل کمک در پایان نشست خبری تاکید کرد که برای وضع قوانین باید تلفن‌های هوشمند با دیگر محصولات مانند سیستم‌های شخصی یا گجت‌ها جدا شود. وی اعتقاد دارد که تلفن‌های هوشمند یک دسته‌بندی منحصر به فرد بوده و اگر نتوانیم قوانین تلفن‌های هوشمند را به‌روز کنیم، از موج‌های بعدی حوزه تکنولوژی که می‌تواند هوش مصنوعی باشد هم جا خواهیم ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH