نکات مهم برای خرید مانیتور اداری و گیمینگ

امروزه مانیتورهای مختلف با کاربری‌های متنوعی در بازار موجود هستند. مانیتورهای اداری اغلب طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر کیفیت، با هزینه مقرون‌به‌صرفه قابل خرید باشند. این در حالیست که مانیتورهای گیمینگ معمولا به دلیل ایجاد تجربه کاربری مناسب هنگام بازی، نرخ پاسخگویی، رزولوشن، رفرش ریت و پنل صفحه‌نمایش بهتری دارند. از این جهت نکات کاربردی، هنگام استفاده از نمایشگرهای اداری یا نمایشگرهای مخصوص بازی را بررسی می‌کنیم.

انتخاب مانیتور اداری مناسب

هنگامی که قصد دارید سیستم و نمایشگر اداری موردنیاز شرکت را خریداری کنید، شاید قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن برای شما از همه چیز مهم‌تر باشد. در واقع خرید یک مانیتور ارزان قیمت بسیار وسوسه‌انگیز است؛ اما باید دید در پایان روز نیازهای شغلی شما را برآورده می کند؟

انتخاب بهترین مانیتور اداری برای یک دفتر کار اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و کار را برای شما راحت‌تر کند. شما ساعت‌ها با مانیتور کار می‌کنید و بیشترین آسیب می‌تواند متوجه چشمان شما باشد. بنابراین می‌بایست یک انتخاب خوب داشته باشید تا علاوه بر افزایش کارایی بتوانید از چشمان خود نیز مراقبت کنید. یک مانیتور خوب اداری، دارای باید دارای یک سری خصوصیات مهمی باشد، از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اندازه صفحه‌نمایش و وضوح آن اشاره نمود.

امروزه مانیتور باکیفیت توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود. قیمت این مانیتورها نیز بسته به ویژگی‌ها و برند تولیدکننده، متفاوت و گوناگون می‌باشد. در عصر کنونی، افراد برای کارهای مختلف نظیر کارهای اداری، گیمینگ، وب‌گردی، طراحی و … نیاز به مانیتور دارند.

در برخی از امورات مانند وب‌گردی و کارهای روزمره اداری، نیاز به مانیتور با کیفیت وجود ندارد و می‌توان با یک مانیتور عادی نیز این امورات را انجام داد. این موضوع برای دسته‌بندی‌های دیگر متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال در دسته‌بندی طراحی و گیمینگ، نیاز به یک مانیتور با کیفیت به شدت احساس می‌شود. برای چنین فعالیت‌هایی، باید مانیتور هایی خریداری شوند که جزئیات را با دقت بالا نمایش می‌دهند و وضوح و شفافیت بالایی را به کاربر ارائه می‌کنند.

انتخاب مانیتور گیمینگ مناسب

مانیتور های خمیده یا منحنی (Curved Monitor) دسته‌ای از مانیتور ها هستند که جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای را به گیمر ارائه می‌کنند. در واقع افرادی که دوست دارند در دنیای بازی‌ها غرق شوند، بی‌شک به سراغ چنین مانیتورهایی می‌روند. این مانیتور ها علاوه بر اینکه در ظاهر با دیگر مانیتورها متفاوت هستند، در ویژگی‌ها نیز تمایزهایی دارند. سطح کیفی ساخت مانیتورهای گیمینگ به مراتب از نسخه ساده‌تر آن‌ها بالاتر بوده و کاربر به صورت غیر ارادی، به سمت چنین مانیتورهایی ترغیب می‌شود.

خرید مانیتور گیمینگ خمیده، مزایایی را برای گیمر به همراه دارد. نخستین ویژگی به‌دست آمده از این طریق، یکپارچگی بالای تصویر در هنگام نمایش می‌باشد. در واقع تصاویر در نمایشگرهای گیمینگ به قدری شفاف و با کیفیت هستند که تمرکز مخاطب در هنگام کار با آن، دوچندان می‌شود. دومین ویژگی این مانیتورها، میدان دید بیشتر می‌باشد.

در واقع به دلیل خمیده بودن، مانیتورهای بازی خمیده، می‌توانند زاویه و میدان دید مناسب‌تری را برای کاربر فراهم کنند. در چنین مانیتور هایی، کوچکترین جزئیات قابل مشاهده است و هیچ عنصری از دید گیمر خارج نمی‌ماند. علاوه بر این، کیفیت تصاویر و وضوح آن نیز بسیار بالاست. عدم خستگی چشم، کاهش تابیدن نورهای خیره‌کننده، ظاهری هیجان‌انگیز و بهبود تجربه کاربر در حین بازی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که چنین مانیتورهایی با خود به همراه دارند. بنابراین خرید مانیتورهای گیمینگ خمیده به کاربران و گیمرهای علاقمند به کیفیت، توصیه می‌شود.

نخستین دلیل برای خرید مانیتور 4k این است که به کاربر اجازه می‌دهد تا کوچکترین جزئیات را دیده و آن‌ها را ارزیابی کند. این دسته از مانیتور ها مختص افرادی هستند که باید به جزئیات کوچک نیز توجه داشته باشند. به عنوان مثال گیمرها، طراحان گرافیکی و طراحان معماری، از جمله افرادی هستند که بیشتر از دیگر افراد به این دسته از مانیتورها، نیازمند می‌باشند. اغلب مانیتورهای 4k موجود در بازار از HDR پشتیبانی می‌کنند و این موضوع خود امتیازی ویژه می‌باشد.

در دنیای کنونی که عصر پیشرفت و تکنولوژی است، برندهای موجود در صنعت تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفت کرده و محصولات خارق‌العاده و حیرت‌انگیزی را تولید و راهی بازار می‌کنند. همین موضوع باعث شده است افراد مختلف با نیازهای متفاوت، تمایل به دریافت محصولات متنوعی داشته باشند. مانیتورهای اداری  و گیمینگ از جمله محصولاتی هستند که مورد توجه گروه‌های زیادی از جمله گیمرها، مهندسان عمران و معماری، طراحان داخلی، طراحان گرافیکی و … قرار گرفته‌اند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH