با خودرو TF21 جانشین پژو 206 در بازار آشنا شوید + تصاویر، مشخصات و قیمت

خودروسازی ایران خودرو در این روزها خودروی جدیدی ساخته و قصد دارد آن را به زودی وارد بازار کند. این محصول که TF21 نام دارد، از استانداردهای 85گانه برخوردار بوده و از پلتفرم P200 استفاده می‌کند.

این خودرو که قرار شده تا نیمه اول سال 1402 در کلاس ابعادی B و در تیپ‌های مختلف عرضه شود، جانشین پژو 206 خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که ایران خودرو منتشر کرده است، خودروی TF21 یکی از اقتصادی‌ترین محصولات در بازار خودرو خواهد بود. این دستگاه که هنوز نام تجاری ندارد، احتمالا تا شهریور ماه وارد بازار می‌شود و با امکانات عالی خود، با قیمت 400 میلیون تومان به فروش خواهد رفت.

ایران خودرو اعلام کرده که TF21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس ساخته می‌شود. هر نسخه در قسمت کابین و نمای ظاهری تفاوت‌هایی باهم دارند و به استانداردهای ملی 85گانه صنعت خودرو ایران مجهز می‌شوند.

بررسی TF21 ایران خودرو

  • ایران خودرو در 10 فروردین ماه 1401، به تاییدیه ساخت نمونه مفهومی TF21 دست پیدا کرد و از آن پس پروژه طراحی این خودرو استارت خورد.
  • این محصول در سگمنت B ساخته شده که اندازه کوچکتری نسبت به خودروی جدید این شرکت یعنی ری‌را دارد.
  • این خودروساز موفق شد استانداردهای 85گانه را کسب کند و خودروهای محکم و ایمنی را تحویل بازار دهد.
  • قرار است در فاز اول تولید TF21، از موتورهای بهینه شده TU5P استفاده شود؛ این موتور به همراه گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه خواهد شد.
  • ایران خودرو اعلام کرد که قصد دارد موتورهای TU را کنار گذاشته و در فاز دوم این پروژه، خودروی مذکور را با موتورهای 3 سیلندر IK3 (موتور سه استوانه ایران خودرو) تولید کند.

امکانات ایران خودرو TF21

این خودروی جدید به امکانات جذابی مجهز شده که به راحتی می‌تواند توجه هر علاقمندی را به خود جلب کند. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران چند مورد از این تجهیزات هستند. رینگ‌های آلومینیومی اندازه 15 اینچی دارند، فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی آن ارائه می‌شود و فرمان نیز برقی خواهد بود.

نمایشگر قرار گرفته در کابین 7 اینچی بوده و سیستم مالتی مدیا در آن قرار دارد. همچنین، مدل لوکس این خودرو به سیستم ورود بدون کلید (Keyless) نیز مجهز شده است.

موتور TU5 ایران خودرو TF21

ایران خودرو سعی کرد در این محصول خود از موتورهای سری TU استفاده کند. این موتورها که برگرفته از موتورهای چهار سیلندر کوچک موجود در خودروهای پژو و سیتروئن هستند، در سال 1986 به همراه خودرو Citroën AX معرفی شدند. کمی بعد، این شرکت سعی کرد از موتور تیوفایو (tu5 engine) در خودروهای خود استفاده کند؛ چند محصول مختلف که به این موتور مجهز شده‌اند، شامل پژو پارس، پژو 206 و 207 و رانا هستند.

اگر بخواهیم به چند مزایای این موتور اشاره کنیم، می‌توان به شتاب بالا، استاندارد آلایندگی بالا، صدای کم، قدرت مناسب و قیمت پایین اشاره کرد. این موتور یکی از بهترین موتورهای ایران خودرو است که با ارتقای جدید خود در بخش روغن‌رسانی می‌تواند مصرف سوخت پایین‌تر و قدرت و طول عمر بالاتری را به ارمغان بیاورد.

آنطور که گفته شده، حجم موتور 1598 سی‌سی است که به 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز می‌شود. همچنین سیستم CVVT یا سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در آن قرار گرفته و از پمپ روغن متغیر نیز استفاده می‌کند.

نوع موتور

TU5

TU5 پلاس

قدرت

105 اسب بخار
110 اسب بخار

دور موتور در حداکثر قدرت

5800
6000

گشتاور

142 نیوتن متر
150 نیوتن متر

دور موتور در حداکثر گشتاور

4000
4800

آلایندگی

یورو 4 بهینه
یورو 5

مزایا و معایب ایران خودرو TF21

  • امکانات منحصر به‌فرد در تریم لوکس
  • کسب مجوز حفاظت از عابر پیاده
  • مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP
  • کسب استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده (یکی از استانداردهای روز اروپا)
  • موتور TU5 بهبود یافته
  • بخش‌های مختلف بدنه باهم سازگاری ندارند

TF21

مشخصات خودرو TF21

تمامی قطعاتی که در خودرو استفاده شده، تولید داخل هستند و موتور می‌تواند قدرت و گشتاوری برابر با 113 اسب‌ بخار و 143 نیوتن‌ متر داشته باشد.

موتور TU5 از گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا پنج سرعته دستی برخوردار است. ایران‌خودرو اعلام کرد نسخه شش سرعته دستی هم در راه است. 18 ماه طول کشید تا این محصول طراحی شود.

TF21

تولید ایران خودرو TF21

اولین نسخه‌های آزمایشی این خودرو در اواسط سال 1402 رونمایی می‌شوند و اواخر 1402 یا اوایل 1403 وارد بازار خواهند شد.

TF21

رقیب‌های ایران خودرو TF21

شرکت سازنده در ساخت این خودرو از خودروهایی مانند هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید الهام گرفته و گفته که این خودرو ارزان‌تر از ری‌را (K125) ایران خودرو و آریای سایپا است و می‌تواند رقیب سمند و پارس باشد.

TF21

قیمت ایران خودرو TF21

آنطور که گفته شده است قیمت این محصول براساس تورم موجود در بازار تغییر می‌کند و ممکن است در شهریور ماه با قیمت 400 میلیون تومان عرضه شود. ولی بی‌شک این محصول با داشتن استانداردهای مختلف، قیمتی بیشتر از پژو 207 خواهد داشت.

2 در مورد “با خودرو TF21 جانشین پژو 206 در بازار آشنا شوید + تصاویر، مشخصات و قیمت”

  1. قطعا قیمتش حدود یک میلیارد خواهد بود . و خیلی زشت این ماشین معلوم نیست پیوند دنا رانا و کویک تیبا سمند .‌‌‌‌کپی برداری از محصولات چینی . خداییش ماشین قشنگی نیست فقط سپر جولو و چراغ قشنگه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH