راهنمای خرید لپ تاپ

کدام برند لپ‌تاپ بهتر است؟ پردازنده، کارت گرافیک و حافظه لپ‌تاپ باید چقدر باشد؟ کدام سایز لپ‌تاپ مناسب‌تر است؟ این موارد فقط بخشی از سوالات بی‌شماری هستند که در هنگام انتخاب و خرید لپ‌تاپ در ذهن افراد ایجاد می‌شوند. امروزه در بازار ایران هزاران مدل لپ‌تاپ با قیمت‌های متنوع وجود دارند که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کنند. به همین دلیل، در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ را آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم که پس از مطالعه این مطلب کوتاه می‌توانید بهترین لپ‌تاپ را برای خود انتخاب کنید.

لپ‌تاپ را با‌توجه‌به بودجه و اهداف خود انتخاب کنید

برای انتخاب بهترین لپ تاپ، ابتدا باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید؛ یکی هدفتان از خرید (کاربرد لپ‌تاپ) و دیگری بودجه مورد‌نظر. همین دو مورد می‌توانند تا حد فراوانی تعداد گزینه‌های پیش‌روی شما را فیلتر کنند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا هدفتان از خرید رایانه را مشخص کنید. چرا که مشخصات و قیمت لپ‌تاپ‌های برنامه‌نویسی با لپ‌تاپ‌های عمومی یا گیمینگ متفاو‌ت‌اند.

سپس قیمت مک بوک  Apple، لپ‌تاپ‌ ایسوس، لنوو، اچ‌پی و سایر برندهای مطرح بازار را بررسی کرده و آن را با بودجه خود مطابقت دهید. در ادامه مقاله راهنمای خرید لپ تاپ، سایر نکات مهم خرید بهترین رایانه شخصی را بررسی می‌کنیم.

توجه به برند لپ‌تاپ؛ انتخاب از میان برندهای مختلف

برای اکثر افراد، برند مهم‌ترین عامل در انتخاب لپ‌تاپ است. امروزه اکثر تولید‌کنندگان تلاش می‌کنند تا محصولاتی با‌کیفیت را به بازار عرضه کنند؛ با‌این‌حال، برخی از برندها مانند Apple، Asus، مایکروسافت، لنوو، HP و چند برند دیگر در بازار شهرت بیشتری دارند. پیشنهاد ما این است که برندی را انتخاب کنید که در ایران پر‌فروش باشد؛ چرا که خدمات پس از فروش، تعمیر و تعویض قطعات این محصولات راحت‌تر خواهد بود.

برای مثال، محصولات Apple مانند مک بوک پرو 14 اینچی یا مک بوک ایر، لپ‌تاپ‌های ایسوس، اچ‌پی و لنوو در ایران جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. خصوصا اگر گرافیک، سرعت و قدرت لپ‌تاپ برایتان اهمیت دارند و بودجه شما نیز مناسب است، نسبت به خرید مک‌بوک‌ پرو M1 یا M2 اپل اقدام کنید.

توجه به سیستم عامل لپ‌تاپ؛ کدام سیستم عامل را می‌پسندید؟!

به‌طور‌کلی، امروزه 4 سیستم عامل شناخته‌شده برای رایانه‌ها وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • Windows
  • macOS
  • ChromeOS
  • linux

در این میان، سیستم عامل ویندوز و مک طرفداران بیشتری دارند و به‌طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مک بوک ایر M2 اپل که یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر دنیاست، از سیستم عامل مک استفاده می‌شود؛ در‌حالی‌که سایر برندهای بازار مانند Asus، Lenovo و HP از ویندوز استفاده می‌کنند. هر دوی این سیستم عامل‌ها به‌خوبی نیازهای کاربران را رفع خواهند کرد.

پردازنده مرکزی (CPU)؛ مهم‌ترین فاکتور در راهنمای خرید لپ تاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راهنمای خرید لپ تاپ به آن بپردازیم، توجه به CPU دستگاه است. این قطعه بسیار مهم، وظیفه پردازش داده‌ها را برعهده دارد. امروزه تولید CPU در انحصار کامل شرکت‌های Intel، AMD و Apple قرار دارد. در این میان، پردازنده‌های M1 و M2 به‌صورت اختصاصی برای مک‌بوک‌های Apple طراحی و تولید شده‌اند. این تراشه‌ها توان پردازش و سرعت بسیار بالاتری نسبت به تراشه‌های اینتل و AMD دارند.

شرکت اینتل پردازنده‌های 3,5,7,9  Core Iرا تولید می‌کند که از میان‌ آن‌ها9  Core i قدرتمند‌ترین گزینه محسوب می‌شود و برای کارهای سنگین به‌کار می‌رود. دقت داشته باشید که در انتخاب پردازنده همواره جدیدترین نسل را برگزینید و بعد به سایر مشخصات و تعداد هسته‌ها توجه کنید.

پردازنده گرافیکی؛ یکی از ویژگی‌های سخت‌افزاری مهم هر لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های میان‌رده همه برندها معمولا کارت گرافیک یک‌پارچه دارند که برای استفاده روزمره مناسب است. برای انجام کارهای سنگین مانند برنامه‌نویسی یا گیمینگ، تولید‌کنندگان کارت‌های مجزا و توانمندی را در دستگاه تعبیه می‌کنند. امروزه برندهایی مانند مایکروسافت و اپل لپ‌تاپ‌های خود را با بالاترین سطح پردازنده گرافیکی روانه بازار کرده‌اند که از این میان می‌توان به لپ‌تاپ سرفیس، مک بوک پرو M1 و مک بوک پرو m2 اشاره کرد. شما نیز در هنگام خرید لپ‌تاپ باید به کارت گرافیک آن توجه داشته باشید.

حتما به میزان رم لپ تاپ توجه کنید!

Ram یا همان حافظه موقت وظیفه تبادل داده‌ها میان پردازنده و فضای ذخیره‌سازی داخلی را برعهده دارد. ظرفیت رم مستقیما با سرعت دستگاه شما در ارتباط است؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. به‌طور‌کلی، برای کاربری‌های روزمره حداقل 8 گیگابایت Ram توصیه می‌شود و برای کارهای سنگین‌تر به 16 گیگ یا بیشتر رم نیاز خواهید داشت.

هارد و SSD؛ لپ‌تاپی با حافظه SSD بخرید!

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید لپ تاپ به آن می‌پردازیم، هارد و SSD دستگاه است. هاردهای SSD تا ده‌ها برابر سرعت بالاتری نسبت به هاردهای معمولی HDD دارند. لپ‌تاپی مناسب است که هر دو نوع هارد را در خود جای داده باشد. معمولا همه محصولات شرکت معتبر اپل از این دو نوع هارد با ظرفیت‌های مختلف برخوردارند.

سایر مواردی که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن‌ها توجه کنید

در هنگام خرید لپ تاپ علاوه‌بر مواردی مانند قیمت، برند، سیستم عامل، CPU، پردازنده گرافیکی، رم و حافظه باید به موارد مهم دیگری نیز توجه کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • صفحه نمایش: نمایشگرهایی با وضوح Full-HD یا QHD با روشنایی بیش‌از 200 نیت توصیه می‌شوند. اپل در محصولات خود از نمایشگر اختصاصی استفاده می‌کند.
  • کیبورد: باید به کیفیت ساخت صفحه کلید، نوع چینش و فاصله‌ها توجه داشته باشید.
  • باتری دستگاه و میزان شارژدهی: حتما به میزان نگه‌داری شارژ دستگاه توجه داشته باشید.
  • ابعاد و وزن: معمولا لپ‌تاپ‌ها در سایزهای 13، 14 و 16 اینچی تولید می‌شوند و وزن‌های متفاوتی دارند. وزن کمتر، قابلیت حمل لپ‌تاپ را راحت‌تر می‌کند.

امروزه لپ‌تاپ مک بوک پرو M2 اپل توانایی نگه‌داری شارژ باتری تا بیش از 20 ساعت را دارد! این مقدار شارژدهی بی‌نظیر، مک بوک اپل را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار تبدیل کرده است. آخرین نکته در راهنمای خرید لپ تاپ، خرید محصول از فروشگاهی معتبر و خوش‌نام است که محصولاتش را با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه کند. توصیه می‌کنیم حتما لپ‌تاپ مورد‌نظرتان را از مجموعه‌ای معتبر بخرید.

فروشگاه آمیتیس؛ عرضه‌کننده پیشرفته‌ترین مک‌بوک‌های اپل با ضمانت‌نامه معتبر

در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ را مطالعه کردید. بدون‌شک لپ‌تاپ‌های Apple حرف اول و آخر را در دنیا می‌زنند! اگر شما نیز قصد خرید مک بوک اپل را دارید، پیشنهاد ما خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی آمیتیس است. آمیتیس با سال‌ها سابقه موفق در عرضه انواع لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های همراه اپل، جدیدترین محصولات این شرکت آمریکایی معتبر را با ضمانت‌نامه معتبر و قیمت‌های مناسب به‌فروش می‌رساند.

برای مشاهده، مقایسه و خرید انواع مک بوک ایر و مک بوک پرو اپل کافی است وارد سایت آمیتیس به نشانی amitis-group.com شوید. همچنین، در‌صورت نیاز به دریافت مشاوره درباره خرید لپ تاپ، پیشنهاد می‌کنیم با شماره تلفن 02188850953 تماس بگیرید. کارشناسان آمیتیس شما را برای خرید بهترین مک بوک راهنمایی خواهند کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH