فیسبوک و اینستاگرام در راه پولی کردن تیک آبی؛ کپی مارک زاکربرگ از دست ایلان ماسک

ظاهرا توییتر تنها شرکتی نیست که مایل است در ازای دریافت مبلغی به‌صورت ماهیانه، تیک آبی‌رنگ کوچکی را در کنار نام کاربران خود قرار دهد. همان‌طور که احتمالا در جریان هستید؛ توییتر برای پیوستن کاربران به اشتراک توییتر بلو هر ماهه مبلغ 8 دلار (یا 84 دلار به‌صورت پرداخت سالیانه) را از آنها دریافت می‌کند.

اشتراک توییتر بلو در کنار سایر ویژگی‌های خود به کاربران امکان می‌دهد تا با دریافت تیک آبی‌رنگ در کنار نام خود، هویتشان را تائید نمایند. امروز مارک زاکربرگ؛ رئیس و مدیرعامل متا و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت اعلام کرد که متا سرویس جدیدی موسوم به Meta Verified را تست خواهد کرد.

شرکت متا از Meta Verified به‌عنوان یک بسته اشتراک برای اینستاگرام و فیس‌بوک یاد کرده است. این سرویس شامل یک نماد تائید شده است که نشان می‌دهد هویت کاربر با آنچه ادعا کرده منطبق است. بدین‌ترتیب هویت کاربر با استفاده از یک فرم شناسه دولتی مورد تائید قرار می‌گیرد. همچنین این بسته با استفاده از قابلیت “نظارت پیشگیرانه اکانت” به محافظت از مشترکین در برابر جعل هویت آنها کمک خواهد کرد.

بعلاوه مشترکین Meta Verified برای رسیدگی به مشکلات رایجی که یک کاربر اینستاگرام یا فیس‌بوک احتمالا با آنها مواجه می‌شود؛ به یک شخص حقیقی دسترسی خواهند داشت. همچنین مشترکین Meta Verified محتوای خود در اینستاگرام و فیس‌بوک را به شکل برجسته‌تری نمایش خواهند داد.

سایر ویژگی‌های این برنامه، دید و دسترسی بهتری را برای کاربران Meta Verified به ارمغان خواهند آورد. این موضوع بدان معناست که مشترکین در برخی بخش‌های خاص از پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام مانند جستجو، کامنت‌ها و پیشنهادات، پست‌های خود را به شکل برجسته‌تری نشان خواهند داد. نهایتا پکیج اشتراک، ویژگی‌هایی انحصاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آنها امکان خواهد داد تا نقطه نظرات خود را با روش‌هایی منحصربه‌فرد بیان نمایند.

مارک زاکربرگ؛ بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل متا

کاربران برای احراز شرایط تعیین شده جهت ثبت‌نام اشتراک Meta Verified بایستی صاحب اکانت‌هایی با سابقه فعالیت در گذشته بوده و صاحب اکانت نیز بایستی حداقل 18 سال سن داشته باشد. متقاضیان دریافت اشتراک Meta Verified بایستی یک مدرک شناسایی دولتی که نشان‌دهنده نام و عکس آنها باشد (مثلا گواهینامه رانندگی) را برای متا ارسال کنند. نام و عکس درج شده روی این مدرک بایستی با نام و عکس مورد استفاده در حساب‌کاربری فیس‌بوک یا اینستاگرام مطابقت داشته باشند.

اشتراک Meta Verified به‌زودی در سطح جهانی قابل دسترس خواهد بود. متا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما نسبت به نظارت مستمر، بررسی تخلفات گزارش شده و همچنین انجام اقدام سریع علیه کسانی که سعی در فرار از سیستم‌های نظارتی ما دارند؛ کاملا متعهد هستیم.” همچنین در حساب‌های کاربری فیس‌بوک و اینستاگرام که بر اساس الزامات قبلی مورد تائید قرار گرفته‌اند؛ هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

متا در ادامه می‌افزاید: “ما در افق زمانی بلندمدت قصد داریم تا یک پیشنهاد اشتراک ارزشمند را برای کلیه کاربران خود از جمله تولیدکنندگان، کسب‌وکارها و کل جامعه ارائه دهیم. به‌عنوان بخشی از این چشم‌انداز، ما در حال تغییر معنای نشان تائید شده هستیم تا بتوانیم دسترسی کاربران با تائیدیه را گسترش دهیم. بدین‌ترتیب افراد بیش‌تری می‌توانند به اکانت‌هایی که با آنها در تعامل هستند؛ اعتماد نمایند.”

متا امیدوار است که پس از تست موفقیت‌آمیز Meta Verified در کشورهای استرالیا و نیوزیلند به‌زودی این سرویس را در سایر مناطق جهان نیز ارائه نماید. این شرکت پیش‌تر و در زمانی که با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد؛ با پرداخت مبلغ 1 میلیارد دلار در سال 2012 اقدام به خریداری اینستاگرام کرد. بی‌تردید این معامله، بهترین خرید در تاریخ صنعت فناوری محسوب می‌شود.

به باور برخی کارشناسان اکنون اینستاگرام بالغ بر 100 میلیارد دلار ارزش دارد. اکنون اینستاگرام از یک اپلیکیشن فیلتر دوربین به یک رسانه اجتماعی گسترده‌تر و جامع‌تر تبدیل شده است. در سال 2014 شرکت فیس‌بوک، برنامه پیام‌رسان واتس‌آپ را با مبلغ اولیه 16 میلیارد دلار خریداری کرد. پس از گذشت چند ماه از زمان افشای خبر این معامله و هنگام نهایی شدن آن به دلیل افزایش ارزش سهام فیس‌بوک، قیمت نهایی معامله به محدوده 19 تا 21 میلیارد دلار رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH