چگونه در کسب و کار خود از ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال به زندگی و کسب و کار ما نفوذ کرده‌اند. خوب یا بد، بیت‌کوین این روزها ما را به یاد روزهای اولیه‌ی اینترنت می‌اندازد، روزهایی که در نهایت دنیای دیجیتالی را ایجاد کرد که امروزه حتی از طریق تلفن‌های هوشمندمان نیز به آن دسترسی داریم.

با در نظر گرفتن تاریخچه‌ی کریپتو، ارزهای دیجیتال فرصت‌های بسیار زیادی به ما ارائه می‌دهند که می‌توانیم از آنها به نفع خودمان استفاده کنیم. صدالبته که هیچ‌کس بیشتر از یک صاحب کسب‌وکار و مؤسسه معمولی مستعد استفاده از این فواید نیست.

درحالی‌که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک خرید بیت‌کوین را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب می‌کنند، کسب و کارها می‌توانند کارهای بیشتری از هولد کردن آن نیز انجام بدهند. دلیل نگارش این مطلب هم همین است که بدانیم این فواید چیست و در کجای کسب و کارمان به دردمان خواهد خورد. پس با ما همراه باشید.

1- پرداخت برای کالاها و خدمات در خارج از کشور

نقل و انتقالات بانکی اغلب به یک مجوز دستی نیاز دارد، پردازش چند روز طول می‌کشد و کارمزدها سهم زیادی از سود شما را می‌گیرد. ناکارآمدی سیستم قدیمی نیاز به یک جایگزین مناسب دارد. جاگزینی که نظر می‌رسد آن را پیدا کرده‌ایم، ارزهای دیجیتال.

ارز‌های دیجیتال و در رأس آنها بیت‌کوین با داشتن چند ویژگی مهم نسبت به ارز‌های فیات امکانات زیادی پیش روی ما قرار می‌دهند. در ادامه به بررسی چند تا از آنها خواهیم پرداخت:

  • با استفاده از ارز دیجیتال تراکنش‌های شما فوری پردازش می‌شوند. در این وضعیت مهم نیست کجا هستید، برای چه کسی آن را ارسال می‌کنید یا در چه روزی از هفته اتفاق می‌افتد.
  • کارمزدها بسیار پایین است، زیرا تنها هزینه پرداخت مبلغ ناچیز به استخراج‌کنندگان برای تأیید یک تراکنش است. برای مثال، تراکنش‌های 7 تا 8 رقمی معمولاً به کارمزد پایینی در حد چند دلار نیاز است. البته کارمزد تراکنش‌ها باتوجه‌به شبکه‌ی بلاک‌چین مورد استفاده و صرافی تفاوت خواهد داشت.
  • تراکنش‌ها شفاف هستند، زیرا به‌صورت عمومی در بلاک‌چین نمایش داده می‌شوند. این به بازرگانان و سایر مشاغل کمک می‌کند تا تحویل انتقال را تأیید کنند و از سوء تفاهمات احتمالی یا اقدامات غیرقانونی اجتناب کنند.

2- پذیرش کریپتو از مشتریان 

افزودن ارز دیجیتال به لیست روش‌های پرداخت پذیرفته‌شده، چندین مزیت از جمله کارمزد کمتر را به همراه دارد. برخلاف پرداخت‌های کارت اعتباری، پرداخت‌های رمزنگاری شده را نمی‌توان از تاجران پس گرفت یا برگرداند و از آنجایی که شخص ثالثی دخیل نیست، تراکنش‌های رمزنگاری نهایی هستند و از کسب‌وکار شما محافظت هم می‌کنند.

از آنجایی که رمزارز در بسیاری از کشورها وارد جریان اصلی اقتصادی شده است، پذیرش آن می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما با مشتریان بین‌المللی هم کمک کند. راحت‌تر یا ایمن‌تر کردن محصولات یا خدمات شما برای یک بازار جدید می‌تواند بلیطی برای گسترش و افزایش درآمد کسب‌وکار باشد. پس با ساخت سبد سرمایه ارز دیجیتال و پورتفولیو سود آور  از سرمایه خود محافظت کنید.

برای پذیرش رمزارز، می‌توانید آن را با استفاده از یک کیف پول دیجیتال، با استفاده از درگاه پرداخت مانند PayPal یا یک سرویس پرداخت رمزنگاری مانند Coinbase Commerce به‌صورت دستی دریافت کنید. درحالی‌که یک دروازه یا خدمات هزینه‌ای را دریافت می‌کند، این فرایند را ساده می‌کند و به شما امکان می‌دهد رمزارز را بلافاصله با دلار مبادله کنید. در کل هم در هر نقطه‌ای از جهان که باشید باتوجه‌به نقدشوندگی بالای این دارای آنلاین می‌توانید آن را به ارز فیات تبدیل کنید.

فواید دریافت ارز دیجیتال از مشتریان خود

در پایین تنها برخی از دلایلی را آورده‌ایم که نشان می‌دهد چرا بسیاری از کمپانی‌ها شروع به استفاده از ارز دیجیتال در کسب‌وکارشان کرده‌اند:

  • ارز دیجیتال ممکن است دسترسی به گروه‌های مشتریان جدید را فراهم کند. کاربران با آگاهی‌یافتن از این موضوع که شما از ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنید به شما مشتریان پیشرفته‌تری را معرفی می‌کنند که شفافیت در تراکنش‌های خود را ارزشمند می‌دانند. یک مطالعه نشان داده که تا 40٪ از مشتریانی که با ارز دیجیتال پرداخت می‌کنند، مشتریان جدید شرکت هستند و مقدار خرید آنها دوبرابر کاربران کارت اعتباری است.
  • معرفی رمزارز در حال حاضر ممکن است به افزایش آگاهی داخلی در شرکت شما در مورد این فناوری جدید کمک کند. همچنین ممکن است به موقعیت شرکت در این فضای نوظهور مهم برای آینده‌ای که می‌تواند شامل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باشد هم کمک کند.
  • کریپتو می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری‌های سنتی که توکن‌سازی شده‌اند، و همچنین دسترسی به سرمایه‌های جدید و نقدینگی را امکان‌پذیر کند.
  • ارز دیجیتال امکانات خاصی ارائه می‌دهد که به‌سادگی با ارز فیات در دسترس نیستند. برای مثال، پول قابل برنامه‌ریزی می‌تواند به‌اشتراک‌گذاری درآمد در زمان واقعی و دقیق کمک کند و در عین حال شفافیت را برای تسهیل آشتی در دفتر پشتیبان افزایش دهد.
  • به مرور زمان شرکت‌های بیشتری متوجه می‌شوند که مشتریان و فروشندگان مهم می‌خواهند با استفاده از رمزنگاری تعامل داشته باشند. در نتیجه ممکن است نیاز باشد که کسب‌وکار شما برای دریافت و پرداخت کریپتو در موقعیتی قرار گیرد تا از تبادلات روان با سهام‌داران کلیدی اطمینان حاصل شود. همین موضوع باعث می‌شود شما یک‌قدم از دیگران جلوتر باشید.
  • کریپتو یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری است و برخی از آن‌ها مانند بیت‌کوین در پنج سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. البته خطرات نوسانی واضحی نیز در سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هم وجود دارد که باید بادقت در نظر گرفته شوند.

3- از کسب‌وکار خود در برابر تورم محافظت کنید!

ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک لایه محافظ در برابر بی‌ثباتی اقتصادی جهانی نیز عمل کند. با افزایش سریع تورم در سال گذشته، بسیاری از کسب و کارها اکنون رمزارز را یک گزینه قابل‌اعتماد و در عین حال فرار برای حفظ ارزش پول خود در طول زمان می‌بینند. مخصوصاً مردم کشور‌هایی که با تورم شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ارز پول ملی‌شان روزبه‌روز در حال کاهش است. هچنین حساب سپرده ارز دیجیتال می‌‌تواند گزینه مناسبی برای کسب سود نیز باشد.

4- دریافت وام ارز دیجیتال و خرید اقساطی

این مورد استفاده بیشتر مخصوص هولدر‌هاست، یعنی کسانی که سرمایه‌گذاری بلند مدتی بر روی دارایی دیجیتال‌شان کرده‌اند. این تکنولوژی تازه تأسیس باعث می‌شود شما در ازای وثیقه‌گذاری ارز دیجیتالی که هولد کرده‌اید بتوانید در 24 ساعت وام دریافت کنید. حالا خبر خوب این است که در ایران هم سامانه‌‌ی اعتبار شهر با استفاده از همین تکنولوژی به متقاضیان وام ریالی و دلاری می‌دهد. همچنین شما می‌توانید در سامانه‌ی اعتبار شهر خرید اقساطی کالا نیز انجام بدهید.

سامانه‌ی اعتبار شهر به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به چک، ضامن و سفته و تنها با وثیقه‌گذاری ارز دیجیتال‌تان وام دریافت کنید. فکر می‌کنید این پروسه چقدر زمان خواهد برد؟ شاید باورش سخت باشد؛ اما با استفاده از سامانه‌ی اعتبار شهر شما تنها در 24 ساعت وامتان را دریافت خواهید کرد، حتی بدون این که نیاز باشد برای دریافت این وام به‌صورت حضوری اقدام کنید. برای در یافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست وام بر روی این لینک کلیک کنید.  فراموش نکنید که همین سهولت در دریافت وام بعدها در می‌تواند کمک شایانی به شما در گسترش مجموعه‌تان بکند.

نکته‌ی پایانی

جهان کریپتو و اکوسیستم بلاک‌چین در بخش‌ها بسیار مهم دیگری نیز وارد شده امروزه ما با گسترش روزافزون متاورس، NFT و سیستم واقعیت افزوده نیز روبه‌رو هستیم که البته در مورد این موارد در این مقاله به تفضیل صحبت کرده‌ایم.

در آخر باید بگوییم که اگر قصد ایجاد تغییری در مسیر کسب کارتان دارید موقعش همین امروز است. برای شروع هم می‌توانید از کمک سامانه‌ی اعتبار شهر برای دریافت تسهیلات موردنظرتان اقدام کنید. اعتبار شهر با پشتوانه‌ی بانکی محکم خیال شما را هم بابت حفظ سرمایه وثیقه شده و هم پیشرفتتان راحت خواهد کرد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH