کره‌جنوبی 2 سال زودتر از موعد مقرر راه‌اندازی شبکه‌های 6G را آغاز خواهد کرد

وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره‌جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا شبکه‌های نسل ششم را در سال 2028 راه‌اندازی نماید.

بر اساس برنامه K-Network 2030، دولت کره‌جنوبی راه‌اندازی شبکه‌های 6G تجاری را تسریع نموده و آنها را 2 سال زودتر از برنامه‌ریزی اولیه به بهره‌برداری خواهد رساند.

در عین‌حال دولت، شرکت‌های محلی را تشویق خواهد کرد تا مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز فناوری 6G را در داخل کشور تولید کرده و از طریق توسعه یک شبکه باز و سازگار با دستگاه‌های موبایلی مختلف، امکان ارائه خدمات انعطاف‌پذیر توسط اپراتورها را فراهم نمایند.

این وزارتخانه اعلام کرده که در حال حاضر یک مطالعه امکان‌سنجی برای پروژه تحقیق و توسعه فناوری هسته 6G با ارزش تقریبی 480 میلیون دلار در حال انجام است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات کره‌جنوبی هدف از اجرای این طرح جدید، کمک به کشور برای حفظ موقعیت پیشرو خود در رقابت جهانی جهت توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل آینده پس از رقابت برای سیطره بر بازار 5G است.

کره‌جنوبی قصد دارد تا به تقاضای فزآینده برای ارتباطات بی‌سیم با سرعت بالاتر و تاخیر کمتر پاسخ دهد. به گفته شرکت تحلیل‌گر IPlytics آلمان، کره‌جنوبی با ثبت تعداد زیادی پتنت 5G در زمینه توسعه شبکه‌های 5G پیشگام بوده است.

این در حالیست که پیشرفت‌های سابق در زمینه فناوری 4G تا حد زیادی تحت سلطه شرکت‌های آمریکایی و اروپایی قرار داشته است. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سال گذشته 25.9 درصد از پتنت‌های 5G را به خود اختصاص داد و چین با سهم 26.8 درصدی در رتبه دوم جای گرفت.

دولت کره‌جنوبی اعلام کرده که در زمان توسعه شبکه‌های 6G این رقم را به 30 درصد افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH