شارژ اضطراری همراه اول | شرایط استفاده و کد خرید

شارژ اضطراری همراه اول یکی از سرویس‌‌های محبوب و مورد نیاز کاربران این اپراتور است. در این مطلب به بررسی سرویس اعتبار یا شارژ اضطراری همراه اول و آموزش تمامی روش‌های استفاده از آن می‌پردازیم.

یکی از معضلات و مشکلات استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی، تمام شدن شارژ سیم‌کارت هنگام استفاده از آن در مواقع ضروری است که به نظر می‌رسد در چنین شرایطی، چاره‌ای جز افزایش اعتبار از طریق خرید نقدی یا درخواست از فرد دیگری برای این کار وجود ندارد.

اگر در چنین شرایطی قادر به ارتباط با دیگران باشید، می‌توانید از شخص دیگری درخواست کنید تا با کد انتقال شارژ همراه اول به همراه اول، برای شما مقداری اعتبار انتقال دهد. در غیر این صورت در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های دیگر را بررسی کنیم.

اکثر ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که هنگام یک مکالمه صوتی یا پیامکی ضروری، با پیامک تمام شدن اعتبار سیم‌کارت مواجه می‌شویم؛ اما اگر به هر دلیل، مثل عدم موجودی کافی یا خارج شدن کارت عابربانک از شبکه تراکنش‌های بانکی، قادر به خرید نقدی شارژ سیم‌کارت در لحظه نباشیم و راهی هم برای ارتباط با دیگران نداشته باشیم، چاره چیست؟

این مشکل کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری، بر اپراتورهای همراه پنهان نیست. شرکت‌هایی مثل همراه اول و ایرانسل، با علم بر احتمال چنین اتفاقاتی و جهت جلب رضایت مشترکان خود، سرویس شارژ اضطراری را راه‌اندازی کرده‌اند.

سرویس‌های شارژ اضطراری چگونه کار می‌کنند؟

این سرویس‌ها در تمامی اپراتورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط اضطراری و بدون نیاز به اینترنت یا اعتبار در سیم‌کارت شما قابل استفاده و دسترسی باشند. عمدتاً دریافت اعتبار اضطراری با کدهای USSD که هنگام خرید شارژ یا اطلاع از اعتبار سیم‌کارت و یا خدمات مرتبط به اینترنت همراه خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، امکان‌پذیر است.

کارکرد و بازپرداخت شارژ اضطراری خریداری شده هم مانند خرید به شکل نسیه یا قرض گرفتن مبلغی از اپراتور همراه‌تان است. یعنی شما مقدار کمی شارژ اضطراری در مواقعی که قادر به پرداخت مبلغ آن نیستید، دریافت می‌کنید و در هنگام پرداخت و شارژ بعدی در زمانی دیگر، مبلغ آن را به همراه مبلغ ناچیزی برای کارمزد و هزینه تراکنش، به اپراتور خود برمی‌گردانید.

آیا دریافت شارژ اضطراری برای همه ممکن است؟

طبیعتاً اپراتورها شروطی را برای مشترکینی که تمایل به استفاده از چنین سرویس‌هایی دارند، در نظر می‌گیرند تا امکان سودجویی برخی افراد از این سرویس را کاهش دهند. به عنوان مثال معمولاً نیاز است که چند ماهی از زمان فعال شدن سیم‌کارت گذشته باشد یا تعداد حداقلی پرداخت برای اعتبار یا اینترنت همراه طی یک یا چند ماه اخیر صورت گرفته باشد. همچنین اگر اعتبار فعلی سیم‌کارت شما از مبلغی بالاتر باشد، نمی‌توانید شارژ اضطراری تهیه کنید.

شارژ اضطراری همراه اول

سرویس شارژ اضطراری همراه اول هم در همین جهت فعال است که در ادامه به تعرفه‌ها و تمامی شرایط و روش‌های استفاده از آن خواهیم پرداخت. همراه اول در گذشته امکان مکالمه اضطراری هم برای مشترکین خود در نظر گرفته بود که از طریق آن می‌توانستید تا 10 دقیقه مکالمه دریافت کنید؛ اما متاسفانه این سرویس به تازگی حذف شده است.

استفاده از سرویس اعتبار اضطراری همراه اول از طریق دو کد USSD که به طور معمول برای خرید شارژ استفاده می‌شوند، یعنی کدهای #10* و #1* ممکن است. در ادامه به مراحل استفاده از هرکدام به صورت جداگانه می‌پردازیم؛ اما پیش از آن، بهتر است تا شرایط استفاده از این سرویس را بدانید.

شرایط استفاده از اعتبار اضطراری همراه اول

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم، استفاده از سرویس‌های شارژ اضطراری، نیازمند چند شرط خواهد بود. اپراتور همراه اول نیز چند شرط برای مشترکین مایل به استفاده از این سرویس در نظر گرفته است:

  • 90 روز از فعال شدن سیم‌کارت شما گذشته باشد.
  • اعتبار سیم‌کارت باید کم‌تر از 20 تومان باشد.
  • بدهی قبلی نداشته باشید و شارژهای اضطراری قبلی را تسویه کرده باشید.
  • در ماه فعلی، حداکثر یک بار شارژ اضطراری خریده باشید (هر ماه تنها دو بار قادر به استفاده از این سرویس هستید).

اگر شرایط بالا را داشته باشید، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد و می‌توانید مراحل بعدی را دنبال کنید تا از 30 روز اعتبار اضطراری بهره ببرید.

کد خرید شارژ اضطراری همراه اول #10*

کد USSD ستاره ده مربع (#10*) از کدهای مورد استفاده برای انواع خدمات سیم‌کارت، مانند خرید اعتبار یا اینترنت است. برای استفاده از سرویس شارژ اضطراری همراه اول از این طریق، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با سیم‌کارت همراه اول خود، کد #10* را شماره‌گیری کنید.
  • عدد 2 را انتخاب کرده و وارد بخش خدمات اصلی شوید.
  • از بین خدمات، اعتبار اضطراری (عدد 5) را انتخاب کنید.
  • اکنون تعرفه‌های شارژ اضطراری را مشاهده می‌کنید. مبلغ مورد نظر را انتخاب کنید.
  • منتظر دریافت پیامک برای نتیجه درخواست باشید.

پس از طی این مراحل، نتیجه اقدام شما برای خرید اعتبار اضطراری از طریق پیامک به شما ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید که پوشه spam پیامک‌های خود را هم چک کنید، چرا که ممکن است این پیامک توسط تلفن هوشمندتان به عنوان اسپم شناخته شود.

برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به منوی خرید اعتبار اضطراری، می‌توانید از ابتدا با شماره‌گیری کد #25*10* میانبر بزنید و سپس مراحل انتهایی را بگذرانید.

با کلیک بر روی کد دستوری زیر، می‌توانید مستقیماً آن را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نمایید:

کد خرید شارژ اضطراری همراه اول

کد خرید شارژ اضطراری همراه اول #1*

اگر معمولاً برای خدماتی همچون خرید اعتبار و اینترنت، از کد USSD ستاره یک مربع (#1*) استفاده می‌کنید، از این طریق هم به راحتی می‌توانید برای خرید شارژ اضطراری همراه اول اقدام کنید. کافی‌ست مراحل زیر را مانند تصاویر دنبال کنید:

  • با سیم‌کارت همراه اول خود، کد #1* را شماره‌گیری نمایید.
  • با وارد کردن عدد 1، به منوی مرتبط با شارژ بروید.
  • اپراتور همراه اول (عدد 1) را انتخاب کنید.
  • از بین انواع شارژهای مختلف، گزینه 7، یعنی شارژ اضطراری را انتخاب کنید.
  • عدد 1 را به منظور انتخاب گزینه «مشترک اعتباری» وارد کنید.
  • سپس مبلغ مورد نظر را انتخاب کنید.
  • منتظر دریافت پیامک از طریق همراه اول بمانید.
در این روش هم مانند روش قبلی، با شماره‌گیری کد #117*1* به جای #1* می‌توانید میانبر بزنید.

با کلیک بر روی کد دستوری زیر، می‌توانید مستقیماً آن را در تلفن همراه خود شماره‌گیری نمایید:

کد خرید شارژ اضطراری همراه اول

پس از خرید اعتبار اضطراری، 30 روز مهلت دارید تا از آن استفاده کنید. پس از اولین پرداخت بعدی، مبلغ بدهی این شارژ اضطراری به همراه 40 تومان کارمزد از اعتبار سیم‌کارت شما کم خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH